خبرگزاری کار ایران

چاپ آنلاین

چاپ آنلاین
کد خبر : ۱۲۷۴۸۲۰

جهت حفظ و نگهداری محصولات گوناگون و جلوگیری از هرگونه آسیب و آلودگی نیاز به کاور کردن محصول مد نظر است.

باید در نظر داشت که در دنیای امروز دیگر مثل گذشته فقط تولید کالا در وهله اول مدنظر نیست و تولید هنر را باید در نظر گرفت که باعث حرکت چرخ های اقتصادی شود.

نکته جالب که برای تک تک ما پیش آمده در اولین قدم در برخورد با هر محصول توجه به کاور و پوشش محصول است،همه ما پس از تحویل گرفتن محصول چه به صورت حضوری، غیر حضوری و حتی پس از گرفتن کادو، پوشش و کاور آن توجه ما را به خود جلب می کند.

این پوشش هم می تواند به صورت حرفه ای باشد که باعث برند شدن و افزایش اعتبار آن مجموعه گردد و خرید بیشتر از مجموعه را به همراه داشته باشد و یا به صورت غیر خلاقانه نیز باشد.

نوژان گرافیک کلیه موارد چاپ آنلاین و بسته بندی را به صورت ثبت سفارش در سایت خود فراهم نموده است.

با توجه به این امر که امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی خرید ها بیشتر به صورت اینترنتی شده است؛ شرکت های مختلف برای مطرح کردن خود و گرفتن سود بیشتر نیاز به بسته بندی های شیک و خلاقانه دارند.

اصل اول در بسته بندی هر محصول تعیین هدف اصلی که تعیین نوع محصول است می باشد، مثلاً برای بسته بندی مواد غذایی اولین هدف، موردی است برای جلوگیری از مواردی که باعث فساد درونی و یا بیرونی می شود.

به همین منوال برای حمل و نقل بهتر و آسان تر نیز باید نوع بسته بندی مناسب را در نظر گرفت.

بر این اساس برای برند شدن و منحصر به فرد بودن نسبت به سایر رقبا ، بهتر است بسته بندی های خود را به بهترین شکل ارائه داد .

بهتر است برای این امر طبق کتاب شکست عادت های کهنه نوشته جودیسپنزا، عادات و روش هایی که از قبل در ذهن نقش بسته اند را کنار گذاشت و به راه ها روش هایی جدید روی آورد، به این امر خلاقیت گفته می شود .

با توجه به این امر که خلاقیت برای هر فرد متغیر است هر فرد می تواند برای هر مورد یک ایده ای جدید را بیان کند و از آن استفاده نمایند.

خلاقیت در چاپ و بسته بندی، متقابلاً باعث فروش بیشتری نیز می شود.

معمولا بسته بندی ها به صورت پلاستیکی ، مقوایی و یا نایلونی برای موارد مختلف در نظر گرفته می شوند.

از چاپ بگ تعداد کم نیز می توان به عنوان چاپ و بسته بندی نیز استفاده نمود.

ساده ترین نوع بسته بندی به روش کادو ها هستند که از قرون گذشته تاکنون استفاده می شدند .

ممکن است به صورت جعبه هایی کادویی، بقچه ای ، پاکتی و حتی به صورت ویژه نیز صورت پذیرفته است.

اولین اصل در بسته بندی تعیین نوع کالا بوده، دومین اصل تعیین این امر که بسته بندی با تبلیغات و فروش هم همراه است یا خیر.

طراحی خلاقانه که طراحی گرافیکی از مهم‌ترین اصولش می باشد.

برای هر محصول متفاوت بوده و باید در نظر داشت علاوه بر زیبایی و منحصر به فرد بودن اش، نوعی بازاریابی به صورت خاموش و جداگانه نیز به حساب می آید .

طراحی های خلاقانه به روش های مختلف صورت می گیرد، برای مثال برخی از افراد از استند و یا بروشوری استفاده می نمایند که علاوه بر اطلاع رسانی کامل به مخاطب از زیبایی و جذابیت چشمگیر نیز برخوردار باشد.

بسته بندی ها کلاً باید به گونه ای باشد که توجه مشتری را به خود جلب نماید مثلاً اگر محصولات برای کودکان باشد می توان با قرار دادن مواردی مانند عروسک کوچک و یا بازی های فکری بسته بندی مورد نظر کودکان را به خود جذب کرد.

گزینه بعدی انتخاب رنگ و فونت مناسب است؛ این رنگ و فونت نیز باید متناسب با محصول باشد .

در صورت استفاده از برچسب جهت جعبه ها باید به این نکته توجه داشت که برچسب زیاد بزرگ یا کوچک نباشد.

برخی از افراد ترجیح می دهند که از عکس و تصاویر استفاده کنند باید توجه کرد این تصاویر هم دارای نکته هایی را درخود داشته باشند: نذیر هماهنگ بودن با محصول داخل جعبه یا کیفیت بالا و رزولوشن های مناسب

سایز مورد نظر برای بسته بندی نیز باید با جنس داخل آن هماهنگ باشد که نه زیاد بزرگ و نه زیاد کوچک باشد.

 

نکته بعدی لحن نوشتاری نوشته ها هست که متناسب با مخاطب صورت می گیرد.

نوشته ها باید به گونه ای باشد که مشتری با آن بتواند ارتباط برقرار کند.

از محصول بتوان به صورت آسان و ساده استفاده کرد و حتی از استفاده چند منظوره نیز بتوان بهره برد.

پس بنا به نوع محصول و کاربرد آن می توان از طرح هایی مفهومی ، شکستن محدودیت ها ، استفاده از رنگ ها و جذابیت های متفاوت ،جنس ها و بافت های گوناگون ،جدید و نوین بودن، برقراری ارتباط با حواس پنجگانه نیز می‌توان به بازی گرفت .

به عنوان کلام پایانی باید از زیاده گویی پرهیز و مختصر و مفید باشد.

بسته بندی ها به انواع مختلف انعطاف پذیر هوشمند و یا انعطاف ناپذیر و سخت تقسیم بندی شده اند.

علاوه بر بسته بندی خلاقانه و مناسب استفاده از اتیکت، برچسب و یا چاپ کاتالوگ و یا بروشور نیز به معرفی محصول کمک می نماید.

 

 

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
پیشنهاد امروز