خبرگزاری کار ایران

مینیمالیسم، سبکی مدرن در دکوراسیون داخلی

مینیمالیسم، سبکی مدرن در دکوراسیون داخلی
کد خبر : ۱۲۰۲۵۴۸

سبک طراحی مدرن مقدمه طراحی مینیمالیستی و معاصر و یکی از جنبش های معماری و طراحی است که در اوایل قرن 20 میلادی شکل گرفت.

اکثر افراد تصور می کنند که دکوراسیون داخلی منزل کاری راحت و سلیقه ای است و هرکس می تواند برای خانه خود، طبق سلیقه شخصی اقدام به خرید لوازم و مبلمان کند.

این تصور همواره درست نیست و برای داشتن یک خانه با بهترین چیدمان و دکوراسیون، لازم است از متخصصان طراحی دکوراسیون داخلی منزل کمک گرفت تا آن ها با بررسی فضای داخل خانه، بهترین نوع سبک چیدمان و دکور منزل را بر اساس روحیات و سلایق افراد خانه پیشنهاد کنند. با این کار امکان ریسک خرید وسایلی که ممکن است در آینده به دکور خانه نیاید کاهش می یابد و کسی مجبور به تحمل آیتم های اضافی و نامناسب، نخواهد بود.

هر چه زمان می گذرد و زندگی ها شلوغ و پر جنب و جوش می شود، انسان ها ترجیح می دهند در محیطی با آرامش بیشتر، اوقات خود را بگذرانند. امروزه بیشتر افراد علاقه دارند در زمان کار و یا استراحت در منزل در یک محیط آرامش‌بخش و به دور از تجملات افراطی، رنگ ها و طرح های شلوغ باشند. به همین دلیل طراحان دکوراسیون داخلی منزل سبک طراحی دکوراسیون مینیمال که  ایده اصلی خود را از سبک طراحی دکوراسیون مدرن گرفته پیشنهاد می دهند و سعی دارند تا با اجرای طرح های مینیمال و مدرن، رضایت آن ها را جلب و آرامش را به آن ها هدیه دهند.

دکوراسیون داخلی منزل و سبک های آن

دکوراسیون به طور لغوی به معنای چیدمان و آراستن است و دکوراسیون داخلی منزل به این معناست که اسباب و وسایل داخل منزل به نحوی خریداری و چیدمان شوند تا به یکدیگر مرتبط باشند و باعث ایجاد فضایی دلنشین و آرامش بخش برای افراد داخل خانه شود. امروزه چون اکثر افراد، بیشتر زمان خود را در محیط های اداری می گذرانند، دکوراسیون داخلی صرفا متعلق به فضای داخل منزل نیست و دفاتر کار نیز نیاز به یک دکوراسیون و چیدمان مناسب و دلپذیر دارند.

در این مطلب قصد داریم تا به تفاوت های طراحی دکوراسیون مدرن و طراحی دکوراسیون مینیمال بپردازیم. این دو سبک طراحی، توسط طراحان دکوراسیون داخلی منزل و محل کار ارائه می شود. هدف اصلی آن ها این است که برای بهبود زیبایی و بهینه سازی فضای داخل منزل و محیط اداری، اجزای داخلی و مبلمان را به بهترین نحو هماهنگ کنند. این هماهنگ سازی بین رنگ ها، طرح ها و مبلمان باعث می شود تا یک فضای داخلی شیک و دلنشین داشته باشیم.

طراحی دکوراسیون مدرن چیست؟

سبک طراحی مدرن مقدمه طراحی مینیمالیستی و معاصر و یکی از جنبش های معماری و طراحی است که در اوایل قرن 20 میلادی شکل گرفت.

سبک مدرن منعکس کننده شیوه زندگی به روشی ساده و صادقانه است در این سبک استفاده از خطوط شارپ، متریال‌های طبیعی، رنگ های خنثی  و رنگ هایی که در طبیعت دیده می‌شود، در فضا کاربرد دارد. همچنین از ویژگی های مهم سبک مدرن، عدم استفاده از جزئیات اضافی است.

مینیمالیسم، سبکی مدرن در دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون مینیمال

پیدایش این سبک به جنگ جهانی دوم باز می‌گردد و از قرن گذشته روند رو به پیشرفت داشته است و بیشتر در آثار پیشگام مدرنیست آلمانی-آمریکایی مشهود است. ریشه های آن را حتی فراتر از آن از گذشته در اصول طراحی سنتی ژاپنی می توان جستجو کرد.

 مینیمالیسم یک سبک مدرن محسوب می‌شود که تابع سادگی است و از هر نوع پیچیدگی اجتناب می‌کند پالت‌های رنگی خنثی، مبلمان ساده و اکسسوری حداقلی از ویژگی‌های اصلی سبک مینیمال محسوب می‌شود.

فلسفه مینیمالیسم تمرینی برای محدود کردن است و فضای مینیمال جایی است که فضا ، نور و اشیا به همان اندازه فضا نقش مهمی دارند. این سبک از شما می خواهد که وسایل خود را در حد وسایل ضروری نگه دارید و با سادگی اما کاربرد ، فضایی ماندگار خلق کنید.

مینیمالیسم، سبکی مدرن در دکوراسیون داخلی

تفاوت طراحی دکوراسیون مینیمال و مدرن

مدرنیسم بسیار هدفمند است زیرا بر ساختار خانه تمرکز می کند و کارکرد را بر فرم ارجح می داند این بدان معنی است که اگر  مبلمان یا وسیله تزئینی هدف عملکردی نداشته باشد، می توان آن را حذف کرد. از سوی دیگر مینیمالیسم از طراحی مدرن سرچشمه می گیرد، اما صرفاً بر موارد ضروری که فضاهای باز را بهبود می بخشد، تمرکز دارد در واقع مدرنیسم اشکالی را ایجاد می کند که از عملکرد پیروی می کنند و مینیمالیسم فرم هایی را ایجاد می کند که عملکرد آنها حذف شده است.

مزایای طراحی دکوراسیون مینیمال

از مزایای استفاده از طراحی دکوراسیون مینیمال می توان موارد زیر را نام برد:

  • صرفه جویی در هزینه ها: هر چه کمتر در خانه وسیله داشته باشیم به این معنی است که هزینه کمتری کرده ایم. پس در هزینه ها صرفه جویی کرده و آن مبلغ را می توان برای موارد مناسب تر استفاده کرد.
  • آرامش بیشتر: هر چه دکوراسیون داخلی منزل بیشتر به سبک مینیمال نزدیک باشد، فضای داخلی منزل ساده تر و دلنشین تر است. همچنین چون وسیله کمتری خریده ایم، درگیر مراقبت از آن ها نمی شویم و نگران خرابی آن نیستیم.

کلام پایانی

اگر دوست دارید تا محل کار یا منزل خود را تغییر دکوراسیون بدهید و نمی دانید کدام سبک از طراحی دکوراسیون مدرن مناسب شما است، ابتدا یکی از اتاق خواب های خود را به آن سبک تغییر دهید. وسایل اضافی و ناکارآمد خود را حذف کنید و سادگی را جایگزین آن کنید.

 اگر این کارها باعث شد تا حس بهتر و آرامش بیشتری داشته باشید، از طراحان یک شرکت طراحی داخلی بخواهید تا برای شما یک طراحی منزل یا محیط کار به صورت مدرن، یا به صورت مینیمال انجام دهند. برای آشنایی بیشتر و دریافت مشاوره برای بهترین سبک دکوراسیون می توانید به سایت شرکت معماری آرل به نشانی (https://www.arel.ir) مراجعه کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز