تور مجازی چیست؟ و راهکارهای رونق کسب و کار شما در دنیای دیجیتال کدام است؟
تبلیغات از هر نوعی که باشد، تاثیر چشمگیری در معرفی و رشد کسبوکارها دارد. تبلیغات از زندگی اجتماعی انسانها در کنار همدیگر نشات گرفته و به مرور زمان، به یکی از ارکان مهم در رونق و گسترش کسبوکارها تبدیل شده است.
تا پیش از حضور اینترنت و دنیای مجازی، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات بر روی بیلبوردها و دیوارهای کوچه و خیابان و یا پخش تراکت، از عمده روشهایی بود که افراد برای معرفی برند و فعالیتهای تجاری خود انجام میدادند، اما امروزه با روی کار آمدن فضای مجازی و دنیای اینترنت، تبلیغات اشکال مدرنتر و جدیدتری یافته است و میتوان گفت بخش عمدهای از تبلیغات، بر بستر فضای وب صورت میگیرد.
معرفی عکاسی صنعتی
عکاسی صنعتی یکی از شاخههای مهم عکاسی است که از آن در مبحث تبلیغات و معرفی کالا استفاده میشود. عکاسی صنعتی هم میتواند محصولات کسبوکار را پوشش دهد و هم میتواند از خدمات یا مکانی باشد که تولیدات و یا کارهای خدماتی در آنجا صورت میگیرد.
آنچه که در عکاسی صنعتی حائز اهمیت است، مسالهی کیفیت و وضوح تصویری است که به نمایش در میآید. یک عکس صنعتی باید واضح و باکیفیت باشد و جزئیات محصول را به شکل دقیق و کامل به نمایش بگذارد، به طوری که مشتری با دیدن آن قدرت تصمیمگیری داشته باشد.
عکاسی صنعتی باید بتواند تصویر کاملی از محصول را به مشتری ارائه دهد و چنان هوشمندانه و خلاقانه باشد که بتواند مشتری را متقاعد به خرید محصول یا استفاده از خدمات نماید. عکسهایی که تنها خود محصول را به تصویر بکشند و عاری از خلاقیت و نبوغ هنری باشند، نمیتوانند تاثیر مطلوبی بر ذهن مخاطب بگذارند.
یک عکس صنعتی در عین وضوح و کیفیتی که دارد، باید بتواند توجه و نظر مشتری را نیز جلب کند و او را وادار به تفکر کند.
هر چه عکس گرفته شده، گویا و خلاقانه باشد در جذب مشتری و در نتیجه، معرفی و فروش بیشتر محصول موفقتر است. شما صاحب هر نوع کسبوکاری که باشید به وجود عکسهای صنعتی باکیفیت نیاز دارید.
هم میتوانید خودتان دست به کار تولید عکسهای صنعتی شوید و هم میتوانید از شرکتهای تبلیغاتی معتبر در این زمینه، کمک بگیرید. اگر در شروع کسبوکارتان هستید، با آموختن برخی اصول عکاسی و استفاده از تجهیزات اولیه، حتما میتوانید عکسهای خلاقانه و زیبا بگیرید.
تور مجازی چیست ؟
بازدید مجازی از کسبوکارها یا مکانهای توریستی و گردشگری، تور مجازی نامیده میشود. تور مجازی در ابتدا منحصرا برای موزهها و اماکن گردشگری استفاده میشد، اما رفته رفته با نمایان شدن تاثیر آن بر مخاطبان، دامنهی گستردهتری از مشاغل را تحت پوشش قرار داد. هتلها، رستورانها، کافیشاپ، کارگاهها یا کارخانههای تولید، اماکن توریستی و گردشگری، مشاورین املاک و بسیاری از مشاغل دیگر، میتوانند از تور مجازی برای معرفی کسبوکار خود استفاده کنند.
تور مجازی از عکسهای بسیار واضح و باکیفیتی تشکیل شده است که توسط دوربینهای خاصی گرفته میشود. عکسهای مورد نظر، پس از ویرایش، توسط اپلیکیشنهای تور مجازی به یکدیگر متصل میشوند تا در نهایت، نتیجهی کار یک بازدید مجازی و غیرحضوری از یک مکان خاص باشد. در یک تور مجازی، مشتری قدرت حرکت و بزرگنمایی را دارد و میتواند مانند یک بازدید حضوری، فضای مورد نظرش را از ابعاد و زوایای دید مختلف، مشاهده کند.
از نظر روانشناختی مشتری تمایل دارد، با روند تولید محصول یا خدماتی که قرار است دریافت کند، آشنایی داشته باشد و بداند محصولی که خریداری میکند، چگونه و تحت چه شرایطی تولید شده است؛ ازین رو میتوان از تور مجازی برای هر محصول تولیدی استفاده نمود.
استفاده از تور مجازی ، شما را یک پله جلوتر از رقبایتان قرار میدهد و به مشتری القا میکند که محصول تولیدی یا خدماتی که قرار است دریافت کند، تا چه حد قابل اعتماد و باکیفیت است.
تولید محتوا چیست و چگونه میتوانیم تولید محتوا کنیم؟
هر چیزی که در بستر فضای مجازی منتشر میشود، محتوا نامیده میشود. محتوا میتواند شامل یک نوشته، عکس، ویدئو، اسلاید و حتی صوت باشد. مبحث تولید محتوا و انتشار آن در فضای مجازی، چنان مهم است که گفته میشود کسبوکارهایی که به زودی و تا چند سال آینده نتوانند در فضای مجازی خود را به مشتری بشناسانند، محکوم به فراموشی و نابودی هستند.
واضح است که برای حضور در فضای مجازی و دنیای اینترنت، نیازمند محتوا هستیم و با توجه به آن که هر نوع محتوا، طیف خاصی از مخاطبان را تحت پوشش میدهد، ما نیازمند تولید محتوا به شکل گوناگون و در اشکال مختلف هستیم تا بتوانیم گروه بیشتری از مخاطبان را با خود همگام کنیم.
تولید محتوا تبلیغاتی، یک شیوهی هوشمندانه است که میتواند به طور آشکار و یا پنهان، مخاطب را با خود درگیر کند و برند شما را هر چه بهتر و بیشتر در ذهن کاربران حک کند.
تولید محتوا ، کاری تخصصی است و نمیتوان با سهلانگاری از کنار آن عبور کرد. اگر محتوای تولید شده، نتواند مخاطب را جذب کند، عملا به این معناست که محتوایی تولید نشده است و کاری از پیش نرفته است.
سخن پایانی :
تبلیغات با وجود آن که هزینهبر است اما تاثیر مهمی در رونق کسبوکارها دارد. تبلیغات باید هوشمندانه و حرفهای باشد و در صورتی که این دو اصل مهم رعایت نشود، نه تنها باعث رشد کسبوکار شما نمیشود، بلکه مانند یک ضد تبلیغ عمل کرده و اثر معکوسی و کاهندهای بر رونق کسبوکار شما خواهد گذاشت. به همین است که همواره پیشنهاد میشود کارهای تبلیغاتی و مارکتینگ را به عهدهی افراد متخصص و صاحب دانش در این زمینه، محول کنید.
این محتوا کاری از گروه نگارش شرکت استودیو نماد میباشد. ازین که تا پایان همراه ما بودهاید از شما سپاسگزاریم و امیدواریم مطالب بیان شده برایتان مفید واقع شده باشد.