خبرگزاری کار ایران

راهنمای خرید موتور چهارچرخ

راهنمای خرید موتور چهارچرخ
کد خبر : ۱۲۵۷۸۰۳

بازار موتورسیکلت بسیار متنوع است و برای هر سلیقه‌ای محصولات متفاوتی را ارائه می‌دهد. بنابراین قیمت‌های مختلفی نیز در این بازار به چشم می‌خورد. برای مثال، قیمت موتور یاماها می‌تواند بین 100 تا 300 میلیون تومان و بیش‌تر، متغیر باشد. اگر به دنبال خرید موتورسیکلت از برندهای مطرح اروپایی باشید، کی تی ام نیز از بهترین موتورهای بازار است. قیمت موتور کی تی ام نیز بسته به کلاس بین 150 تا 550 میلیون تومان ثبت شده است.

موتور چهارچرخ نیز یکی دیگر از انواع موتورسیکلت بوده که این روزها طرفدارانی پیدا کرده است. بر خلاف سایر مدل‌های موتورسیکلت، این مدل چهار چرخ دارد و ظاهر آن بسیار متفاوت است. قیمت موتور چهارچرخ نیز متنوع بوده و حتی تا دو میلیارد تومان نیز می‌رود. مدل میلیاردی، بهترین موتور چهارچرخ بوده و از برند کن‌ام است.

اصلی‌ترین کاربرد موتورهای چهارچرخ (ATV) ، عبور از موانع و مسیرهای صعب‌العبور است. این موتورها گزینه‌های خوبی برای آفرود نیز محسوب می‌شوند. از موتورهای چهارچرخ می‌توان برای کاربردهای شخصی، امدادی، تفریحی و ... استفاده کرد. اکثر مصرف‌کنندگان، جنبه تفریحی را در نظر گرفته و برای مسیرهای ساحلی، جنگی و کویر از این وسیله استفاده می‌کنند.

کویرموتور یکی از شرکت‌های خوش‌نام در زمینه موتورسیکلت است که مدل‌های چهارچرخ را نیز ارائه می‌دهد. لیست قیمت موتور چهارچرخ کویر در سایت این شرکت موجود است.

کویرموتور X4 400

این موتور چهارچرخ به پیشرانه‌ای تک سیلندر 4 زمانه مجهز شده و خروجی آن 23 اسب‌بخار قدرت است. گیربکس آن نیز از نوع اتوماتیک CVT بوده که نیرو را به هر دو محور منتقل می‌کند. البته راننده می‌تواند بین دو حالت 2WD و 4WD انتخاب کند.

کویرموتور X4 حدود 315 کیلوگرم وزن دارد و به راحتی از موانع عبور می‌کند. همچنین می‌تواند تا وزن یک تن را بکشد. قیمت موتور چهارچرخ کویر X4 حدود 180 میلیون تومان است.

راهنمای خرید موتور چهارچرخ

کن‌ام ماوریک MAX X rs

کمپانی کن‌ام یک برند کانادایی است که در ساخت موتورهای چهارچرخ و سیستم‌های تعلیق بسیار خبره است. محصولات کن‌ام، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مسیرهای آفرودی هستند و جزء حرفه‌ای‌ترین‌ها محسوب می‌شوند. در واقع تنها عیب محصولات این کمپانی، قیمت بالای آن‌هاست که میلیاردی قیمت‌گذاری می‌شوند. شرکت کویرموتور محصولات کن‌ام را با تنوع خوبی عرضه می‌کند. این محصول گران‌قیمت از یک پیشرانه 3 سیلندر توربوشارژ با حجم 900 سی‌سی نیرو می‌گیرد و 172 اسب‌بخار قدرت را به راننده ارائه می‌دهد. وظیفه انتقال قدرت بر عهده یک گیربکس CVT است و نیرو را به هر دو محور منتقل می‌کند. محورها به قفل اتوماتیک نیز مجهز هستند. فرمان برقی داینامیک کن‌ام ماوریک، سه حالته است و گشتاور بالا دارد. این موتور قدرتمند حدود 838.6 کیلوگرم وزن دارد و ظرفیت باربند آن نیز 68 کیلوگرم است.

Z force 550 EX

این موتور چهارچرخ به پیشرانه تک سیلندر 4 زمانه با حجم 495 سی‌سی مجهز شده است. این پیشرانه مایع خنک می‌تواند 37.2 اسب‌بخار قدرت تولید کند. سیستم سوخت‌رسانی آن با پاشش سوخت الکترونیکی برند  BOSCHانجام می‌گیرد. ای محصول چهارچرخ از برند چینی سی‌اف موتور است. همانند مدل‌های قبلی، گیربکس این مدل نیز ازنوع CVT است و نیرو را به هر دو محور منتقل می‌کند. حداکثر سرعت  Z force 550 EXبه 93 کیلومتربرساعت می‌رسد. سیستم تعلیق در بخش جلویی، شوک‌های گازی قابل تنظیم دارد و در بخش عقب مستقل است. سیستم ترمز نیز از نوع CBS است. وزن این مدل به 580 کیلوگرم می‌رسد و بین دو مدل قبلی قرار می‌گیرد. تحمل بار تا 295 کیلوگرم است و دو صندلی دارد.

کویر U8 1000

این موتور چهارچرخ (ATV) ، محصول کویرموتور بوده و حجم پیشرانه دو سیلندر آن 976 سی‌سی است. حدود 690 کیلوگرم وزن دارد و تا 800 کیلوگرم را می‌کشد. این محصول کویرموتور صفحه کیلومتر ترکیبی از نوع دیجیتال و آنالوگ دارد و حداکثر سرعت آن به 115 کیلومتر برساعت می‌رسد. سیستم پاشش سوخت و استارتر از نوع الکترونیکی است و ترمزها نیز دیسکی هستند. محصول U8 1000 کویرموتور می‌تواند تا وزن 159 کیلوگرم را حمل کند و ارتفاع آن از سطح زمین برابر با 330 میلی‌متر است.

راهنمای خرید موتور چهارچرخ

Z force 1000 SPORT

یکی دیگر از محصولات سی‌اف موتور چین که توسط کویرموتور عرضه می‌شود، Z force 1000 SPORT است. این موتور چهارچرخ بنزینی، پیشرانه دو سیلندری دارد که 78 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و حجم آن به 962.2 سی‌سی می‌رسد. سیستم پاشش سوخت آن، همانند مدل قبلی این برند، از نوع الکترونیکی و محصول BOSCH است. جعبه دنده نیز CVT بوده و به ترمز ترکیبی CBS مجهز است. اکثر ویژگی‌های این مدل همانند سایر محصولات سی‌اف موتور است. Z force 1000 SPORT حدود 690 کیلوگرم وزن دارد و می‌تواند 250 کیلوگرم بار را بکشد.

این موتور چهارچرخ می‌تواند در مدت زمان 4 ثانیه از سکون به سرعت 50 کیلومتربرساعت برسد که شتاب قابل قبولی محسوب می‌شود. فرمان و صندلی‌ها به راحتی قابل تنظیم هستند و یک نمایشگر رنگی نیز در کابین وجود دارد که علاوه بر ارائه اطلاعات موتور، بلوتوث نیز دارد.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز