خبرگزاری کار ایران

راهنمای خرید کولر گازی

راهنمای خرید کولر گازی
کد خبر : ۱۲۲۴۹۲۲

با فرا رسیدن فصل گرم سال، یکی از مهم‌ترین اقداماتی که افراد انجام می‌دهند راه‌اندازی یا فراهم نمودن وسایل سرمایشی برای محل زندگی و یا کار است. واقعیت این است که گرما عاملی به شدت محرک است که می‌تواند افراد را عصبی کرده و کارایی مغز را پایین بیاورد. همه ما به یک وسیله سرمایشی مناسب برای گذراندن تابستان نیاز داریم. از میان انواع وسایل سرمایشی نظیر پنکه، کولر آبی و کولر گازی می‌توان به جرات گفت که کولر گازی بهترین انتخاب برای فرار از گرما در تابستان است و افراد بسیاری که هنوز خانه خود را به آن مجهز نکرده‌اند، برای خرید آن اقدام می‌کنند. واقعیت این است که قیمت، اولین و تنها فاکتوری نیست که افراد باید به هنگام خرید کولر گازی به آن توجه کنند. در حالی که برخی با دیدن عنوان بهترین قیمت کولر گازی جنرال و کمی تخفیف، خرید خود را به سرعت انجام می‌دهند. دیگر اینکه افراد با دانستن اطلاعات کافی، انتخابی بهینه‌تر انجام می‌دهند. از این‌رو در ادامه راهنمایی در خصوص خرید کولر گازی آورده شده است که به شما کمک می‌کند تفاوت‌های میان انواع کولر گازی را بشناسید و با توجه به محیطی که قرار است در آن نصب شوند، کولری با بهترین عملکرد خریداری کنید.

انواع کولر گازی

  • کولر گازی پنجره‌ای

کولر گاری پنجره‌ای را می‌توان از قدیمی‌ترین و ساده‌ترین انواع کولر گازی دانست که تقریباً یک سیستم یک پارچه به حساب می‌آید. سیستمی که در آن اجزای سیکل تبرید، کمپرسور، فن و بلوور فن کولر گازی نیز در یک محفظه قرار دارند. کولر گازی پنجره‌ای همانطور که از نام آن پیداست، در پنجره و کانال قرار می‌گیرد؛ بنابراین هنگام خرید آن بهتر است به این مسأله توجه شود. از معایب این نوع کولر گازی می‌توان به مصرف بالای انرژی، سر و صدای زیاد و عدم داشتن قابلیت کنترل از راه دور اشاره کرد.

  • کولر گازی پرتابل

همانند نوع پنجره‌ای، کولر گازی پرتابل نیز یک سیستم یک تکه و یکپارچه به حساب می‌آید. البته این کولر گازی، دارای یک لوله خرطومی و از جنس پلاستیک است که در پشت آن قرار دارد. این لوله وظیفه تخلیه گرمای موتور کولر را بر عهده دارد. از مزایای این کولر می‌توان به عدم نیاز به نصب و قابل حمل بودن (داشتن چرخ) آن اشاره کرد. البته برای استفاده دائمی، نوع پرتابل کولر گازی اصلاً مناسب نیست. این کولر برای استفاده موقت، در محیطی دارای متراژ ۲۰ تا ۳۰ متر می‌تواند مناسب باشد.

  • کولر گازی‌ایستاده

این نوع کولر گازی بر خلاف دو نوع قبلی، دارای دو تکه است. واحد خارجی در واقع کندانسور دستگاه است که بیرون از محل قرار می‌گیرد و واحد داخلی پنلی است که روی زمین قرار می‌گیرد. این کولر همان کولری است که احتمالاً در مساجد و سالن‌های بزرگ مشابه دیده‌اید که هوا را با شدت پرتاب می‌کند و در واقع وسیله‌ای گرمایشی-سرمایشی به حساب می‌آید. این نوع کولر، برای خانه مناسب نیست و برای فضا‌های بزرگ کاربرد دارد.

  • کولر گازی اسپلیت

کولر گازی اسپلیت دارای دو بخش است؛ بخشی که درون خانه بر روی دیوار نصب می‌شود و بخش بیرونی (کمپرسور یا موتور) است که فضای زیادی را در خارج از خانه اشغال می‌کند. این نوع کولر گازی دارای قابلیت از راه دور است، قدرت سرمایش بالایی داشته و به دلیل این‌که کمپرسور آن در فضای بیرون از خانه قرار می‌گیرد، کم صداترین نوع کولر گازی به صدا می‌آید. همه این ویژگی‌ها باعث می‌شود کولر گازی اسپلیت بهترین نوع برای استفاده در خانه‌، ادارات، مدارس و... باشد.

از آن‌جایی که اکثر افرادی که قصد خرید کولر گازی دارند آن را برای محل زندگی خود می‌خواهند بنابراین در ادامه عمده نکاتی که گفته می‌شوند به نوع کولر گازی اسپلیت مرتبط هستند. شما در ادامه خواهید دانست که علاوه بر در نظر گرفتن بهترین قیمت کولر گازی جنرال، چه نکات دیگری را در هنگام خرید باید در نظر بگیرید‌.

- توجه به ظاهر

پنل کولر گازی بخشی از این سیستم است که درون خانه و در معرض دید قرار می‌گیرد. این پنل که می‌تواند در اتاق خواب، هال و پذیرایی، سالن انتظار ادارات و... قرار بگیرد. بخشی از دکوراسیون آن فضا به حساب می‌آید؛ پس بهتر است که در کنار بهترین قیمت کولر گازی جنرال یا هر برند دیگری، زیبایی پنل آن را نیز در نظر بگیرید.

راهنمای خرید کولر گازی

- ظرفیت مناسب

ظرفیت مناسب کولر نکته‌ای مهم است که توجه نکردن به آن باعث خواهد شد کولر گازی شما به اندازه کافی نتواند محیط را خنک کند و یا برعکس بیش از حد آن را خنک کند طوری که مجبور باشید چند دقیقه یک بار آن را خاموش کنید. تمامی نکات که در ادامه شرح داده خواهند شد در واقع در راستای راهنمایی شما برای خرید کولری گازی‌ با ظرفیت مناسب هستند.

  1. اندازه محیط: متراژ محلی قرار‌گیری کولر موضوع مهمی است. طبیعتا هر چه متراژ فضا بیشتر باشد ظرفیت کولر گازی نیز بالاتر باید باشد.
  2. نرخ رفت و آمد: جالب است بدانید که میزان رفت و آمد در فضایی که قصد نصب کولر در آن را دارید عاملی اثرگذار بر ظرفیت مورد نیاز آن است. چرا که با هر بار باز و بسته شدن در و یا حتی پنجره، دمای فضا تغییر می‌کند.
  3. آب و هوا: طبیعتا آب و هوای محل قرارگیری بر ظرفیت مورد نیاز کولر گازی تأثیر بسیاری دارد. اگر محل زندگی شما خنک باشد ظرفیتی که انتخاب می‌کنید نیز می‌تواند کم باشد. اما اگر در محیطی با آب و هوای گرم همانند جنوب کشور زندگی می‌کنید کولر گازی انتخابی شما باید حداقل ۱۸ هزار BTU ظرفیت داشته باشد.
  4. تعداد افراد: برخلاف باور قدیمی، تعداد افراد حاضر در محیط بر میزان عملکرد موتور کولر تأثیری ندارد اما تعداد افراد، مسأله‌ای است که باید در کنار داشتن بهترین قیمت کولر گازی جنرال یا هر برند دیگری، هنگام انتخاب ظرفیت کولر گازی در نظر گرفته شود. گفته می‌شود که علاوه بر ظرفیت مورد نیاز، باید به ازای هر فرد ۶۰۰ BTU به ظرفیت انتخابی کولر اضافه شود.
  5. آفتابگیر بودن یا نبودن فضا: نقش آفتابی که مستقیم بر روی فضایی می‌تابد را باید حتماً در نظر گرفت، حتی اگر فضای مورد نظر با دیوار و پنجره پوشیده باشد. اگر برای فضایی آفتابگیر کولر انتخاب می‌کنید باید ۱۰۰۰ BTU ظرفیت را نیز برای همین مسأله در نظر بگیرید.
  6. ارتفاع سقف: ارتفاع سقف در اکثر ساختمان‌ها مشترک است. یک سقف نرمال از 2/7 تا 3 متر ارتفاع دارد. اگر ارتفاع فضای مورد نظر از این مقدار تجاوز می‌کند باید این مسأله را نیز در هنگام انتخاب ظرفیت در نظر بگیرید.
  7. عوامل گرمازا: نقش عوامل گرمازا را در محیط نباید نادیده گرفت. به عنوان مثال اگر کولر گازی شما قرار است در نزدیکی آشپزخانه نصب شود باید حتماً ظرفیت بیشتری برای آن در نظر بگیرید.

راهنمای خرید کولر گازی

خرید کولر گازی از وب‌سایت ایران اسپلیت

آخرین نکته‌ای که هنگام خرید کولر گازی باید به آن توجه کرد خرید از فروشگاهی معتبر است. ایران اسپلیت یک فروشگاه معتبر در زمینه فروش انواع کولر گازی از برندهای معتبر است. محصولات این فروشگاه همگی از مرغوب‌ترین کالاها به شمار می‌آیند که دارای گارانتی معتبر هستند. از ویژگی‌های خوب سایت این فروشگاه می‌توان به پشتیبانی ۲۴ ساعته آن اشاره کرد. در این سایت علاوه بر فروش کولر گازی با بهترین قیمت کولر گازی جنرال و سایر برندها، خدمات نصب، تعمیر و یا سرویس کولر توسط نیروهای متخصص و مجرب نیز صورت می‌گیرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت ایران اسپلیت به نشانی اینترنتی http://Iransplit.com  مراجعه نمایند.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز