خبرگزاری کار ایران

مروری بر فعالیت‌های بانک ملت در یک ماه گذشته

مروری بر فعالیت‌های بانک ملت در یک ماه گذشته
کد خبر : ۱۵۴۴۷۶۲

یکی از اقدامات بانک ملت اپلیکیشن سکه است. با فعال سازی و شارژ کیف پول ریال دیجیتال در اپلیکیشن سکه به پرداخت ملت، بدون کارت پرداخت کنید.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ عملکرد بانک ملت در مهر ماه ۱۴۰۳ بر اساس راهبردهای این مجموعه بیانگر بهبود مدیریت روابط این بانک با مشتریانش است.

رشد ۲۷ درصدی مانده تسهیلات

مانده تسهیلات اعطایی بانک ملت در شش ماهه ابتدای سال جاری به رقم ۱۶.۰۱۸.۲۰۹ میلیارد ریال رسیده که در مقایسه با رقم ۱۲.۶۱۵.۷۶۷ میلیارد ریال پایان سال گذشته، رشد ۲۷ درصدی را تجربه کرده است.

بر اساس گزارش منتشره بر روی سامانه کدال سازمان بورس و اوراق بهادار برای مقطع یک ماهه منتهی به پایان شهریورماه، این بانک در نیمه نخست سال جاری، ۹۵۱.۲۲۵ میلیارد ریال از محل پنج سرفصل اصلی خود درآمد کسب کرده است.

بر اساس این گزارش، "وبملت" در شش ماهه نخست سال، ۷۶۵.۱۶۲ میلیارد ریال از محل اعطای تسهیلات، ۶۶.۲۱۴ میلیارد ریال از محل سپرده گذاری، ۹.۹۲۵ میلیارد ریال از محل اوراق بدهی، ۵.۷۴۳ میلیارد ریال از محل سرمایه گذاری و ۱۰۴.۱۸۱ میلیارد ریال  از محل دریافت کارمزد، در حساب‌های خود درآمد منظور کرده است.

بر این اساس، در بین سرفصل‌های تسهیلاتی در نیمه نخست سال ۱۴۰۳، مرابحه، ارزی و سلف به ترتیب با  ۳۸۳.۶۵۱ میلیارد ریال، ۱۲۷.۴۳۱ میلیارد ریال و ۱۱۶.۹۰۰ میلیارد ریال، بالاترین درآمد را نصیب این بانک کرده اند.

جهش ۲۱.۵ درصدی مانده سپرده‌های سرمایه‌گذاری

همچنین مانده سپرده‌های سرمایه‌گذاری بانک ملت در شش ماهه نخست سال در مقایسه با مقطع پایان سال ۱۴۰۲، رشدی ۲۱.۵ درصدی داشته است.

برای مقطع یک ماهه منتهی به پایان شهریورماه، مانده سپرده‌های سرمایه‌گذاری این بانک ۱۱.۱۰۹.۵۵۶ میلیارد ریال گزارش شده است که در مقایسه با رقم ۹.۱۴۴.۵۲۲ میلیارد ریال پایان سال ۱۴۰۲، رشد ۲۱.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

بر این اساس، در شش ماهه نخست سال، سپرده‌های قرض‌الحسنه جاری ریالی بانک ملت با ۳.۰۸۵.۱۳۷ میلیارد ریال، بلند مدت سه ساله با ۲.۲۲۸.۲۸۲ میلیارد ریال و کوتاه مدت با ۱.۹۲۹.۶۲۹ میلیارد ریال بیشترین مانده را در بین سپرده‌های سرمایه‌گذاری بانک به خود اختصاص داده‌اند.

بر اساس این گزارش، تراز عملیاتی بانک ملت از رقم ۳۴۴.۴۹۹ میلیارد ریال در شهریور ماه ۱۴۰۲ به ۳۷۱.۷۶۸ میلیارد ریال در شهریور ماه ۱۴۰۳ رسیده است که رشدی ۸ درصدی را نشان می‌دهد.

توسعه تعاملات بانک ملت و شرکت ملی نفت ایران

علاوه بر دستاوردهای ذکر شده، مدیران عامل بانک ملت و شرکت ملی نفت ایران در نشستی مشترک حول محور بهبود و توسعه سطح همکاری‌های دو مجموعه گفت و گو کردند.

مروری بر فعالیت‌های بانک ملت در یک ماه گذشته

فرشید فرخ نژاد، مدیرعامل بانک ملت در دیدار با حمید بورد، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، با اشاره به ظرفیت‌های کشور در عرصه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی‌گفت: بانک ملت آمادگی دارد با استفاده از تمام پتانسیل‌های خود در مسیر حمایت از شرکای تجاری خود گام بردارد و برای پیشبرد اهداف کلان کشور به صنایع بزرگ کمک کند.

وی اظهار امیدواری کرد با گسترش سطح همکاری‌ها میان این دو مجموعه بزرگ، شاهد پیشرفت و رونق روزافزون شرکت‌های فعال در حوزه نفتی کشور باشیم.

رتبه نخست شبکه بانکی در اعطای تسهیلات ازدواج

در عین حال در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در شش ماهه ابتدای سال جاری، بانک ملت رتبه نخست شبکه بانکی در اعطای تسهیلات ازدواج را به دست آورده و موفق به پرداخت ۲۰۷،۴۶۲ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج به ۶۲،۰۴۴ نفر از متقاضیان شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۵۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.

همچنین بانک ملت در زمینه تسهیلات فرزندآوری موفق به پرداخت ۳۹،۵۳۷ میلیارد ریال تسهیلات به ۴۷،۷۲۴ نفر از متقاضیان شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته مانده تسهیلات فرزندآوری ۷۷ درصد رشد داشته و رتبه نخست را در اعطای تسهیلات فرزندآوری به این بانک اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش، بانک ملت در راستای تسهیل و افزایش توان وام دهى به متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآورى قابلیت اعطاى تسهیلات تا ٢٠ درصد سهمیه تعیین شده از سوی بانک مرکزى را به صورت غیر حضوری فراهم کرده است.

این بانک در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود همزمان با آغاز سال تحصیلی نسبت به تهیه و توزیع ۱۰ هزار بسته کمک آموزشی بین دانش آموزان مناطق کم برخوردار اقدام کرد.

بانک ملت همچنین به عنوان یکی از بزرگ ترین خیران مدرسه ساز کشور تاکنون در احداث و تجهیز ۸۳ مدرسه در سطح کشور مشارکت داشته است.

امکان ویرایش شماره شبای سهامداران در«پیشخوان الکترونیک بانک ملت»

همچنین در راستای تسهیل خدمات، با همکاری بانک ملت و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، امکان ویرایش شماره شبا ثبت شده در سامانه سجام سهامداران از بستر«پیشخوان الکترونیک بانک ملت» فراهم شد.

با عملیاتی شدن این خدمت، سهامداران می‌توانند با استفاده از بسترپیشخوان الکترونیک بانک ملت، به ثبت شماره حساب جدید با اعمال کنترل‌های مدنظر شرکت مزبور اقدام کنند.

این گزارش حاکی است، خدمت ویرایش شماره شبای سجام سهامداران به عنوان جدید‌ترین خدمت مرتبط با بازار سرمایه، در سامانه پیشخوان الکترونیک بانک ملت به بهره برداری رسیده و صرفاً با امکان ثبت شماره شبای حساب‌های بانک ملت به مشتریان حقیقی که دارای ثبت‌نام سجام فعال هستند قابل ارائه است.

سهامداران حقیقی می‌توانند با استفاده از بسترپیشخوان بانک ملت، مطابق با کنترل‌های مدنظر شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، نسبت به تغییر شماره شبا ثبت شده در سامانه سجام و معرفی حساب بانک ملت اقدام کنند.

اقدام دیگر این بانک بهره‌گیری از اپلیکیشن سکه بوده است. با فعال سازی و شارژ کیف پول ریال دیجیتال در اپلیکیشن سکه به پرداخت ملت، بدون کارت پرداخت کنید.این روش جدید پرداخت، سرعت و امنیت بیشتری را برای دارندگان کارت‌های بانکی به ارمغان خواهد آورد.

انتهای پیام/
ونوس بهنود
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز