خبرگزاری کار ایران

آشنایی با دوره های اشتغال محور زیبایی و آرایشگری زنانه

آشنایی با دوره های اشتغال محور زیبایی و آرایشگری زنانه
کد خبر : ۱۱۶۸۸۶۶

آرایشگری یکی از شغل هایی است که در طول تاریخ همواره موجود بوده و به افراد در بهبود ظاهر کمک می‌کند . آرایشگری یکی از حرفه‌های همیشه پویا است که برای انجام آن نیاز به خلاقیت و مهارت می باشد. به همین دلیل گذراندن و آشنایی با دوره های آرایشگری زنانه ، پیش نیاز بسیار مهمی برای پرداختن به این حرفه است.

دوره آموزشی آرایشگری زنانه به  هنرجویان این امکان را می دهند تا در انجام امور آرایشی مهارت پیدا کرده و با تسلط این امور را انجام دهند..

در دوره های آرایشگری زنانه چه مهارت هایی آموزش داده می شود؟

هنرجویانی که قصد ثبت نام در دوره های آرایشگری زنانه را دارند باید ۷ مهارت آرایشی که توسط سازمان فنی و حرفه‌ای برای این شاخه در نظر گرفته شده است را پشت سر بگذارند تا با شرکت در آزمون های فنی و حرفه ای بتوانند موفق به کسب مدرک آرایشگری شوند. این هفت مهارت عبارتند از:

1. آموزش اصلاح کردن صورت و برداشتن ابرو

بسیاری از خانم ها ترجیح می دهند به جای اینکه از دستگاه یا روش های مختلف برای اصلاح صورت و ابروی خود در خانه استفاده کنند به سالن های آرایشی مراجعه و این امر را به یک آرایشگر حرفه ای بسپارند.

اصلاح کردن صورت و برداشتن ابرو یکی از مهارت های هفت گانه ای است که در دوره آرایشگری زنانه آموزش داده می شود . مربیان در این دوره آموزشی، نحوه وکس کردن و بند انداختن اصولی صورت به همراه برداشتن ابرو توسط موچین، تیغ و بند را آموزشی می دهند به طوری که هنرجویان بتوانند در پایان دوره ابروها را طوری حالت دهند که با یکدیگر قرینه باشند.

2. آموزش شینیون، براشینگ و بافت موها

یک آرایشگر باید بتواند موهای مشتری را برحسب دلخواه و نظر او براشینگ نموده و یا شینیون زیبایی بر روی موهایش انجام دهد. بسیاری از افراد نیز برای بافتن موهای خود به سبک های مختلف به سالن های آرایشی مراجعه می‌کنند. بنابراین آرایشگر باید با انواع بافت های مو و نحوه انجام آنها نیز آشنا بوده و در این امر به صورت حرفه‌ای عمل کند.

در آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهران ، به هنرجویان آموزش داده می شود که چگونه با استفاده از دستگاه های مختلف مانند سشوار ، اتو مو، بیگودی ، بابلیس و غیره موهای مشتری را حالت دهند و همچنین بتوانند انواع بافت مو را بر روی موهای مشتری پیاده سازی کنند.

3. آموزش نحوه انجام انواع کوتاهی مو

یک آرایشگر برای اینکه بتواند کوتاهی مو را به نحو احسن انجام دهد ابتدا باید بتواند فرم صورت مشتری را تشخیص داده و بداند که به هر فرم صورت کدام نوع کوتاهی می آید.

مربیان حرفه ای ، هنرجویان را با انواع فرم صورت آشنا نموده و نحوه کوتاهی مو با  قیچی معمولی و قیچی پیتاژ برای کم کردن حجم مو و همچنین نحوه کوتاه کردن چتری موها را آموزش می‌ دهند.

4. آموزش مانیکور و پدیکور ناخن

یکی از پرطرفدارترین شاخه های آرایشی ، مانیکور و پدیکور کردن ناخن است که باعث شده است افراد زیادی همه‌ روزه برای مرتب کردن ناخن های خود به سالن آرایشی روانه شوند.

این رشته آرایشی شامل سوهان کشیدن ناخن ها به فرم دلخواه و گرفتن پوست و گوشت های اضافه اطراف ناخن می باشد در انتها نیز ناخن توسط لاک، ژلیش یا برق ناخن دیزاین می ‌شود.

بنابراین تنها مراحل ابتدایی و ساده مانیکور کردن در دوره های هفتگانه آرایشی به هنرجویان آموزش داده می شود و هنرجویان پس از گذراندن دوره های آرایشی در صورت تمایل می‌توانند برای یادگیری تخصصی این شاخه آرایشی و آموزش کاشت ناخن در دوره‌های تکمیلی این رشته ثبت نام کنند.

5. آموزش رنگ کردن موها

نحوه رنگ کردن موها به صورت اصولی و صحیح یکی دیگر از مهارت های هفت گانه آرایشی بوده و نباید با رنگ کردن تخصصی که زیر شاخه های مختلفی دارد اشتباه گرفته شود. در این دوره آموزشی هنرجویان می‌آموزند که چگونه کاتالوگ رنگ ها را خوانده و رنگ موهای مختلف را با یکدیگر ترکیب نموده تا به رنگ دلخواه دست یابند . همچنین با روش‌های ابتدایی رنگ کردن موها مانند مش کردن مو ، هایلایت، ریشه گیری ، رنگساژ و دکلره کردن را نیز می آموزند.

6. آموزش پاکسازی کردن پوست

دوره آموزش پاکسازی پوست  که با نام فیشیال پوست نیز شناخته می شود در دوره آموزش آرایشگری زنانه به صورت مبتدی آموزش داده می شود.

در این آموزش هنرجویان با انواع پوست ها و نحوه استفاده از ماسک و لایه بردارهای پوست صورت آشنا می‌شوند.

7. آموزش میکاپ و گریم

یکی از مهم ترین رشته هایی که در دوره آموزش آرایشگری زنانه آموزش داده می شود گریم و میکاپ صورت است. در این دوره هنرجویان علاوه بر آشنایی با تکنیک های که برای آرایش صورت استفاده می شود مانند نحوه کانتور کردن صورت ، آرایش چشم و غیره با ابزار و مواد آرایشی مختلف آشنا شده و نحوه استفاده از آنها را یاد می گیرند.

درآموزشگاه برای آموزش میکاپ و گریم به هنرجویان ابتدا آنها را با نوع فرم صورت ، نوع پوست و موثرترین و بهترین مواد آرایشی که بر روی پوست صورت آنها به طور کامل مینشیند آشنا می‌شوند.

لازم به ذکر است که هنرجویان پس از فرا گرفتن هر یک از تکنیک های آرایشی ، آنها را زیر نظر مربیان بر روی مدل اجرا کرده و ایرادات آنها توسط مربیان مجرب این مرکز گرفته می‌ شود.  

آموزش دوره های اشتغال محور در آموزشگاه زیبایی مریم رحیمی فرد 

آموزشگاه زیبایی مریم رحیمی فرد برگزار کننده دوره های مختلف زیبایی ، دوره آرایش دائم ، دوره آرایش و پیرایش ، دوره آموزش لیزر موهای زائد و سایر دوره های اشتغال محوری است که هنرجو پس از موفقیت در دوره ها به آسانی در شهر خود وارد بازار کار می شود.

تدریس و آموزش در این مرکز ، توسط مدرسین باتجربه که مولف کتاب های آموزشی نیز هستند صورت گرفته و از بالاترین کیفیت برخوردار می باشد. 

برای شرکت در دوره های آموزشی آرایش و زیبایی در تهران ، با آموزشگاه مریم رحیمی فرد تماس بگیرید.

 تلفن : ۸۸۴۸۷۴۶۴ – ۰۲۱

www.maryamrahimifard.com 

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز