خبرگزاری کار ایران

قیمت ایمپلنت دندان به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت ایمپلنت دندان به چه عواملی بستگی دارد؟
کد خبر : ۱۱۳۲۸۸۱

اگر یک دندان و یا یک ردیف کامل از دندان های خود را از دست داده باشید، احتمالاً در مورد ایمپلنت دندان مطالبی خوانده و یا شنیده اید. دندانهای طبیعی، ممکن است به دلایل متعددی از بین بروند، شکستن دندان، پوسیدگی دندان، ضربه به صورت و از بین رفتن ساختارهای حفاظتی دندان. ممکن است به دلیل قیمت بالای ایمپلنت، بلافاصله از انجام آن منصرف شده باشید. اما باید این نکته را در نظر داشته باشیم که ایمپلنت، اگرچه قیمت اولیه بالایی دارد، اما تاثیر دائمی و نتیجه نهایی پایدار و زیبایی دارد و شما را از هزینه های دائمی ترمیم دندان آسوده می کند.

در ایمپلنت دندان، تمامی بخش های دندان اعم از بخش های قابل مشاهده و ریشه، به طور کامل جایگزین میگردد. بر خلاف سایر روش های ترمیمی و زیبایی دندان ها که فقط تاج و سایر قسمتهای ظاهری دندان را جایگزین میکنند.

از این رو ایمپلنت برای بسیاری از افراد گزینه ای ایده آل می باشد. یک متخصص خوب، شما را در هر مرحله از جایگزینی دندان ها با ایمپلنت دندان راهنمایی می کند، هزینه هر درمان را مشخص کرده و به شما کمک می کند تا هزینه های این گزینه فوق العاده برای جایگزینی دندان را بدانید. از دست دادن دندان ها نه تنها لبخند شما را ناخوشایند می کند، بلکه می تواند مشکلات سلامتی دیگری نیز برای شما به دنبال داشته باشد. 

بنابراین، در برخی از مواقع، کاشت ایمپلنت ضروری است. عوامل مختلفی تعیین کننده هزینه ایمپلنت دندان هستند که در ادامه، کلینیک ایمپلنت دکتر اختری این موارد و نحوه برنامه ریزی برای انجام یک ایمپلنت ایده آل و مقرون به صرفه را، مورد بررسی قرار می دهیم. 

تعداد دندان

تعداد ایمپلنت های مورد نیاز و موادی که انتخاب می کنید، هر دو بر هزینه درمانی کلی شما تاثیر می گذارد. هزینه ایمپلنت دندان، به تعداد دندان و مراحل انجام جراحی یا ترمیم آن بستگی دارد. قطعا جایگزینی یک دندان با یک تاج دندانی، کمتر از ترمیم یک ردیف کامل دندان هزینه خواهد داشت. خبر خوب این است که بیمه های مربوطه، اغلب درصدی از هزینه این روش های جایگزینی دندان را پوشش می دهد. به عبارت دیگر، مراحلی از انجام برخی از عمل های جراحی دندان، تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.

هزینه های آماده سازی

قبل از کاشت ایمپلنت، ممکن است به برخی از درمانهای مقدماتی نیاز داشته باشید. اگر دندان های شما خراب شده یا پوسیده است، به احتمال زیاد کشیدن دندان توصیه می شود. که طبیعتا هزینه جداگانه ای برای شما خواهد داشت.

آرامبخش دندانپزشکی

در حین انجام ایمپلنت دندان یا درمانهای مقدماتی، مانند کشیدن دندان یا پیوند بافت، ممکن است بخواهید از آرامبخش دندان استفاده کنید تا در طول پروسه ایمپلنت، احساس ناراحتی نداشته باشید. نوع مسکنی که انتخاب می کنید، ممکن است میزان قابل توجهی به هزینه کلی درمان شما اضافه کند. همانطور که اشاره شد میتوان از بیمه دندانپزشکی و یا پزشکی برای جبران قیمت برخی از انواع آرامبخش ها استفاده کرد.

بیمه دندان و تامین مالی

بیمه دندان، معمولاً هزینه کامل ایمپلنت دندان را پوشش نمی دهد. با این حال، بسیاری از درمان های مقدماتی دیگر، گزینه های آرامبخش دندان و دندان های جایگزین تحت پوشش قرار می گیرند. با دندانپزشک خود در مورد هزینه هر مرحله از درمان جایگزینی ایمپلنت که تحت حمایت بیمه است صحبت کنید تا در مورد هزینه های آن، اطلاعات کافی کسب نمایید.

محل قرارگیری دندان ها

بسته به ساختار دهان و سلامت دندان ها، متخصص ایمپلنت نحوه انجام آن را تعیین می کند. محل قرارگیری دندان ها، یک عامل حیاتی برای تعیین هزینه این پروسه است. تنظیم صحیح دندان ها برای دستیابی به نتیجه مطلوب ضروری است. اگر دندانهای بخش جلویی شما نیاز به ایمپلنت دارند، شکل و موقعیت آن باید با دندانهای طبیعی شما کاملا مطابقت داشته باشد، تا اطمینان حاصل شود که لبخند شما طبیعی و زیبا خواهد شد. در این شرایط، نیاز به تلاش بیشتری از طرف متخصص می باشد تا با کمک روشهای پیشرفته، بهترین نتیجه را برای شما ارائه نماید، که این مراحل نیز، می تواند هزینه های بیشتری بر شما اعمال کند.

تراکم استخوان

اگر تراکم استخوان های دهان کافی نباشد، ایمپلنت موفقیت آمیز نخواهد بود. در قسمت زیرین ریشه دندان ها، باید استخوان کافی برای محکم کردن تیتانیوم ایمپلنت، وجود داشته باشد. اگر تراکم استخوان کم است، باید اقدامات بیشتری صورت گیرد تا کاشت ایمپلنت، از استحکام کافی برخوردار باشد. در چنین مواردی پیوند اولیه استخوان ضروری است. این کار، استخوانهای زیر دندان را برای کاشت آماده می کند.

سلامت دهان و دندان

اگر بیمار از بیماری های لثه رنج می برد، یا انواع دیگری از مشکلات بهداشت دهان و دندان را دارا می باشد، متخصص دندانپزشکی سعی می کند قبل از انجام ایمپلنت، آنها را درمان کند. این درمانهای اولیه، برای اطمینان از سلامت کلی دهان لازم است. هزینه این درمان ها باید در روند ایمپلنت لحاظ گردد.

وقتی با متخصصان ایمپلنت دندان ملاقات می کنید، باید همه این موارد را با پزشک خود در میان بگذارید و از او بخواهید تا میزان هزینه ایمپلنت دندان را برای شما مشخص کند.

هزینه های آماده سازی روش درمان

برای تعیین محل مناسب قرار گیری ایمپلنت، دندانپزشکان با استفاده از اشعه ایکس و سایر فناوری های دندانپزشکی، از جمله اسکن، محل کامل دندان ها و ریشه ها را بدست می آورند. این مراحل برای اطمینان از زیبایی نتیجه کار، الزامی می باشد.

کیفیت مواد ایمپلنت دندان

انواع مختلفی از مواد قابل استفاده در ساخت ایمپلنت های دندانی وجود دارد که با توجه به کیفیت و عملکردی که ارائه می دهند قیمت گذاری می شوند. به‌طور کلی، دندانپزشکان باید با توجه به سلامت دهان و دندان بیمار، نیازها و خواسته های فردی بیمار، پیچیدگی روش انجام شده و اقدامات اولیه مورد نیاز، قیمت ایمپلنت دندان را تعیین کنند.

ایمپلنت سنتر و کلینیک ایمپلنت دکتر اختری ، یک مرکز تخصصی دندان می باشد که تمامی درمانهای پیچیده دندانپزشکی، با جدیدترین متد های پزشکی دنیا در آن انجام می گیرد. کادر مجرب و حرفه ای ایمپلنت سنتر، و محیط بسیار دوستانه آن، موجب می شود تا تجربه یک درمان حرفه ای و بی نظیر را داشته باشید. مشاوره های قبل از درمان و ارائه اطلاعات لازم در مورد هزینه و مراحل مختلف اقدامات دندانپزشکی، موجب می شود تا با آگاهی لازم، نوع درمان خود را انتخاب کنید. ایمپلنت سنتر، با مناسب ترین قیمت ها، ارائه دهنده انواع خدمات دندان از جمله، انواع خدمات جراحی، ایمپلنت دندان، ارتودنسی و دندانپزشکی عمومی می باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز