خبرگزاری کار ایران

در سمینار اقدامات ملی کاهش آلاینده‌ها مطرح شد:

۴۰ درصد آلاینده‌ها به بخش انرژی بر می‌گردد / استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی برای بهینه‌سازی مصرف انرژی

۴۰ درصد آلاینده‌ها به بخش انرژی بر می‌گردد / استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی برای بهینه‌سازی مصرف انرژی
کد خبر : ۲۴۶۱۹۳

ایران در اجرای پروژه های CDM تجربه موفقی نداشته است، البته برخی از شرکت ها یی که پروژه های در این بخش ثبت کرده اند توانسته اند از فاینانس مالی بهره مند شوند و برخی دیگر هنوز در مرحله پایش قرار دارند، لذا باید تلاش کنیم تا با اقدام به موقع از فرصتهای موجود در چارچوب کنوانسیون NAMAs استفاده نماییم.

مدیر طرح ملی تغییر آب و هوای سازمان محیط زیست با بیان اینکه ۴۰ درصد آلاینده ها به بخش انرژی بر می گردد، گفت: با توجه به الزامات و تعهدات پیشروی کشورها، بخصوص الزاماتی که از سال ۲۰۲۰ به بعد برای کشور ایجاد می شود، نیازمند عزم جدی برای کاهش آلایندها در بخش دولتی و خصوصی هستیم.

سمینار اقدامات ملی کاهش آلاینده ها(NAMAs) با حضور نمایندگانی از سازمان محیط زیست، وزارتخانه های نیرو و نفت و نماینده ارشد UNIDO در ایران، برگزار شد. در این همایش بر چگونگی کاهش آلاینده های کربنی و چگونگی استفاده از ظرفیت های بین المللی برای بهینه سازی مصرف در صنایع انرژی بر، پالایشگاه تاکید شد.


به گزارش ایلنا، محسن ناصری مدیر طرح ملی تغییر آب و هوای سازمان محیط زیست در سمینار اقدامات ملی کاهش آلاینده ها با اشاره به اینکه ایران هشتمین کشور آلاینده ی جهان است گفت: تا کنون ۱۴۱ طرح در چارچوب کنوانسیون NAMAs در جهان ثبت شده است که در آن کشورهای آمریکای لاتین پیشرو هستند، گرچه در آسیا نیز کشورهای همچون مالزی، اندونزی، پاکستان با تعریف چند طرح پیشگام هستند.


ناصری با بیان اینکه ۴۰ درصد آلاینده ها به بخش انرژی بر می گردد ادامه داد: ایران در اجرای پروژه های CDM تجربه موفقی نداشته است، البته برخی از شرکت ها یی که پروژه های در این بخش ثبت کرده اند توانسته اند از فاینانس مالی بهره مند شوند و برخی دیگر هنوز در مرحله پایش قرار دارند، لذا باید تلاش کنیم تا با اقدام به موقع از فرصتهای موجود در چارچوب کنوانسیون NAMAs استفاده نماییم.


وی با نگاهی به موانع استفاده از ظرفیت های بین المللی اضافه کرد: ‌ اگرچه کشورهای صاحب قدرت در انتقال تکنولوژی برای کاهش آلاینده های کربنی با محافظه کاری برخورد می کنند، اما با توجه به الزامات و تعهدات پیشروی کشورها، بخصوص الزاماتی که از سال ۲۰۲۰ به بعد برای کشور ایجاد می شود، نیازمند عزم جدی برای کاهش آلایندها در بخش دولتی و خصوصی هستیم.

یادآور می شود؛ سمینار اقدامات ملی کاهش آلاینده ها(NAMAs) با حضور نمایندگانی از سازمان محیط زیست، وزارتخانه های نیرو و نفت و نماینده ارشد UNIDO در ایران، برگزار شد.

همچنین گفتنی است؛ در این همایش بر چگونگی کاهش آلاینده های کربنی و چگونگی استفاده از ظرفیت های بین المللی برای بهینه سازی مصرف در صنایع انرژی بر و پالایشگاه تاکید شد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز