خبرگزاری کار ایران

بازسازی ویلای قدیمی را چگونه آغاز کنیم؟

بازسازی ویلای قدیمی را چگونه آغاز کنیم؟
کد خبر : ۱۲۱۶۵۵۱

در حالی که ویلاها بسیارجذاب هستند و افراد زیادی مایل به خریداری و زندگی در ان‌ها هستند، اما اغلب به بازسازی نیاز دارند تا جذابیت خود را هر چه بیش‌تر بهبود ببخشند و ویژگی‌های مدرنی را که عملکرد و ارزش کلی را افزایش میدهند، را در طراحی خود ادغام کنند. در انجام این کار، حفظ شخصیت اصیل ساختمان آسان نیست اما مهم است. چه تنها یک اتاق از ویلا باشد و چه کل ویلا،بازسازی و طراحی ویلا یک اقدام بزرگ و سخت است که حتما باید توسط یک شرکت طراحی داخلی معتبر و حرفه‌ای انجام شود.

طراحی نمای ویلا قدیمی

 چه در حال طراحی یک ساختمان جدید باشید و چه قصد دارید ساختمانی را که در حال حاضر در آن زندگی می‌کنید را بازسازی کنید، نما یکی از عناصر کلیدی طراحی معماری است. چرا که نما، معرفی ساختمان و ویلای شما به دنیای خارج است. چندین نکته کاربردی در طراحی نما ویلا وجود دارد که باید در نظر بگیرید. طراحی نما، به دلیل انتخاب رنگ، متریال، خطوط و اشکال هندسی، فرآیند پیچیده‌ای است که می‌تواند به بهترین نحو با افراد حرفه‌ای مانند یک معمار یا طراح داخلی انجام شود.

برای بازسازی ویلاهای قدیمی از کجا شروع کنیم؟

در تعمیر، طراحی دکوراسیون داخلی و بیرونی و به طور کلی بازسازی یک ساختمان هدف بسیار مهم است. این مهم است که بدانید می‌خواهید با بازسازی به چه چیزی برسید و چرا.

اگر قصد بازسازی یک ویلای قدیمی را دارید، توجه داشته باشید که بازسازی خانه و ساختمان اصول و قواعدی دارد و باید به درستی انجام شود تا موجب آسیب به بافت اصلی ساختمان نشود. در ابتدای بازسازی ویلا باید به شرایط عمومی ساختمان و میران استحکام ابزارآلات توجه کنید.

حتمابرای بازسازی یک ویلای قدیمی باید به تعویض برخی از ابزار موجود در ساختمان مانند در‌ و پنجره‌ها اقدام کنید.

در اولین قدم در بازسازی یک ویلا قدیمی باید به طور دقیق بدانید که چه ایده و هدفی از بازسازی دارید و میزان تغییرات مورد پسند و سلیقه شما چیست.

به عواملی مانند پایداری و تاثیرات محیطی، قابلیت سازه، عملکرد حرارتی، عایق صدا و مقاومت در برابر رطوبت نیز توجه داشته باشید.

کدام بخش های ویلا قابلیت بازسازی دارند؟

بازسازی ویلای قدیمی را چگونه آغاز کنیم؟

به طور کلی در طراحی ویلای قدیمی می‌توان قسمت‌های مختلفی را مورد بازسازی قرار داد.

 با دقت بیشتر به ویلای خود، اطلاعات زیادی را در مورد آن می‌آموزید، از جمله؛ چگونگی تابش خورشید در فضا و میزان نور موجود در اتاق‌ها و ساختمان. دانستن این جزئیات کمتر آشکار از ویلا، برای بازسازی ضروری است. به عنوان مثال، بسیاری از ویلاها دارای پنجره‌های بزرگ هستند. اما همه پنجره های یک خانه به طور همزمان به یک اندازه نور خورشید را دریافت نمی‌کنند. همین اطلاعت به ما در نورپردازی خانه کمک شایانی می‌کند. به همین دلیل توجه به ویلا قسمت‌هایی را که نیاز به بازسازی دارد را به ما نشان می‌دهد. این قسمت‌ها می‌تواند شامل دیوار‌ها، سقف، کف، محوطه بیرونی و … باشد.

-حذف یا اضافه کردن دیوار

 یکی از نگرانی‌های اصلی در هنگام بازسازی و نوسازی یک ساختمان و حذف یک دیوار، باربر بودن یا نبودن دیوار است.  اگر یک دیوار باربر خراب شود، می‌تواند به سادگی یکپارچگی ساختاری ساختمان  را به خطر بیندازد. نکته کلیدی در هنگام بازسازی ویلا و یا یک ساختمان این است که اطمینان حاصل کنید که تکیه گاه دیوار ارائه شده را حفظ می‌کنید.  اغلب این کار را می توان با جایگزینی دیوار با تیرهای نگهدارنده انجام داد.

همچنین توجه به این نکته ضروری است که در ساختمان، دیوارها اغلب برای قرار دادن لوله‌های آب و خطوط برق استفاده می‌شوند. بنابراین در بازسازی خانه قدیمی برداشتن دیوارهایی که حاوی این خطوط هستند می‌تواند فرآیند پیچیده‌ای باشد، زیرا لوله‌ها و خطوط برق باید در قسمت دیگری از خانه مسیریابی مجدد شوند.

  • کفپوش، دیوار پوش و سقف

 سقف ها:

در یک ویلای قدیمی به طور سنتی از الوار زیادی در سقف‌ها، تیرهای چوبی، یا قالب‌های گچی و پانل‌های سقف استفاده می‌شود. امروزه شما هنوز هم می‌توانید همان ظاهر را حفظ کنید اما از متریال مدرن‌تر استفاده کنید.

دیوارها:

گزینه‌های زیادی برای بازسازی و نوسازی دیوار‌های یک ویلا قدیمی، مانند کاغذ دیواری، رنگ، زبانه و شیار، وجود دارد. امروزه محصولات مدرنی برای ایجاد این نماها به روشی آسان در دسترس هستند، به عنوان مثال، تخته ‌هایی جدید برای ایجاد ظاهر زبانه و شیار (به جای زبانه و شیار چوبی سنتی)، انواع کاغذ دیواری‌های مختلف و رنگ کردن دیوار‌های ویلاها.

کفپوش:

ویلا‌های اصیل معمولاً دارای تخته‌های شیار و زبانه‌ای محکم هستند که از چوب‌های بومی با لاک براق ساخته شده‌اند. هنگام بازسازی، می‌توانید انتخاب کنید که کف ویلا را بازسازی کنید، آن را به طور کامل جایگزین کنید و یا سطح موجود را با یک کفپوش جدید مانند پارکت یا لمینت پوشش دهید. البته تعویض کفپوش توصیه نمی‌شود زیرا می‌تواند بسیار پرهزینه باشد و به احتمال زیاد در طول فرآیند با مشکلات دیگری مواجه خواهید شد. بهتر است کف را ترمیم کرد، اما این تنها در صورتی توصیه می‌شود که کفپوش در شرایط بسیار خوبی باشد و یا بدون سوراخ و پوسیدگی باشد.

طراحی آشپزخانه ویلا قدیمی

بازسازی ویلای قدیمی را چگونه آغاز کنیم؟

 آشپزخانه به عنوان قلب خانه معرفی میشود که در لیست خواسته‌های بسیاری از صاحبان خانه، برای بازسازیغ قرار دارد. با فراهم کردن فضای بیشتر برای آشپزی، غذا خوردن و سرگرمی، الحاقات آشپزخانه از بسیاری جهات برای محیط خانه مفید است. دو مکتب فکری برای تصمیم گیری در مورد طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه در یک ویلای قدیمی وجود دارد: یا کاملاً با شخصیت اصیل معماری ویلا و جزئیات کلیدی آن ارتباط داشته باشید و یا یک طراحی مدرن را پیاده کنید. در طراحی آشپزخانه یک ویلای قدیمی، استفاده از متریال مدرن و امروزی، به جهت اهمیت آشپزخانه در خانه بسیار مهم است.

محوطه ویلا قدیمی

 برخی از ویژگی‌هایی که منجر می‌شود عاشق خانه‌های قدیمی‌ شوید، قالب‌بندی زیبا، تزئینات و جزئیات قدیمی است که در دوره‌های متفاوتی طراحی و ساخته شده‌اند و زیبایی و شخصیت خاصی را به همراه خود داشته‌اند. محوطه بیرونی ویلا‌های قدیمی نیز زیبایی بسیار زیادی را همراه خود دارند. البته شما می‌توانید محوطه سازی‌های مدرن و امروزی را جایگزین محوطه‌ی ویلای قدیمی خود کرده و به این ترتیب فضای باز و سرسبز محیط ویلای خود را برای بهره‌مندی بهتر از آن، تغییر دهید.

 مدیریت زمان و هزینه

 یکی از اولین و مهمترین کارهایی که باید هنگام شروع بازسازی ویلا و یا ساختمان توجه کنید، تنظیم بودجه، برای برآورد هزینه‌ها است. این هزینه باید شامل طراحی تا ساخت، باید برای شکست‌های خیارات و اتفاقات غیرمنتظره باشد. ذکر این نکته ضروری است که هر چه ویلای شما قدیمی‌تر باشد، احتمال بروز مشکلات بیشتر می‌شود. هنگام تعیین بودجه، مهمترین چیزهایی که باید به آنها توجه کرد، مقیاس پروژه، مواد مورد نیاز و موارد ایمنی برای چالش‌های غیرمنتظره‌ای است که می‌تواند در طول فرآیند بازسازی ویلا پیش بیاید. همچنین عاقلانه است که برای بازسازی، مواد با کیفیت بالا و بادوام انتخاب کنید. اگرچه ممکن است دارای قیمت بیشتر باشند، اما طول عمر ساختمان را افزایش داده و در دراز مدت نیز هزینه کمتری دارند. توجه به زمان نیز مهم است. حتما توجه داشته باشید که حتما میزان زمانی کافی برای بازسازی هر بخش اختصاص دهید و به دلیل کمبود زمان از کیفیت نکاهید.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز