رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفید حکم ریاست جمهوری آیت ا... رئیسی با اشاره به اینکه تحرکات امروز دشمن علیه ایران اسلامی، بیشتر از جنس تحرکات تبلیغاتی و جنگ نرم است بر لزوم عملکرد "هوشمندانهتر و قویتر" در زمینه کار تبلیغاتی و رسانه ای تاکید موکد فرمودند.
به نظر میرسد اعلام این رهیافت نو از سوی ایشان در بطن خود نقدی است بر شیوه فعالیت اصحاب رسانه و تبلیغات و هشداری برای بازبینی و نوسازی مدل های مواجه با دشمن در جبهه جنگ نرم است.
در همین راستا کتاب «تبلیغات اقناعی در رسانه های اجتماعی» نوشته «دکتر علی غیاثیان» با باور به اینکه شبکه های اجتماعی اینترنتی در حال ایجاد تحولی جدی در تمام شئون حیات اجتماعی از اقتصاد و سیاست گرفته تا فرهنگ و... هستند بر این نکته تاکید دارد که در دوران کنونی این شبکه ها تولید و توزیع معانی را دستخوش تغییر کردهاند و به رسانه ای شدن موضوعات فرهنگی، سیاست و اجتماعی ختم شدهاند.
غیاثیان در این کتاب با تاکید بر اینکه "رسانه ها در به روزرسانی تبلیغات نقش مهمی دارند"، می نویسد: کمتر کسی است که از اهمیت فرآیند اقناع و نقشی که رسانه های اجتماعی در این میان در جهت شکل دادن به افکار عمومی ایفا می کنند، آگاه نباشد.
نویسنده کتاب "تبلیغات اقناعی در رسانه های اجتماعی" با اشاره به این واقیعتها، هدف از نگارش این کتاب را چنین توضیح می دهد: بررسی چگونگی به کارگیری شیوه اقناع در تبلیغات رسانههای اجتماعی هدف این کتاب است و در آن بیان میشود که رسانهها چگونه با اتکاء بر مهمترین ویژگی های اقناعی، شیوهای که به طور گسترده در رسانه ها مورد استفاده قرار میگیرد، بر مخاطب تاثیر میگذراند.
بر این اساس به نظر میرسد کتاب یاد شده فعالان رسانهای فعال در شبکههای اجتماعی را برای درک بهتر بستری که در آن مشغول به کار هستند، یاری میکند.
کتاب حاضر در ٣٦٢ صفحه از سوی نشر اندیشه و با ویراستاری علمی دکتر علیرضا محمودی به بازار نشر عرضه شده است .نویسنده پیش از این کتابهای «رسانه و بستهبندی» و «تبلیغات در رسانه» را به رشته تحریر در آورده که با استقبال مخاطبان روبهرو شد.