خبرگزاری کار ایران

بازی های آسیایی اینچئون - کره جنوبی؛

پنجمین طلای کاروان ایران بر سینه هرکول / قدرت نمایی بهداد در آسیا

پنجمین طلای کاروان ایران بر سینه هرکول / قدرت نمایی بهداد در آسیا
کد خبر : ۲۰۸۲۴۶

هرکول وزنه برداری ایران با تکرار مدال طلای بازی های آسیایی پنجمین مدال طلای کاروان ایران را به ارمغان آورد. بهداد سلیمی رکورد بازی های آسیایی را هم شکست.

وزنه بردار دسته فوق سنگین کشورمان به مدال طلای بازی های آسیایی اینچئون دست یافت و پنجمین طلای کاروان ایران را به گردن آویخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهداد سلیمی در حرکت یک ضرب وزنه ۲۱۰ کیلوگرمی را بالای سر برد و در حرکت دو ضرب وزنه ۲۵۵ کیلوگرم را مهار کرد تا با ثبت ۴۶۵ کیلوگرم ضمن شکستن رکورد دو ضرب بازی های آسیایی مدال طلای دسته فوق سنگین بازی های آسیایی را از آن خود کرد.

بهداد سلیمی رکورد حرکت دو ضرب و مجموع بازی های آسیایی را که به ترتیب با ۲۴۰ و ۴۴۰ کیلوگرم مربوط به حسین رضازاده در سال ۲۰۰۲ بود، ۱۰ و ۱۵ کیلوگرم بهبود بخشید.

به این ترتیب با مدال طلای بهداد سلیمی مجموع مدال های کشورمان به ۱۵ رسید تا ملی پوشان ایران با پشت سر گذاشتن چین تایپه به رده ششم جدول مدال های بازی های آسیایی صعود کنیم.

به این ترتیب ایران با ۵ طلا، ۶ نقره و ۴ برنز بالاتر از چین تایپه به رده ششم جدول توزیع مدال ها صعود کرد.

مدال آوران ایران در بازی های آسیایی تا عصر روز هفتم عبارتند از:

مدال طلا:
نجمه خدمتی(تیراندازی)، محسن محمدسیفی(ووشو)، محسن شادی(روئینگ - قایقرانی) محمد دانشور(کایرین - دوچرخه سواری) بهداد سلیمی(وزنه برداری)

مدال نقره:
نرجس امام قلی نژاد(تیراندازی)، الهه منصوریان(ووشو)، تیم تیراندازی تفنگ بادی ۱۰ متر بانوان، حمیدرضا لادور(ووشو)، تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر، کیانوش رستمی(وزنه برداری)

مدال برنز:
سجاد عباسی(ووشو)، تیم روئینگ چهار نفره بانوان، سولماز عباسی(روئینگ - قایقرانی)، تیم روئینگ دو نقره مردان.

هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی از ۲۸ شهریور در اینچئون کره‌جنوبی آغاز شده و تا ۱۲ مهرماه ادامه پیدا می‌کند. در این دوره از مسابقات ۹۵۰۱ ورزشکار از ۴۵ کشور آسیایی در ۳۶ رشته با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

کاروان ورزش ایران نیز با ۲۸۲ ورزشکار شامل ۲۲۴ ورزشکار مرد و ۵۸ ورزشکار زن در این دوره از مسابقات شرکت کرده است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز