خبرگزاری کار ایران

کاربرد یک صرافی ارز دیجیتال

کاربرد یک صرافی ارز دیجیتال
کد خبر : ۱۲۰۹۴۴۳

تمام انواع ارزها برای تبدیل‌شدن به یکدیگر به یک صرافی نیاز دارند. ارزهای دیجیتال نیز از این قاعده مستثنی نیستند. از ابتدای پیدایش ارزهای دیجیتال، صرافی‌هایی برای معامله آن‌ها به وجود آمدند. امروزه، صرافی‌های ارزهای دیجیتال، امکانات زیادی به کاربران خود ارائه می‌دهند.

هنگامی‌که تصمیم گرفتید بیت کوین، اتریوم یا هر ارز دیجیتال دیگری را بخرید؛ ابتدا باید یک حساب کاربری در یک صرافی ارز دیجیتال برای خود ایجاد کنید. برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال مانند کوین بیس، مدت‌زمان زیادی است که فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و برخی دیگر، تازه‌کار محسوب می‌شوند. در این مقاله، کاربرد و انواع صرافی‌های ارز دیجیتال بررسی شده‌اند.  

صرافی‌های ارز دیجیتال درواقع واسطه‌های بین خریدار و فروشنده ارزهای دیجیتال به شمار می‌روند. اصلی‌ترین کاربرد صرافی ارز دیجیتال این است که به کاربران اجازه می‌دهد تا دارایی‌های دیجیتال را با یکدیگر مبادله کنند. به‌طورکلی، صرافی‌های ارز دیجیتال را می‌توان به دو نوع متمرکز و غیرمتمرکز تقسیم کرد. یک صرافی متمرکز را می‌توان از برخی جهات، با بازار بورس مقایسه کرد، زیرا در آن واسطه‌های قابل‌اعتمادی وجود دارند که سرمایه کاربران را مدیریت کرده و معاملات را تا حد امکان تسهیل می‌کنند. صرافی‌های متمرکز اغلب بسیار رایج‌تر و در دسترس‌تر هستند.

صرافی‌های غیرمتمرکز، سرمایه کاربران را مدیریت نمی‌کنند بلکه معاملات را از طریق قراردادهای هوشمند انجام می‌دهند. در واقع، صرافی‌های غیرمتمرکز به کاربران این اجازه را می‌دهند تا بتوانند ارزهای دیجیتال را بدون واسطه و به‌صورت مستقیم خریداری کنند یا بفروشند. همچنین برخلاف صرافی‌های متمرکز، نیازی نیست کاربران دارایی‌های خود را به صرافی واریز کنند؛ بلکه معامله با برقراری ارتباط بین صرافی و کیف پول، انجام می‌شود. یکی از مزایای دیگر صرافی‌های غیرمتمرکز این است که به‌طور کامل توسط تکنولوژی بلاک چین اداره شده و هیچ سازمانی کنترل مستقیم آن‌ها را در دست ندارد.

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

کاربرد یک صرافی ارز دیجیتال

صرافی ارز دیجیتال، بازار آنلاینی است که در آن کاربران می‌توانند ارزهای دیجیتال را بخرند یا بفروشند. همچنین می‌توان از صرافی ارز دیجیتال برای مبادله کردن یک ارز با ارز دیگر استفاده کرد. برای مثال می‌‌توانید بیت کوین را به لایت کوین تبدیل کرده یا ارزهای دیجیتال را به دلار تبدیل کنید. برخی از صرافی‌ها نیز اجازه تجارت ارزهای فیات مانند دلار، یورو و غیره را می‌دهند. صرافی‌ها کیف پول ارزها را ارائه می‌دهند. این به معنای آن است که کاربران می‌توانند ارزهای دیجیتال خود را به کیف پول صرافی ارسال کنند و آن‌ها را در کیف پول ارائه‌شده توسط صرافی ذخیره و نگهداری کنند.

چگونه یک صرافی ارز دیجیتال معتبر انتخاب کنیم؟

به‌طورکلی، هنگام معامله ارزهای دیجیتال، اولین سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که چگونه باید یک صرافی ارز دیجیتال معتبر پیدا کنید؟ عواملی که هنگام انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال باید در نظر داشته باشید شامل امنیت، نقدینگی، فناوری، تجربه کاربری و کارمزد صرافی است. اما مهم‌ترین عامل؛ امنیت صرافی ارز دیجیتال است. زیرا اگر صرافی که انتخاب می‌کنید ناامن باشد؛ ممکن است سرمایه شما دزدیده شود. در نتیجه اگر تمام مزایای دیگر را ارائه دهد، برای شما بی‌فایده خواهد بود.

پیداکردن یک صرافی ارز دیجیتال معتبر، ممکن است برای شما کمی زمان‌بر باشد، اما مطمئن باشید که حفظ امنیت سرمایه، ارزش زمان گذاشتن دارد. یکی از راه‌های آسان برای پیداکردن یک صرافی ارز دیجیتال معتبر، خواندن نظرات کارشناسان و مشورت با افراد باتجربه است.

صرافی آنلاین ارزپایا

 کاربرد یک صرافی ارز دیجیتال

ارزپایا، یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی است که در آن می‌توانید ارزهای مختلف و مشهور بازار مانند بیت کوین، لایت کوین، اتریوم و... را خریدوفروش کنید. ثبت‌نام کردن در سایت صرافی ارزپایا بسیار سریع و آسان است، اما برای اینکه بتوانید از تمام امکانات سایت استفاده کنید باید مراحل احراز هویت را نیز طی کنید. برای احراز هویت، باید اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی، تلفن همراه، تلفن ثابت و ایمیل خود را وارد کنید و همچنین یک عکس از خودتان با در دست داشتن کارت ملی و موافقت‌نامه ارسال کنید.

صرافی ارزپایا، در حال حاضر امکان مشاهده نمودارهای ارزیابی قیمت، ابزار تحلیل تکنیکال و هر اطلاعات دیگری که نیاز دارید را به شما ارائه می‌دهد. همچنین قیمت خرید و فروش ارزهای دیجیتال، از جمله قیمت ترون، قیمت بیت کوین و غیره، در صفحه اصلی وب سایت ارزپایا، نمایش داده می‌شود. تمام فعالیت‌ها و معاملاتی که انجام می‌دهید مانند خرید ارز دیجیتال، برداشت‌ها، واریزها و... از طریق حساب کاربری شما انجام شده و ثبت می‌شوند. برای اینکه ارزهای دیجیتال را خریدوفروش کنید نیاز به احراز هویت ندارید، اما برای ثبت حساب بانکی و واریز و برداشت ریالی، باید مراحل احراز هویت خود را کامل کنید.

هنگامی‌که حساب کاربری خود را ایجاد می‌کنید، می‌توانید به دارایی‌ها، نمودارهای معاملات و وضعیت سفارشات دسترسی داشته باشید. ازآنجاکه به دلیل تحریم‌های بین‌المللی، ایرانیان نمی‌توانند با خیال راحت در صرافی‌های خارجی معاملات خود را انجام دهند؛ صرافی ارزپایا بستر امنی برای کاربران ارزهای دیجیتال فراهم آورده است تا ایرانیان نیز بتوانند سهمی در این بازار پرجنب‌وجوش داشته باشند.

هدف اصلی صرافی آنلاین ارزپایا، این است که بدون واسطه، سریع و با امنیت کامل بتوانید ارزهای خود را مبادله کنید. در همین راستا، این صرافی، کارمزد بسیار پایینی برای معاملات خود در نظر می‌گیرد. برای انجام هر معامله، تنها ۰.۲ درصد از حجم کل معامله، به‌عنوان کارمزد صرافی کسر خواهد شد. همچنین صرافی ارزپایا، به شما امکان معامله در دو بازار تتر و ریال را می‌دهد. تتر، یک رمز ارز معتبر و پایدار است که هر واحد از آن با یک دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم به‌صورت ساده به شما توضیح دهیم که صرافی ارز دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد. در پایان، نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که باتوجه‌به جدید بودن ارزهای دیجیتال و نوسان داشتن بازار آن‌ها، باید در معاملات خود دقت بیشتری داشته باشید و قبل از اینکه بخواهید ارز دیجیتالی را مبادله کنید، از نوسانات و قیمت آن به‌طور دقیق اطلاع پیدا کنید. 

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز