نیاز به ۵۰ هزار معلم در متوسطه اول
در سال بعدی نیز همین تعداد نیرو در متوسطه دوم هم موردنیاز است که باید تدابیر سامان دهی برای این موضوع از هم اکنون انجام شود.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مدت زمان ۱۰۰ دقیقه برای آموزش منطبق بر زیرنظام برنامه درسی ملی است گفت: اجرای کامل این زیرنظام در کیفیت بخشی مسائل آموزشی مؤثر است.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش؛ علی زرافشان در حاشیه گردهمایی مشترک شورای معاونان و مدیران کل آموزش وپرورش استانهای سراسر کشور که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد،
با اشاره به نوآوریهای خوب استانها در اجرای پروژه مهر اظهار کرد: اجرای «طرح تعالی مدیریت آموزشگاهی» در گروی مشارکت مدیران کل آموزش وپرورش استانهاست.
وی «نیروی انسانی»، «زمان آموزش»، «مکان آموزش»، «محتوای آموزشی» و «معلم» را از عوامل مؤثر بر امورآموزشی برشمرد و افزود: برای تحقق ارتقای مدیریت آموزشگاهی باید فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران مطابق دستورالعمل ارسالی به استانها صورت گیرد تا با انتخاب اصلح به ارتقای کیفیت بخشی آموزش برسیم.
زرافشان با تأکید بر مدت زمان ۱۰۰ دقیقه برای آموزش، خاطرنشان کرد: این مهم در زیرنظام برنامه درس ملی به روشنی تصریح شده و مدیران کل باید بر اجرای آن اهتمام ویژه داشته باشند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش با اشاره به استقرار پایه نهم در سال تحصیلی آینده، عنوان کرد: در متوسطه اول نیاز به ۵۰ هزار معلم پیش بینی میشود که در سال بعدی نیز همین تعداد نیرو در متوسطه دوم هم موردنیاز است که باید تدابیر سامان دهی برای این موضوع از هم اکنون انجام شود.
وی به افزایش ۱۰۱ پژوهش سرا به مجموعه پژوهش سراهای کشوری در سال تحصیلی جاری اشاره کرد و ادامه داد: باید در هر پژوهش سرا، یک آزمایشگاه نانو ایجاد شود تا دانش آموزان بتوانند از ظرفیتهای پژوهش سراها به نحو احسن استفاده کنند.
زرافشان «اشتغال زایی» و «کارآفرینی» را از طرحهای کشوری آموزش وپرورش عنوان و تصریح کرد: برای تجهیز هنرستانها در سال تحصیلی جاری مبلغ ۲۵ میلیارد تومان تخصیص یافته که در مقایسه با سال قبل چندین برابر شده است.