خبرگزاری کار ایران

محتوای کنکور 1401

محتوای کنکور 1401
کد خبر : ۱۱۵۰۶۹۵

اگر این روزها درگیر کنکور هستید، حتما می‌دانید که کنکور سال 1400 چندی پیش برگزار شد و افراد توانستند نتایج خود را هم مشاهده کنند. حال آن‌ها در تلاش هستند تا در مقطع مختلف دانشگاهی قبول شوند و به سراغ رشته دلخواهشان بروند.

اکنون عده دیگری هم هستند که برای کنکور 1401 درس می‌خوانند. در سمت دیگر، عده‌ای هم هستند که تمایل دارند تا مجددا در این آزمون شرکت کنند. در همین زمینه، آن‌ها باید نسبت به خرید کتاب کنکور اقدام نمایند.

بی شک در جریان هستید که رشته‌های تحصیلی مختلفی در مدارس وجود دارد. دانش‌آموزان با توجه به سلیقه‌ای که دارند، یکی از آن‌ها را انتخاب می‌کنند. سپس آن‌ها باید کنکور مربوط به درس‌های تخصصی و عمومی خود را بدهند و منتظر نتیجه بمانند. کنکور 1401 از لحاظ منابع و محتوا ممکن است تغییراتی با سال‌های گذشته داشته باشد.

از این گذشته، حذفیات سال آینده نیز تا حدی مشخص شده است که نباید از آن‌ها عبور کرد. به هر شکل، با توجه به این که کمتر از یک سال تا آن موقع باقی مانده است، دانش‌آموزان به دنبال این هستند که در کوتاه‌ترین مدت، بیشتری بازدهی را داشته باشند. پس دانستن منابع کنکور 1401، نخستین چیزی است که باید به آن پی برد.

به دلیل اهمیت کنکور سال آینده، در این مقاله سعی داریم تا به محتوای موجود در آن بپردازیم. در واقع می‌خواهیم ببینیم که شرکت کنندگان کنکور باید انتظار چه مواردی را در جلسه آزمون داشته باشند. پس در صورتی که شما هم به دنبال شرکت در کنکور آینده هستید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

منابع کنکور 1401

نخست باید گفت که کنکور به چند بخش تقسیم می‌شود و برای هر رشته به صورت جداگانه خواهد بود. سه رشته اصلی مدارس یعنی تجربی، ریاضی و انسانی، هر کدام کنکورهای خاص خود را دارند. از این گذشته، کنکورهای دیگری نظیر فنی، هنر و زبان را داریم که اتفاقا آن‌ها نیز اهمیت خاص خود را دارند.

هر یک از این کنکورها خود به دو بخش سوالات عمومی و تخصصی تقسیم می‌شوند. بدیهی است که برای هر کدام باید تلاش کرد تا به بهترین نتیجه رسید. سوالات تخصصی معمولا دشواری‌های بیشتری دارند و بیشتر مربوط به رشته تحصیلی خودتان است. به همین دلیل، برای سوالات تخصصی باید وقت بیشتری صرف کنید تا توانایی پاسخ دادن به آن‌ها را داشته باشید.

منابع کنکور 1401 دو قسمت کتاب‌های درسی و کتاب‌های کمک درسی را شامل می‌شود. کتاب‌های درسی را که خودتان هر ساله به دست می‌آورید و برای امتحانات مختلف نیز آن‌ها را می‌خوانید. علاوه بر آن، کتاب‌های کمک درسی فراوانی برای تمامی رشته‌ها در بازار موجود است که بد نیست سری به آن‌ها بزنید. در بسیاری از این کتاب‌ها، سوالات و جزواتی محصوص کنکور مشاهده می‌شود که قطعا برایتان مفید خواهند بود.

 

محتوای کنکور 1401

خوب است بدانید که بعضی از کتاب‌های کمک درسی برای امتحانات نوشته شده‌اند و می‌توان به وسیله آن‌ها در امتحانات دی یا خرداد ماه به موفقیت رسید. توصیه می‌شود که برای کنکور به سراغ آن‌ها نروید و از کتاب‌های کمک درسی‌ای که مختص این آزمون هستند، بهره ببرید.

محتوای کنکور 1401

به احتمال زیاد می‌دانید که منابع سوالات عمومی برای کنکور تمام رشته‌ها یکسان است. از این منابع می‌توان به درس‌های عربی، دین و زندگی، ادبیات فارسی و زبان انگلیسی سه سال اخیر دبیرستان اشاره داشت. تمام این درس‌ها برای رشته‌های گفته شده موجود هستند و حتما باید بر آن‌ها مسلط باشید.

بسیاری از افراد چنین می‌پندارند که درس‌های عمومی اهمیت چندانی ندارند. به همین علت، آن‌ها تلاش می‌کنند که از پاسخ دادن به این سوالات صرف نظر کرده و وقت خود را بر روی سوالات تخصصی بگذارند. با وجود این که سوالات عمومی ضریب 2 دارند و سوالات تخصصی ضریب 3، اما باز هم باید به تمام آن‌ها پاسخ دهید.

پس اگر به دنبال یک رشته و دانشگاه خوب هستید، باید تمام درس‌های عمومی را مد نظر قرار دهید. حال باید به سراغ دروس تخصصی برویم که برای هر رشته تفاوت‌های نسبتا زیادی دارد. در سه رشته اصلی یعنی انسانی، ریاضضی و تجربی می‌توان دروسی را به صورت تخصصی پیدا کرد که دبیران هر ساله نسبت به تدریس آن‌ها اقدام می‌کنند. حال لازم است تا اطلاعات جامع و کاملی را در مورد آن‌ها به دست آورد.

نکته‌ای که باید مد نظر داشته باشید، این است که از ریزترین نکات و جزئیات این دروس نباید به سادگی عبور کنید. طرراحان سوالات کنکور معمولا به دنبال این سوالات می‌روند، یا اطلاعات مشهود کتاب‌ها را به شیوه‌ای پیچیده و چالش‌برانگیز در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌دهند. پس پاسخگویی به تمام این سوالات هرگز ساده نیست و باید مسیر دشواری را برای موفقیت طی کنید.

 

محتوای کنکور 1401

کنکورهایی همچون زبان و هنر نیز در نوع خود سوالات تخصصی دارند. با این حال، برای آن‌ها نمی‌توان منابع درسی خوبی را پیدا کرد. پس اگر قصد شرکت در این کنکورها را دارید، بهترین کار این است که اطلاعات عمومی خود ا در موردشان بیشتر کنید تا قدرت پاسخ دادن به بسیاری از سوالات و محتوای کنکور 1401 را داشته باشید. به همین دلیل است که افراد زیاد، کنکورهای زبان و هنر را از سخت‌ترین آزمون‌ها به شمار آورده‌اند. با این حال، باز هم می‌توان در این جاده پر پیچ و خم به انتهای خوبی دست پیدا کردو

حذفیات کنکور 1401

جالب است بدانید که اخیرا حذفیات کنکور 1401 خیلی سریع اعلام شد تا دانش‌آموزان در موردشان اطلاع پیدا کنند. این حذفیات نسبت به سال‌های گذشته بیشتر است و این می‌تواند خبر خوبی برای شرکت کنندگان سال آینده باشد. برای هر درس در هر رشته‌ای، حذفیاتی در نظر گرفته شده است که حتما پیشنهاد می‌شود در مورد آن‌ها تحقیق کنید. به هر شکل، بهترین استراتژی این است که سراغ چنین مطالبی نروید و وقت و انرژی خود را ذخیره کنید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی داشتیم تا در مورد خرید کتاب کنکور و محتوای آزمون سال 1401 صحبت داشته باشیم. در پایان قابل ذکر است که شما می‌توانید هر نوع کتاب کمک درسی را از ما تهیه کنید. مثلا کتاب های کنکور تجربی در سال‌های اخیر با مقادیر بالا از ما خریداری شد. کافی است تا به سایت ما مراجعه کرده و در صورت لزوم، با همکاران ما تماس بگیرید.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز