مدیرعامل شرکت آرمان تجارت آرون:
کار اصلی ما حل مسئله فروش است
یکی از اهدافی که شرکت پیوان دنبال می کند، حل مسئله فروش است، البته ما فقط به دنبال فروش نیستیم کار اصلی ما حل مسئله فروش است.
مهندس امیرحسین عرب مدیرعامل شرکت آرمان تجارت آرون و مدیر برند تجاری پیوان در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به فعالیت های این شرکت گفت: کار اصلی آرمان تجارت آرون، تهیه و توزیع مقاطع فولادی و در کنارش تختههای نراد روسیه است. یکی از اهداف شرکت پیوان تهیه کالاهای فولادی و چوب جهت رساندن آنها به دست مصرفکنندههای نهایی با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت است و سعی می کند با اقدامات مناسب فروش را به بهترین شکل ممکن به سرانجام برساند(فروش به صورت اعتباری، اعتباری سنجی از دو طریق بانکی و شرکتی و همچنین امکان پرداخت پس از بازرسی محصول و تاییدیه کارفرما و در نهایت تسهیل شرایط خرید در همکاری های بلند مدت) و در کنار آن QCیا کنترل کیفیت را نیز برای راحتی مشتریان در نظر داریم.
وی ادامه داد: پیش از این در بازارهای فولاد معاملات به صورت سنتی انجام می شد و ما امروز در بستر اینترنت کارهایی انجام می دهیم که این عدم تطابق اطلاعاتی که گاهی اوقات باعث ضرر خریداران میشد، از بین برود.
مهندس عرب افزود: یکی از اهدافی که شرکت پیوان دنبال می کند، حل مسئله فروش است، البته ما فقط به دنبال فروش نیستیم کار اصلی ما حل مسئله فروش است. سعی میکنیم برای شرکت هایی که امروز با تمام شرایط سخت فعالیت می کنند، راه حل های ایده آلی را ارائه کنیم تا به راحتی خرید خود را انجام دهند. معتقدم حل مسئله فروش جزو یکی از مهمترین ویژگی هایی یک شرکت موفق محسوب می شود.
وی ادامه داد: سعی میکنیم کالاها با قیمت مناسب و بالاترین کیفیت و همچنین خیلی سریع به دست مشتریان برسد و همچنین در روند خرید کالا در تمام مراحل قرار بگیرند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا محصولاتشان فقط در داخل عرضه می شود یا مشتری های خارج از کشور نیز دارند، گفت: مشتری اصلی ما مصرفکننده های فولاد هستند. بزرگترین صنعتی که ما امروز با آنها همکاری می کنیم؛ صنعت نفت و گاز و انبوهسازان مسکن هستند. البته صنایع کوچکتر مثل صنایع تابلو برق، آسانسور، جرثقیل نیز از خریداران اصلی ما محسوب می شوند. یکی از کارهایی که شرکت پیوان توانسته در این چند سال انجام دهد، واردات کالاهای مورد نیاز برای مشتریان است و در واقع مقاطع فولادی را در کوتاه ترین زمان به دست مشتری ها رسانده ایم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا فعالیتهای شرکت پیوان روی کاهش قیمت برای مصرف کننده تاثیری داشته است یا خیر گفت : بازار فولاد از ابتدا یک بازار سنتی بوده و در این بازار سنتی خیلی از خریداران و مصرفکنندهها، صاحبان اصلی کالاهای فولادی را نمیشناختند و این باعث میشد که گاها چند دست کالا جابجا و فروخته میشد تا به دست مصرف کننده نهایی برسد. شرکت پیوان توانسته با خرید از کارخانههای فولادی قیمتها را کاهش دهد.
مهندس عرب ادامه داد: از ابتدای فعالیت شرکت فقط به دنبال شفاف سازی بازار بوده ایم تا از این طریق عدم تقارن اطلاعاتی در بازار را به کمترین حد برسانیم و خریداران همان اطلاعاتی را داشته باشند که فروشندگان و فعالان صنعت فولاد دارند. مثلا دیگر مشکلی تحت نام غیر فروشی نداریم و سعی کردیم این شفافیت را در تمام عرصههای شرکت داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه پیوان تولید کننده فولاد نیست، گفت : بر اساس قانون، صادرات فولاد نیاز به کد تولیدکننده دارد، به همین دلیل امکان فروش مستقیم کالا به مشتریان خارجی را نداریم، ولی با توجه به توان بازرگانی و با کمک کارخانه های طرف قرارداد، توانسیم کالاهای خود را به کشورهای روسیه و عراق صادر کنیم.
وی با اشاره به وضعیت شرکت پیوان در دوسال گذشته گفت: بیماری کرونا و تحریم ها و نوسانات قیمت ارز باعث شده تا سرانه مصرف فولاد کشور، تقریبا چهل درصد کاهش داشته باشد و امیدواریم که با رفع تحریمها، از بین رفتن کرونا و قوی شدن شرکتهای داخلی مصرف فولاد در چند سال آینده افزایش پیدا کند.
وی با اشاره به لزوم حمایت دولت از شرکت هایی همچون پیوان گفت: دولت باید از شرکت هایی که در شفافیت بازار کمک می کنند، حمایت کند و در بحث معافیت های مالیاتی و یا در زمینه استفاده از سامانه ها حمایت بیشتری انجام دهد.
گفتگو از علی زادمهر