خبرگزاری کار ایران

مشخصات فنی، کاربردها و خرید ورق کرکره

مشخصات فنی، کاربردها و خرید ورق کرکره
کد خبر : ۱۲۰۵۶۷۲

ورق کرکره جزء مقاطع فولادی بسیار مهمی است که در اجرای بسیاری از پروژه های ساختمانی و صنعتی فوق العاده استفاده می شود. ورق کرکره بیشتر در ساخت سوله ها و فضاهای صنعتی کاربرد دارد. به همین دلیل است که قیمت روز ورق کرکره در سایت اینترنتی اغلب مراکز فروش محصولات فولادی قرار داده می شود. به این ترتیب، با توجه به کاربردهای فراوان انواع ورق کرکره، دسترسی به این اطلاعات مهم به راحتی امکان پذیر می شود.

مشخصات فنی ورق کرکره

یکی از عواملی که قیمت ورق کرکره را تحت تأثیر قرار می دهد، مشخصات فنی ورق کرکره است. این مشخصات علاوه بر این که شاخص تعیین کننده قیمت ورق کرکره هستند، نوع کاربرد این ورق ها را نیز مشخص می کنند. به عنوان مثال، در زمان انتخاب ورق کرکره باید به وزن آن توجه شود. مثلاً سازنده باید وزن ورق کرکره را با توجه به استحکام محلی که قرار است ورق کرکره روی آن نصب شود، انتخاب کند. به این صورت، ورق کرکره ای که با توان سازه سازگاری دارد، تهیه می شود و امکان تخریب آن منتفی خواهد شد. یعنی سازه از تناسب و استحکام لازم برخوردار می شود.

مشخصات فنی ورق کرکره عبارتند از طول، عرض و ضخامت که در نهایت با توجه به این موارد، وزن آن مشخص می شود. عموماً این مشخصات در لیست قیمت ورق کرکره درج می شوند تا مشتریان به راحتی بتوانند در رابطه با خرید خود تصمیم گیری کنند. مشخصات فنی کلی این نوع ورق های فولادی به صورت زیر است:

  • طول: مشتری می تواند طول مورد نیاز خود را سفارش بدهد. عموماً محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. مشورت با کارشناس های مراکز فروش بهترین گزینه برای رسیدن به نتیجه مطلوب خواهد بود.
  • عرض: ورق هایی با عرض ۱۰۰۰ میلی متر مورد استفاده قرار می گیرند که بازدهی مفید آن ها ۹۶۰ میلی متر است.
  • ضخامت: 0.3 تا 1 میلی متر
  • وزن: برای محاسبه وزن ورق کرکره ای باید ضخامت، عرض، طول و عدد 7.85 در یکدیگر ضرب شوند. سپس پاسخ به دست آمده را بر عدد 1000 تقسیم کنید.

کاربردهای ورق کرکره

با توجه به اینکه این ورق از نورد سرد ورق گالوانیزه یا ورق رنگی تولید می شود در دو نوع ورق کرکره گالوانیزه و رنگی موجود می باشد. برخی از کاربردهای ورق کرکره شامل موارد زیر می شود:

  • سقف و دیواره سوله ها
  • ساخت حصار
  • سقف‌ های کاذب
  • ساخت آلاچیق ها
  • انواع انبارها
  • سایبان ها
  • پارکینگ ها
  • مغازه ها

مشخصات فنی، کاربردها و خرید ورق کرکره

استفاده از ورق کرکره در سقف سوله ها

یکی از مواردی که باعث اهمیت ورق کرکره در ساختمان سازی می شود، استفاده از این ورق ها در ساخت سقف سوله ها است. سقف یک بنا مهم ترین بخش از آن به حساب می آید که کیفیت مواد به کار رفته برای آن فوق العاده دارای اهمیت است. مهم ترین مصرف ورق کرکره نیز در سوله سازی است. بنابراین توجه سازندگان به قیمت ورق کرکره بسیار مهم است. به ویژه این که در حال حاضر استفاده از این نوع ورق های فولادی تنها به مناطق دارای بارندگی و مرطوب خلاصه نمی شود. چرا که تنوع، کارایی و زیبایی بسیار زیاد این محصولات فولادی، باعث جذب طرفداران زیادی برای استفاده از آن ها در مناطق مختلف شده است.

سقف ها باید به گونه ای باشند که در برابر عوامل مختلف قدرت و استقامت بالایی داشته باشند. عواملی مثل:

  • رطوبت
  • گرما
  • صوت
  • آتش سوزی
  • زلزله
  • بارندگی

کاربرد ورق کرکره در ساخت حصار

یکی دیگر از کاربردهایی که ورق کرکره دارد، حصارسازی است. به کار بردن ورق کرکره برای ساخت حصار به سه دلیل انجام می شود. این سه دلیل عبارت هستند از:

  • استحکام بسیار خوب ورق کرکره
  • مقرون به صرفه بودن: قیمت ورق کرکره در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی که برای حصارسازی مورد استفاده قرار می گیرند فوق العاده مناسب تر است.
  • داشتن انواع رنگ های جذاب و زیبا برای زیباسازی محیط
  • نصب سریع و آسان

نکاتی در مورد خرید ورق کرکره

شناخت مشخصات فنی ورق کرکره یکی از مهم ترین موارد در زمان خرید ورق کرکره به شمار می آید. چرا که عدم اطلاع از این مشخصات می تواند هزینه های متعدد مالی و جانی را برای پروژه به وجود بیاورد. برخی از این مشکلات عبارت هستند از:

پرداخت هزینه های بیهوده

در صورت هر گونه اشتباه در انتخاب و پرداخت قیمت روز ورق کرکره، هزینه بیهوده به پروژه تحمیل می شود. در واقع امکان دارد ورق هایی با مشخصات فنی تهیه شود که هیچ کاربردی برای پروژه ای که شما در نظر دارید نداشته باشند. به این ترتیب مجبور به پرداخت چندین باره هزینه ها برای تأمین ورق های مناسب برای پروژه خود خواهید شد.

استحکام و دوام پایین سازه

در صورت هر گونه بی توجهی به مشخصات فنی ورق های فولادی در ساخت یک بنا، امکان متناسب نبودن استحکام و دوام سازه به وجود می آید. چرا که با وجود این اشتباه یک سازه غیر استاندارد ساخته می شود. سازه ای که قدرت لازم و عملکرد مناسب کاری را که برای آن در نظر گرفته شده است، ندارد.

ایمنی و سلامت سازه

خرید ورق کرکره برای یک پروژه بدون در نظر گرفتن مشخصات فنی لازم برای کاربری مورد نیاز آن پروژه، سطح کیفیت کار را پایین می آورد. هر پروژه ای به دلیل داشتن سطح پایین کیفیت امکان دارد از گرفتن مجوزهای لازم محروم شود. علاوه بر این، ایمنی و سلامت آن نیز دچار مشکل خواهد شد. به این ترتیب، علاوه بر تحمیل پرداخت هزینه اضافی خسارت مالی، میتواند خسارت جانی نیز ایجاد کند.

مشخصات فنی، کاربردها و خرید ورق کرکره

عرضه کننده ورق کرکره با بهترین قیمت

عرضه انواع ورق فولادی از جمله ورق سیاه، ورق رنگی، گالوانیزه، روغنی و کرکره در شرکتهای مختلفی که در سطح کشور فعالیت می کنند، انجام می شود. هر کدام از آن ها نیز نحوه فعالیت و نوع مدیریت متفاوتی دارند. با توجه به همین تفاوت ها نیز ممکن است قیمت روز ورق کرکره در هر وب سایت با دیگری متفاوت باشد. گاهی این تفاوت ها به دلیل تعدد واسطه ها در امر خرید و فروش آن ها به وجود می آید. گاهی نیز میزان سودی که برای خود در نظر می گیرند متفاوت از دیگری است.

تنها در صورتی عرضه ورق با بهترین قیمت امکان پذیر خواهد بود که این محصولات بدون واسطه گری به دست متقاضیان خرید آن برسند. در واقع دستیابی به بهترین قیمت ورق فولادی فقط با خرید از مراجع فروش ممکن خواهد بود. بازرگانی آراد آهن از بهترین مراکز پخش ورق کرکره به شمار می آید. به این دلیل که محصولات فولادی متنوع از جمله انواع ورق کرکره را بدون واسطه با بهترین قیمت به مشتریان خود تحویل می دهد. این مرجع علاوه بر داشتن به روزترین لیست قیمت روز انواع آهن آلات، مشاورهایی نیز برای ارائه نظرات کارشناسانه به مشتریان خود دارند.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز