خبرگزاری کار ایران

طراحی پوستر و 8 نکته طلایی درباره آن که حتماً باید استفاده کنید !

طراحی پوستر و 8 نکته طلایی درباره آن که حتماً باید استفاده کنید !
کد خبر : ۱۲۶۲۴۹۱

پوسترها بسته به مناسبت و کاربردشان انواع مختلفی دارند، مانند: پوستر تبلیغاتی، نمایشگاهی، آموزشی و...؛ به همین دلیل طراحی پوستر اهمیت و تاثیر زیادی بر تبلیغات، فروش، معرفی رویداد، اطلاع رسانی و... دارد. پس اگر می‌خواهید در کسب و کار خود موفق باشید، این مطلب را بخوانید.

یک پوستر جذاب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

در ابتدا باید بگوییم وظیفه یک پوستر خوب، جذب کردن مخاطب و درگیرکردن چند لحظه‌ای حواس او می‌باشد، شما فقط چند ثانیه فرصت دارید تا با تحریک احساس مخاطب، در ذهن او بمانید و مشتری تصمیم بگیرد مشتری یا مخاطب شما باشد یا نباشد؛ به خصوص مخاطبانی که رهگذر باشند. هدف یک پوستر می‌تواند تبلیغات برندینگ، جذب مشتری، افزایش فروش، اطلاع رسانی و یا دلایل دیگری پشت آن باشد. حواستان باشد که پوستر باید جذابیت بصری و گرافیک خیره کننده داشته باشد. این وظیفه طراح است که باتوجه به شناخت خود از هدف پوستر، طراحی بصری، رنگ بندی، متن، فونت، چیدمان المان ها و دیگر موارد را صحیح انجام داده و بتواند یک کار خوب از آب دربیاورد.

برای مثال تصویر زیر را ببینید؛ اینکار توسط تیم استودیو فهار برای نمایشگاه پرندگان زینتی در برج میلاد طراحی شده و بازدید زیادی گرفته است.

طراحی پوستر و 8 نکته طلایی درباره آن که حتماً باید استفاده کنید !

بدون شک پوستر نمایشگاهی بالا در یک نگاه، مفهوم و پیام خود را به مخاطب منتقل می‌کند. جزئیات زیادی در این تصویر به کار رفته که مخاطبِ هدف با ایستادن، خیره شدن و صرف زمان بیشتر، قصد دارد آن شگفتی ها را کشف نماید. این پوستر برای علاقمندان به پرندگان زینتی پنجره‌ای رو به بهشت است. آنها با این پوستر دعوت به یک نمایشگاهی شده‌اند که تمام علاقمندی‌هایشان در آنجا گردهم آمده.

۸ نکته طلایی که در طراحی پوستر باید آنها را به کار ببندید

۱- انتقال همه مفهوم در یک نگاه

معنا و مفهوم پوستر باید از نمای دور هم به سادگی قابل انتقال باشد. یک عکس، یک دنیا مفهوم، در یک نگاه باید انجام شود. احتمال دارد خیلی از مخاطبان ما به صورت رهگذری چشمشان به پوستر بیافتد، اما پوستر باید در همان نگاه اول مفهوم خود را منتقل کند. این یکی از وظایف اصلی شرکت طراحی کننده پوستر است.

۲- طراحی ساده ی پوستر

باید یک پوسترِ خوب، عاری از هرگونه گنگی و پیچیدگی باشد. همیشه پوسترهای ساده بهتر دیده می‌شوند. رنگ بندی لایت (آرام) نوشته‌ها را می‌توان به جای رنگ بندی تند در نظر گرفت و آیکن‌های خطی و لایت را می‌توان به جای آیکن‌های سالید یا توپر استفاده کرد. همچنین می‌توان برای آرامش بیشتر به جای پترن‌های شلوغ در پس زمینه از پس زمینه تک رنگ استفاده کرد.

۳- اهمیت فضاهای خالی و سفید در طراحی پوستر

همه قسمت‌های پوستر را با تصاویر، رنگ ها و متون پُر نکنید. فضاهای سفید و خالی بین تصاویر باعث افزایش خوانایی و در نتیجه تأثیرگذاری پوستر می‌شود.

۴- فراری بودن مردم از تبلیغات

مردم نسبت به پوسترهای تبلیغاتی حساس‌اند و سعی می‌کنند از تبلیغات فرار کنند؛ سعی نکنید زیاد لوگو، نام و شعار خود را در قالب پوستر، به چشمان مخاطبان بکشید. اگر پوستر برای مخاطب جذاب باشد، خود او به دنبال نام برند و پل‌های ارتباطی آن روی پوستر خواهد گشت. اگر هم به نفعش نباشد به سرعت از آن دور می‌شود.

۵- قدرت یک پوستر تأثیرگذار بر مخاطب هدف

یک پوستر وقتی تأثیرگذار است که بتواند مخاطب هدف را به راحتی تا چندین ثانیه متوقف نماید و نظرش را جلب کند. البته مخاطب هم نگاه می کند به نیاز شخصی‌اش؛ چه بسا شما بهترین پوستر را در بهترین نقطه شهر هم قرار بدهید باز آن کارایی را نخواهد داشت چون آن مخاطب اصلاً به محتوای آن نیازی ندارد پس باید به دنبال مخاطب هدف خود باشید.

طراحی پوستر و 8 نکته طلایی درباره آن که حتماً باید استفاده کنید !

۶- فروش بیشتر به خاطر بازدید بیشتر پوستر

خوب طراحی شدن پوستر یک طرف قضیه؛ پرزنت و پروموشن آن هم طرف دیگر. کم نبوده پوسترهای ضعیف زیادی که در جایگاه تبلیغاتی خوبی قرارگرفته‌اند و توانسته‌اند هدف کارفرما را به سرانجام برسانند و به فروش بالا دست پیدا کنند و چه بسا پوسترهای قوی بسیاری هم بوده‌اند که در جای غیرتخصصی به کاربران غیرهدف نمایش داده شده‌اند و در نتیجه سوخت شدند. لذا مهم است که پوستر قرار است کجا نمایش داده شود. یک پیج اینستاگرامی پربازدید؟ یا یک تابلوی شهری منطقه کوچک؟ یا نمای بیرونی یک ساختمان یا یک بخش از هدر وبسایت؟ پوستر مهم است اما تبلیغ آن مهم تر!

۷- نمونه کارهای طراحی پوستر

سعی کنید طراحی پوستر خود را به شرکتی واگذار کنید که ده ها و یا صدها پوستر حرفه‌ای انجام داده باشد و بتواند در صورت درخواست شما نمونه کارهای خوب زیادی با موضوع دلخواهتان به شما ارئه دهد. برای مثال استودیو توسعه برند فهار، استودیو ۳۶۰ درجه‌ای هست که بیش از ۱۰۰ نمونه کار پوستر کم نظیر دارد و یکی از پیشتازترین و فعالترین شرکت های گرافیکی در ایران می‌باشد. عمده پوسترهای این استودیو در زمینه پوسترهای بین‌المللی و نمایشگاهی می‌باشد که علت سفارش سالیانه این نمایشگاه‌ها و نهادهای بین المللی نیز همین کیفیت بالای کارهای استودیو فهار است. از جمله دیگر پوسترها می‌توان به پوسترهای خلاقانه (فتومونتاژ)، پوستر رویدادها، پوستر کسب و کارهای متنوع اشاره کرد. همچنین این استودیو صدها پروژه دیگر مانند طراحی بسته بندی، لیبل، طراحی لوگو، طراحی سایت نیز انجام داده است. پیشنهاد می‌کنیم تمام نمونه کارهای طراحی پوستر این استودیو را نیز مشاهده بفرمایید.

طراحی پوستر و 8 نکته طلایی درباره آن که حتماً باید استفاده کنید !

۸- استعلام قیمت طراحی پوستر

اما می‌رسیم به بحث قیمت که یکی از فاکتورهای اصلی برای سفارش پوستر از شرکت های طراحی گرافیک است. ابتدا شما باید نوع پوستر خود را جهت سفارش انتخاب نمایید. لطفاً به لیست زیر توجهی بفرمایید. در مرحله بعدی بایستی با چند تا از شرکت های طراحی گرافیکِ مطرح که نمونه کارهای زیبا و متنوعی در اینترنت دارند تماس بگیرید و استعلام قیمت نمایید. قیمت در جاهای مختلف می‌تواند به فاکتورهای متعددی ربط داشته باشد. همیشه باید در نظر بگیرید که قیمت بالا دلیل بر باکیفیت بودن کار و قیمت پایین دلیل بر عدم کیفیت نیست. اما سعی کنید کیفیت کار را با قیمت آن مقایسه کنید و بهترین شرکت طراحی را برای سفارش خود انتخاب نمایید.

مشاهده قیمت های طراحی پوستر

انواع طراحی پوستر

۱- طراحی پوستر تبلیغاتی

۲- طراحی پوستر خلاقانه (فتومونتاژ)

۳- طراحی پوستر نمایشگاهی

۴- طراحی پوستر کسب و کار

۵- طراحی پوستر رویداد

۶- طراحی پوستر آموزشی

۷- طراحی پوستر فیلم و عکس

۸- طراحی پوستر پژوهشی

۹- طراحی پوستر تبریک، ترحیم، اطلاع رسانی و ...

مراحل سفارش پروژه

باتوجه به اهمیت و تأثیری که طراحی پوستر بر کار شما دارد، ما یک تیم حرفه ای برای این کار به شما معرفی کردیم که تا پایان پروژه و رسیدن به طرح دلخواه همراه شما خواهند بود و فقط با یک تماس با شماره (۰۹۱۲۳۱۲۸۴۳۰) یا کلیک روی سایتشان میتوانید مشاوره بگیرید، ثبت سفارش کنید و نهایتا طرحی درخور پروژه یا برندتان، بادرنظرگرفتن رقبا، در اسرع وقت تحویل بگیرید. چنانچه میخواهید طرح را دقیقا مطابق نیاز و سلیقه تان داشته باشید، کافیست یک توضیح دقیق بدهید و نمونه های موردپسندتان را نشان دهید. تیم های حرفه ای با داشتن نمونه کارهای قوی، نیروهای باتجربه و با ذوق، تا پایان پروژه با صبوری در کنار شما هستند و می توانید مانند برندهای مطرح و معتبر لذت تجربه کار با تیم متخصص را تجربه کنید و طعم شیرین یک پروژه موفق را در ذهن تداعی کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز