خدمات پشتیبانی و نگهداری شبکه
سرویس و نگهداری و خدمات شبکه های کامپیوتری از جمله مواردی است که باید به صورت مستمر انجام شود. نیاز است شبکه های کامپیوتری را به صورت دائم مورد ارزیابی قرار دهیم و مشکلات شبکه را حل کنیم. از این رو پشتیبانی شبکه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. زیرا می توان مشکلات را قبل از وقوع، برطرف نمود. از طرفی دیگر در صورت ایجاد مشکل، پشتیبان شبکه مشکلات پیش آمده را به سرعت رفع می کند.
خدمات شبکه
خدمات سرویس و نگهداری شبکه اساساً همان کاری است که شما باید انجام دهید تا شبکه شما به صورت روان کار کند. این تعریف شامل تعدادی از وظایف مانند نصب و پیکربندی سخت افزار و نرم افزار، عیب یابی مشکلات شبکه، نظارت و بهبود عملکرد شبکه و برنامه ریزی برای رشد شبکه است.
در واقع دو روش اصلی برای مدیریت تعمیر و نگهداری دستگاه شبکه وجود دارد.
- ساختار یافته
- مبتنی بر وقفه
یک رویکرد ساختاری به معنای وجود سیستم هایی برای جلوگیری از بروز مشکلات قبل از بروز آنها است. حتی اگر مشکلی پیش بیاید، شما به خوبی آماده اید تا شرایط را کنترل کنید. یک رویکرد مبتنی بر وقفه یعنی شما منتظر می مانید یک مشکل اتفاق بیفتد و سپس تلاش می کنید تا در سریعترین زمان ممکن آن را برطرف کنید. همانطور که احتمالاً قبلاً فهمیده اید، رویکرد وقفه محور بیشترین هزینه، استرس و خرابی را در این دو دارد.
چرا خدمات شبکه IT مهم است
برخی از مشکلات شبکه وجود دارد که شما نمی توانید برای آنها آماده شوید. بعضی اوقات برای حل مشکلات شبکه خود چاره ای جز استفاده از رویکرد وقفه محور ندارید. اگر مشمول ارائه دهنده خدمات شخص ثالث هستید، می توانید خیال خود را راحت بدانید. مهندسان باتجربه به محض بروز مشکل، آن را حل می کنند. مثلا شرکت پیشگام رایانه برای خدمات شبکه های کامپیوتری مشتریان خود در هنگام برخورد با مشکلات شبکه، از هر دو روش برای نگهداری سخت افزار شبکه استفاده می کند. تا آنجا که ممکن است از بروز مشکلات جلوگیری می کند اما در صورت بروز مشکلات، برای آنها کاملا آماده نیست.
شبکه تجارت شما یکی از مهمترین سیستم های شماست که ارتباطات و انتقال اطلاعات را از هر نوع با جهان خارج امکان پذیر می کند. زیرساختهای مهم سازمان شما را اداره می کند. در حقیقت شبکه کامپیوتری محصولات و خدمات را ایجاد و ارائه می دهد. همچنین برای جمع آوری و پردازش اطلاعات مشتری در حین کار استفاده می شود. در صورت به خطر افتادن این سیستم ها ، عملیات از کار می افتد و درآمد سازمان شما در معرض خطر است و می تواند به اعتبار مجموعه شما نیز خدشه وارد کند. اگر شبکه شما دچار قطعی یا خرابی تجهیزات شود، خطاهای مکرر ارتباطی داشته باشد یا ازدحام کلی شبکه را تجربه کند، باید از خدمات شبکه های کامپیوتری بهره بگیرید.
اهمیت شبکه کامپیوتری
شبکه شما دیگر فقط از لپ تاپ ها ، رایانه ها ، چاپگرها یا دستگاه های پخش شما پشتیبانی نمی کند. اکنون دوربین های امنیتی پرقدرت ، ترافیک Wi-Fi مهمان با حجم زیاد ، سوابق بیمار یا مشتری ، کارت خوان بلیط و کارت و موارد دیگر وجود دارد که به پهنای باند بیشتری نسبت به گذشته نیاز دارند. در عصر اتوماسیون و اینترنت اشیاء، همه چیز دیجیتالی و به شبکه کامپیوتری متصل است. هیچ سازمانی نمی تواند بدون داشتن زیرساخت های شبکه به مشتریان خود خدمات ارائه کند. آنها به اتصالات چابک ، سازگار و ایمن به شبکه نیاز دارند. آنها همچنین برای جلوگیری از وقایع موثر بر جنبه های مختلف سازمان به پشتیبانی همه جانبه نیاز دارند. پشتیبانی شبکه باید به صورت مستمر و در هفت روز هفته و به صورت 24 ساعته ارائه شود.
امروزه در بازار بیش از حد رقابتی، همه مشاغل باید از ارزشمندترین دارایی های خود محافظت کنند. شبکه یکی از این دارایی های بسیار ارزشمند است! شبکه کامپیوتری، اطلاعات مهم سازمان ، فعالیت های تجاری و نتایج سازمان را با زمان کار آن مرتبط نگه می دارد و همچنین تجارب مشتریان شما می تواند به آن مرتبط باشد. منطقی است که اطمینان حاصل کنید شبکه شما بهترین برنامه نگهداری را دارد. اگر در ساعات کاری معمول برای پشتیبانی فنی، خرابی به وجود آمده است، مهم است که مطمئن شوید مشکل بدون تأثیر بر مشتریان و کارکنان اصلی برطرف می شود.
برنامه نگهداری شبکه چیست؟
طرح تعمیر و نگهداری شبکه دامنه خدماتی است که شرکت پیشگام رایانه در نظر دارد از آن استفاده کند تا شبکه به طور روان کار کند. این طرح ممکن است شامل وظایفی باشد که توسط منابع داخلی انجام می شود و همچنین انجام آنها با هم کار کردن با متخصصان پشتیبانی سخت افزار شبکه راحت تر است. برنامه نگهداری شبکه کمک می کند تا تمامی اجزا و بخش ها به صورت دوره ای بررسی و عیب یابی شوند و یک پشتیبان شبکه به صورت دائم و یا پاره وقت بر روی شبکه نظارت می کند و در صورت بروز مشکل به سرعت وارد عمل می شود تا مشکل پیش آمده را حل کند.