تبلیغات هدفمند چیست؟ چطور تبلیغات هدفمند داشته باشیم؟
اثربخشی، یکی از مهمترین انتظاراتی است که بعد از تبلیغات کسب و کار از آن داریم. در حقیقت اغلب سازمانها و شرکتها، برای دیده شدن و جذب مخاطبان و مشتریان پا به دنیای تبلیغات میگذارند.
اما آیا همه روشهای تبلیغات مناسب هستند؟ با توجه به بالا بودن هزینه تبلیغات آیا امتحان کردن همه روشهای تبلیغ، درست و سودآور است؟ اینها سوالاتی هستند که با یافتن پاسخ برای آنها، میتوانید تا حدود زیادی مسیر برند خود را در تبلیغات درست پیدا کنید. برای پیدا کردن این مسیر باید قبل از هرچیز تبلیغات هدفمند را بشناسید و نقشه راه خود را بر اساس آن تنظیم کنید. در این مطلب به شما میگوییم که بهترین روشهای تبلیغات هدفمند چه چیزهایی هستند.
تبلیغات هدفمند؛ سکوی پرتاب برند به سمت موفقیت
اگر در سابقه تبلیغاتی شرکتهای گمنام جستجو کنید، حتما متوجه میشوید که هر برند از ابتدای ورود به حوزه کسب و کار حرفهای، مبالغ زیادی را برای معرفی خود به مشتریان هزینه کرده است. با نگاهی به برایند هزینه و سودآوری، میتوان فهمید که تبلیغات این برندها آنقدر پراکنده و بدون برنامهریزی صحیح صورت گرفته که نتیجه منفی یا خنثی از خود برجای گذاشته است.
تبلیغات هدفمند شیوهای از تبلیغات است که به برندها کمک میکند، تا تصمیمات درستی را برای معرفی اولیه سازمان خود به جامعه مخاطب بگیرند. در حقیقت این نوع از تبلیغ یک نقشه راه و استراتژی دقیق است. در این استراتژی مسیر تبلیغات شخصیسازی شده و بر اساس بودجهبندی زمان و منابع مالی اتفاق میافتد. برای مثال در سند اولیه این استراتژی، زمان و هدف دقیق کمک گرفتن از سامانه پیامکی یا دیگر روشهای تبلیغاتی به خوبی مشخص است.
روشهای تبلیغات هدفمند؛ چگونه حرفهای ظاهر شویم؟
برای اینکه تبلیغات را به شیوهای مهندسی شده و هدفمند پیش ببریم، باید قدمهای خود را در مسیر، به دقت و با آگاهی از کسب و کار برداریم. به همین دلیل پیشنهاد میکنیم برای تبلیغات اثربخش، قدمهای زیر را فراموش نکنید.
1- ارزیابی هدف تبلیغ؛ چرا تبلیغات میکنید؟
رایجترین دلیل اثربخش نبودن تبلیغ، بدون هدف بودن آن است. در حقیقت بسیاری از افراد و کسب و کارها تنها به دلیل مزایای فرصتهای تبلیغاتی یا نداشتن استراتژی برای برند خود انجام میدهند. شناسایی اهداف و بخش بندی زمانی هرکدام به شما کمک میکند هم مسیر کسب و کار مشخصتری داشته باشید و هم بتوانید منابع مالی و تبلیغاتی خود را مدیریت کنید.
بالا رفتن فروش، معرفی بخش جدید کسب و کار، معرفی برند و پشتیبانی از یک اتفاق و رویداد را میتوان از مهمترین دلایل ورود به دنیای بزرگ تبلیغات دانست. شناخت هر موقعیت و هدف به شما امکان میدهد تا بدون هزینه اضافی، از بهترین ابزار تبلیغاتی برای دستیابی به هریک از اهداف استفاده کنید.
برای مثال اگر هدف شما از تبلیغات، پشتیبانی از یک خدمت جدید اضافه شده به برند است، پیامک انبوه میتواند به خوبی مخاطبان را از این تغییر بزرگ آگاه و حتی مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کند.
2- شناخت بازار هدف؛ مخاطبانتان را دستهبندی کنید
شناسایی مشتریان مهمترین عامل در انتخاب شیوه تبلیغاتی است. با دستهبندی مشتریان و بررسی ویژگیهای رفتاری هرکدام، یک سند مهم و پر از جزئیات از جامعه هدف دارید. بنابراین انتخاب شیوه تبلیغ در این وضعیت، مانند نوشیدن یک لیوان آب، ساده است!
پارامترهای جغرافیایی؛ شیوههای مختلف رفتاری، پارامترهای مردم شناسی و نکات روانشناسانه از مهمترین معیارهایی هستند که باید با دقت و جزئیات در مشتریان خود بررسی کنید تا به مسیر درست تبلیغات برسید.
برای مثال در حوزههای عمومی و گسترده، ممکن است بهترین پاسخ به تبلیغات، تبلیغات بنری باشد. اما در بخشهای تخصصی که مخاطبان ویژهای دارد، ارسال پیامک اطلاع رسانی با بهترین شماره پیامکی میتواند بهترین گزینه برای شما باشد.
3- تولید محتوای اختصاصی، خلاقانه و کاربردی
ایده گرفتن از تبلیغات برندهای بزرگ و موثر اگرچه ممکن است ذهن شما را باز کند، اما هرگز انتخاب درستی نیست. بنابراین در این مرحله بیش از تمرکز بر رقیبان و دیگر برندها، هویت برند خود را بشناسید و بهترین زبان برای معرفی خود را پیدا کنید. زبانی که تاثیرگذار و به یادماندنی باشد و تا همیشه با نام برند شما گره بخورد.
یک تولید محتوای خلاقانه و اثربخش، تنها با کمک آمار دقیق مشتریان احتمالی و استفاده از منابع اطلاعاتی دقیق ایجاد میشود. هرچه محتوای شما شخصیسازی شدهتر باشد و گرههای بیشتری را از ذهن مخاطب باز کند، برند محبوبتر و قابل اعتمادتری خواهید شد.
به صرفهترین روش تبلیغ هدفمند؛ با یک پیامک جامعه مشتریان خود را بسازید
راههای تبلیغات هدفمند بسیار گسترده هستند و هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. اما اگر به دنبال راهی هستید که اثربخشی فوری داشته باشد و معرف شما به مخاطبان باشد، ارسال sms انتخاب بهتری برای مسیر تبلیغات خواهد بود.
همچنین پنل پیامک میتواند مکمل دیگر روشهای تبلیغاتی مانند تبلیغات تصویری باشد. با این حال انتخاب شرکت قابل اعتماد و ارائه دهنده یک پنل کاربردی، ممکن است چندان ساده نباشد.
فراز اس ام اس یکی از شرکتهای معتبر و موفق در زمینه ارائه پنل پیامک است. این شرکت با ارائه کاملترین و به صرفهترین خدمات پیامکی، میتواند همراه شما در مسیر تبلیغات و رشد برندتان باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط فروش پنل و یا دریافت پاسخ پرسشهای خود به سایت فراز اس ام اس مراجعه کنید یا با شماره 71333036-021 تماس بگیرید.