خبرگزاری کار ایران

تشریح اولویت های سازمان زندان‌ها در سال ۱۴۰۰/ رونمایی از سامانه حمایت از خانواده زندانیان

تشریح اولویت های سازمان زندان‌ها در سال ۱۴۰۰/ رونمایی از سامانه حمایت از خانواده زندانیان
کد خبر : ۱۰۶۳۱۱۴

رییس سازمان زندان‌ها با بیان اینکه با اشاره به اولویت های سازمان زندان ها در سال ۱۴۰۰ گفت: در بین این اولویت‌ها خانواده زندانیان از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و وظیفه ما فقط جلوگیری از فرار زندانیان نیست و باید به خانواده زندانیان نیز توجه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد مهدی حاج محمدی رییس سازمان زندان‌ها در مراسم راه‌اندازی سامانه حمایت از خانواده زندانیان که عصر امروز در سازمان زندان‌ها برگزار شد، گفت: در این جلسه که اولین جلسه ما با مدیران در سال ۱۴۰۰ است از همه مدیران و همکاران تشکر می کنم چرا که ترجیح دادند در ایام نوروز در کنار زندانیان باشند و حضور موثری در این ایام داشتند.

وی با اشاره به اقدامات یگان حفاظت سازمان زندانها در ایام نوروز گفت: خوشبختانه در  ایام  نوروز مشکل خاصی نداشتیم و بدون هیچ مورد خاصی این ایام را پشت سر گذاشتیم و با حوادثی که متاسفانه در سال گذشته اتفاق افتاد روبرو نبودیم.

رییس سازمان زندان‌ها خاطرنشان کرد: در سال گذشته اولویت هایی اعلام شد و در بین اولویت های ۱۲ گانه ابلاغی بحث و تاکید بیشتری بر اشتغال داشتیم. هدف گذاری ۵۰ درصدی را برای اشتغال زندانیان در نظر گرفتیم و تلاش کردیم این هدف محقق شود.

حاج محمدی با اشاره به اینکه اشتغال زندانیان در سال گذشته به رقم ۵۴ درصد رسید، گفت: هدف گذاری امسال ما اشتغال ۸۰ درصدی و تلاش برای تثبیت اقدامات گذشته و ایجاد اشتغال پایدار و مولد است. 

وی با اشاره به شناسایی استانهایی که در ایجاد اشتغال مولد و پایدار موفق بودند گفت: استان اردبیل، استان گیلان استان هرمزگان، استان مازندران، استان کرمانشاه و گلستان و استان کهگیلویه و بویراحمد در بحث اشتغال مولد و پایدار موفق بوده اند.در سال ۱۴۰۰ چشم انداز سازمان زندانها سند تحول قضایی است در ماه‌های پایانی سال گذشته اقدامات مطالعاتی آغاز شد و به موجب این سند همه اقدامات سازمان باید در هماهنگی کامل با راهبردهای سند تحول قضایی باشد و از همین رو دبیرخانه ای به همین منظور در سازمان ایجاد شده است.

وی ادامه داد:  در سال ۱۴۰۰ چهار اولویت اصلی ما اشتغال ۸۰ درصدی رسیدگی به خانواده زندانیان، تلاش بیشتر برای طبقه بندی و تفکیک زندانیان  و بحث توجه بیشتر بر اصلاح بزهکاران و مقوله توبه است و این اولویت ها ملاک ارزیابی مدیران ما در سال ۱۴۰۰ است.

رییس سازمان زندان‌ها با اشاره به خانواده زندانیان گفت: در بین این اولویت‌ها خانواده زندانیان از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و وظیفه ما فقط جلوگیری از فرار زندانیان نیست و باید به خانواده زندانیان نیز توجه داشته باشیم توجه به خانواده زندانیان به کار ما روح برکت و جهت می دهد و تلاشهای ما را موثر می کند بی توجهی به خانواده زندانیان کمترین اثرش این می شود که آنها نیز به چرخه بزه وارده شده و در آینده نزدیک به زندان می آیند و اگر ما به خانواده زندانیان فکر نکنیم و در بحث کاهش جمعیت کیفری فقط به خروجی ها فکر کنیم و به ورودی زندانیان فکر نکنیم نمی توانیم در امر کاهش جمعیت زندانها موفق باشیم.

حاج محمدی با اشاره به استفاده از پابند الکترونیک گفت: اهمیت خانواده زندانیان و اینکه به واسطه حبس خانواده آسیب کمتری ببیند از مقوله پایبند استفاده می کنیم چرا که با استفاده از پابند الکترونیک مجرم مجازات می شود اما خانواده آسیب نمی بیند. 

وی خاطرنشان کرد: امروز از سامانه حمایت از خانواده زندانیان رونمایی می‌کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز