خبرگزاری کار ایران

پارچه مبلی

پارچه مبلی
کد خبر : ۱۱۵۸۴۰۲

مبلمان یکی از اجزای اصلی و تاثیر گذار در دکوراسیون است که نقش مهمی در راحتی و آسایش افراد ایفا می کند. در این مقاله با پارچه مبلی، انواع و نکاتی درباره خرید آن آشنا می شویم.

 

انواع پارچه مبلی

حال پارچه مبلی ها نیز یکی از اجزای تشکیل دهنده مبلمان ها هستند که در خرید آن ها باید دقت زیادی شود. به همین دلیل است که معمولا به خریداران توصیه می شود که قبل از خرید مبلمان یا تعویض آن ها با پارچه مبلی و نکات خرید آن ها آشنا شوند.

پارچه مبلی از انواع مختلفی تشکیل شده که معمولا آنها را به 3 دسته تقسیم می کنند که شامل موارد زیر است:

1.   پارچه مبلی طبیعی (پنبه ای، نخی، پشمی و...)

2.   پارچه مبلی مصنوعی (نایلون، پلی استر و...)

3.   پارچه مبلی ترکیبی (که از ترکیب الیاف بالا ساخته می شود)

پارچه مبلی

انواع پارچه مبلی بر اساس جنس

در بازار ها انواع مختلفی از پارچه مبلی بر اساس جنس به فروش می رسد که در اینجا به برخی از پر فروش ترین ها اشاره می کنیم:

1. پارچه مبلی نخی یا پنبه ای

یکی از متنوع ترین و با کیفیت ترین پارچه ها، پارچه نخی بوده که بسیار با دوام و با کیفیت است. معمولا برای مبلمان راحتی از پارچه مبلی نخی یا پنبه ای استفاده می شود. از مزایای این پارچه می توان به رنگ و طرح های بسیار زیاد و متنوع که باعث دربرگرفتن طیف زیادی از سلایق می شود و همچنین شستشو راحت آن اشاره کرد. اما این پارچه علاوه بر مزایای خاص خود، عیب هایی نیز دارد:

  • این پارچه به دلیل ساخته شدن از الیاف طبیعی زود چروک شده و بو می گیرد.
  • این پارچه در برابر سایش بسیار مقاوم است، اما می توان گفت که در برابر نور خورشید هیچ مقاومت ندارد.

2. پارچه مبلی پشمی

این پارچه معمولا از پشم گوسفند یا بز به دست می آید، بسیار لطیف، سبک و براق بوده که همین دلایل باعث شده تا این پارچه برای مبلمان منزل مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته و طرفداران زیادی را به خود جذب کند. از مزایای این پارچه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رطوبت پذیری بالا
  • کشش بالا
  • مقاومت در برابر چروک شدن و پارگی
  • انتقال گرما، در فصل سرد

تنها عیبی که از آن می توان گرفت این است که پاک کردن لکه ها از روی این پارچه بسیار سخت است. بهترین نوع استفاده از این پارچه برای کوسن ها است.

3. پارچه مبلی چرمی

یکی از انواع پارچه که ظاهری رسمی و شیک به فضا می دهد پارچه مبلی چرم است. این پارچه در دو نوع مصنوعی و صنعتی تولید می شود که یکی از بزرگترین مزیت های این پارچه عدم نفوذ آب در آن است.

برای معایب این پارچه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نیاز به نگهداری و مراقبت زیاد
  • آسیب پذیری نسبت به اجسام تیز
  • چسبندگی پارچه به بدن به دلیل عبور نکردن هوا
  • انتقال سرما و گرما به بدن
  • لطیف نبودن نوع پارچه

با توجه به معایب بالا می توان گفت که این نوع پارچه بیشتر مناسب فضا های رسمی و کم رفت و آمد است.

4. پارچه مبلی کتان

این پارچه که از الیاف گیاهی ساخته شده بسیار شبیه پارچه نخی است. این پارچه تقریبا تمام ویژگی های پارچه نخی را از جمله مقاومت در برابر لک، قابل شستشو، درخشان و صاف بودن و چروک شدن سریع را دارا است. از این پارچه تنها عیب هایی که می توان گرفت سایش سریع و شستشو دشوار است. اما با وجود این مسائل این پارچه همچنان جزو اولین انتخاب ها برای خریداران پارچه مبلی است.

5. پارچه مبلی مخمل

یکی دیگر از محبوب ترین پارچه ها برای مبلمان پارچه مبلی مخمل است. معمولا ما این پارچه را با پرز های نازک، لطیف و نزدیک به هم می شناسیم. این پارچه با داشتن طرح، رنگ و بافت منحصر به فرد خود یکی از پرطرفدار ترین ها در  بازار به حساب می آید.

6. پارچه مبلی ساتن

پارچه ساتن با داشتن بافتی نازک، براق و لغزنده دارای طرح و رنگ های زیادی است که با استفاده از آن می توانید فرمی مجلسی به فضای خود ببخشید. از عیب های این پارچه می توان به دشوار بودن پاک کردن لکه و همچنین لغزنده بودن آن به هنگام استفاده اشاره کرد

7. پارچه مبلی ریون

این پارچه قابلیت کشسانی بالایی دارد. از عیب های این پارچه همانند پارچه ساتن اول می توان به لغزندگی به هنگام نشستن بر روی آن اشاره کرد و سپس به چروک شدن و عدم مقاومت در برابر آب و رطوبت اشاره کرد.

8. پارچه مبلی جین

این پارچه که یکی از جدید ترین نوع در پارچه های مبلی است، دارای طیف رنگی آبی و بافتی ناهموار بوده که از پارچه پنبه ای تولید می شود. پارچه های جین معمولا دارای مقاومت و دوام بالا هستند که با استفاده از آن می توان فضایی مدرن به خانه بخشید.

9. پارچه مبلی جیر

این نوع پارچه از پوست بز و گوساله به دست می آید که شباهت بسیار زیاد و نزدیکی به چرم و مخمل دارد. این پارچه را در بازار با نام هایی مانند چرم جیر، چرم مخمل نما و... نیز می توان یافت.

10. پارچه مبلی نانو

اگر به دنبال یک پارچه ساده، مدرن و همچنین با کیفیت و مرغوب هستند، پارچه مبلی نانو یکی از بهترین گزینه ها است. از مزایای این پارچه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضد آب
  • ضد لک
  • آنتی باکتریال
  • ضد حریق
  • نرم و راحت
  • مقاومت بالا در برابر مواد شوینده

خریداران می توانند با خیالت راحت این پارچه را خریداری کرده و سالیان زیادی از آن استفاده کنند.

نکات خرید پارچه مبلی

در خرید این محصول بهتر است همیشه به 2 فاکتور مهم توجه داشته باشید تا بعدا از خرید خود پشیمان نشوید. این دو فاکتور عبارتند از تراکم و رنگ که در ادامه به شرح این دو نکته می پردازیم:

رنگ پارچه

پارچه مبلی ها دنیایی از رنگ و طرح متنوع هستند که همین مزیت ممکن است باعث سردرگمی خریداران شود. پارچه مبلی را باید متناسب با دکوراسیون و دیگر اجزای دکوراسیون انتخاب کرد. در فضاهایی با رفت و آمد بالا بهتر است از پارچه هایی با رنگ تیره تر استفاده شود تا بر اثر استفاده مداوم دیرتر لک شوند.

تراکم پارچه

دومین فاکتور که بسیار در کیفیت پارچه تاثیر گذار است، تراکم آن است. در هنگام خرید پارچه مبلی باید ابتدا به تراکم آن توجه کرد، زیرا پارچه هایی با تراکم پایین ممکن است در طول زمان با نشست و برخواست خراشیده شده و از زیبایی آن کاسته شود.

پارچه مبلی

قیمت پارچه مبلی

قیمت گذاری پارچه مبلی بر اساس جنس، طرح و رنگ انجام می شود. برخی از جنس های پارچه رومبلی ممکن است دارای درجه بندی های متفاوتی باشد که همین مسئله می تواند در قیمت آن ها موثر باشد.

خرید اینترنتی پارچه مبلی

پس از اشنا شدن با انواع پارچه مبلی در صورتی که پارچه مبلی مد نظر خود را انتخاب کرده اید، می توانید با مرجعه به nasajit.com ، انواع پارچه مبلی، پارچه پرده و پارچه کالای خواب را مشاهده، مقایسه و درنهایت در صورت تمایل به صورت متری و طاقه ای خریداری کنید.

 

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز