خبرگزاری کار ایران

انواع دیزل ژنراتور چه کاربردی دارند؟

انواع دیزل ژنراتور چه کاربردی دارند؟
کد خبر : ۱۲۰۷۴۷۰

به ترکیبی از یک موتور دیزل با یک ژنراتور الکتریکی برای تولید انرژی الکتریکی دیزل ژنراتور گفته می شود. این فقط یک مورد از موتور ژنراتور است. یک موتور دیزل احتراق تراکمی با سوخت دیزل کار می کند، اما انواع دیگری وجود دارند که برای کار با سایر سوخت های مایع یا گاز طبیعی مناسب هستند. در این مقاله با انواع دیزل ژنراتورها آشنا می شوید.

انواع دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتورها برای مکان هایی که به شبکه برق متصل نیستند قابل استفاده است. هم چنین به عنوان منبع تغذیه اضطراری، برای مواقعی که برق شبکه قطع شود، مورد استفاده قرار می گیرد. از کاربردهای پیچیده تر آن می توان به ژنراتور ثانویه برای تامین برق اضافی شبکه، پارالل شدن جهت پشتیبانی نیروگاه ها و ارسال برق به شبکه برق رسانی می توان اشاره کرد.

دیزل ژنراتور استندبای یا اضطراری (Standby Diesel Generator)

دیزل ژنراتور اضطراری زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که برق شبکه قطع شود. وقتی برق شبکه قطع می شود، دیزل ژنراتور اضطراری به عنوان یک پشتیبان وارد مدار می شود و با حداکثر توان، به طور موقت، برق مورد نیاز سیستم را تامین می کند. این دیزل ژنراتور برای تامین برق اضطراری مناطق مسکونی و بیمارستان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

دیزل ژنراتور پرایم (Prime Diesel Generator)

اگر نیاز به کار در مدت زمان بیشتر باشد، ژنراتورها از ژنراتورهای استندبای طراحی می شوند. از ویژگی بارز آن ها می توان به لود ثابت با توان کمتر از 75% اشاره کرد. دیزل ژنراتور پرایم برای موقعیت های زیر مورد استفاده قرار می گیرد:

  • برق شهر به دفعات زیاد یا طولانی مدت قطع شود
  • مناطقی مانند معادن و کمپ ها که به برق شهر دسترسی ندارند و مدام از ژنراتور استفاده می کنند

دیزل ژنراتور دائم کار (Continuous Diesel Generator)

برای استفاده دائم و بدون وقفه مانند تامین برق دائمی دیتاسنترها، مولدهای دائم یا کانتینیوس طراحی شده اند.

انواع دیزل ژنراتور چه کاربردی دارند؟

مزایای خرید انواع دیزل ژنراتور

  • در مقابل سوخت هایی مانند بنزین و سایر سوخت های مرسوم، گازوییل مقرون به صرفه است
  • مصرف دیزل ژنراتور پایین است و انرژی در آن ها بهینه می شود
  • دوام و کارایی آنها بالا است
  • از دیزل ژنراتور می توان در طولانی مدت استفاده کرد
  • تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور نسبت به موتورهای بنزینی مقرون به صرفه است.
  • قدرت دیزل ژنراتورها بالا است.

انواع دیزل ژنراتور چه کاربردی دارند؟

برندهای معروف موتور دیزل

شرکت های زیادی در جهان وجود دارند که دیزل ژنراتورهای تولیدی آنها جز بهترین دیزل ژنراتورها هستند. این شرکت ها عبارت اند از:

ولوو پنتا (Volvo Penta)

دیزل ژنراتور ولوو پنتا از برندهای معروف دیزل ژنراتور است. قدرت موتورهای ساخت این شرکت بین ۸۰ تا 700 kVA است.

این شرکت 150 ساله در سوئد متولد شده است. شهرت این شرکت بیشتر به ساخت موتورهای دریایی است. در واقع موتورهایی که در وسایل نقلیه دریایی مورد استفاده قرار می گیرد. اما موتورهای دیزل آن را، در دیزل ژنراتورها استفاده می کنند.

کامینز (Cummins)

شرکت که در ایالات متحده قرار دارد در سال 1919 تاسیس شده است. انواع سوخت رسان انژکتور، فیلتراسیون، سامانه های کنترل قدرت و دیزل ژنراتور از محصولات شرکت کامینز هستند. از برتری های این شرکت داشتن بیش از 6000 نمایندگی در سراسر جهان است.  قدرت دیزل ژنراتور کامینز دارای گستره وسیعی است. این بدان معناست که از این دیزل ژنراتور می توان هم در خانه های مسکونی و هم صنایع بزرگ استفاده کرد.

پرکینز (Perkins)

شرکت پرکینز دارای سابقه 100 ساله است و فرانک پرکینز موسس این شرکت است. اولین موتورهای دیزل با دور بالا توسط این شرکت اختراع شده است. سرعت در دیزل ژنراتور که بالا برود، بازده نیز بیشتر می شود. از بازه 10 kVA تا 2000 kVA می توان دیزل ژنراتور پرکینز پیدا کرد.

کاترپیلار (Caterpillar)

با ادقام دو شرکت شرکت کاتریپلار در سال 1925 تاسیس شد. این شرکت از بزرگترین شرکت های دنیا است که سهام آن در بورس های بزرگ بین الملل معامله می شود.

شرکت کاتریپلار هم موتور دیزل و هم ژنراتور دیزل ژنراتور را خودش تولید می کند. به همین دلیل موتور دیزل و ژنراتور در دیزل ژنراتور کاتریپلار بسیار باهم هماهنگ هستند. چون گستره قدرت دیزل ژنراتورهای کاتریپلار بالا است، از آنها برای مصارف خانگی و شرکت های کوچک استفاده نمی شود.

لوول (Lovol)

لوول یک شرکت چینی است ولی محصولات آن با برندهای جهانی رقابت می کند. قیمت مناسب در کنار کیفیت قابل قبول، از دلایلی است که باعث شده شرکت لوول در سراسر جهان مشتری داشته باشد. در گستره 20 تا حدود kVa 200 می توان دیزل ژنراتور لوول یافت. بنابراین برای مصارف خانگی و صنایع کوچک مناسب است.

بنز (Benz)

همه ی ما با شرکت بنز آشنایی داریم. ساخت انواع خودروهای سبک و سنگین از فعالیت های این شرکت است. ساخت دیزل ژنراتور از دیگر فعالیت های این شرکت است.

حرف آخر

با استفاده از مطالب این مقاله، می توانید دیزل ژنراتور موردنظر خود را سفارش دهید. شرکت های ایرانی زیادی وجود دارند که در زمینه ساخت و وارد کردن بهترین دیزل ژنراتور های جهان فعالیت دارند. یکی از این شرکت ها، شرکت کیادیزل است که سابقه زیادی در این زمینه است و در سطح بین المللی فعالیت می کند. اگر می خواهید یک دیزل ژنراتور خوب سفارش دهید، شرکت کیادیزل بهترین انتخاب است. برای ارتباط با این شرکت می توانید از اطلاعات زیر استفاده کنید.

آدرس: اصفهان ، خیابان مسجد سید نبش خیابان پنج رمضان

تلفن: 03133447101                 

تلفن:   03133447102                                              

تلفن: 03133447103                    

تلفن: 03133447104                   

info@kiadieselspadan.com  

Sales@kiadieselspadan.com

http://kiadieselspadan.com/

 

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز