خبرگزاری کار ایران

یکی از مسئولان اداره آموزش و پرورش زاهدان در گفتگو با ایلنا:

امروز مدارس منطقه شهید بابائیان زاهدان به دلیل نشت گاز تعطیل است

امروز مدارس منطقه شهید بابائیان زاهدان به دلیل نشت گاز تعطیل است
کد خبر : ۲۱۸۰۶۸

مسئولان یک شرکت خصوصی اقدام به شست‌و‌شوی بشکه حاوی مواد شیمیایی کرده و با رهاسازی مواد به فاضلاب‌های شهری و ترکیب آن مواد با آب، گاز و بوهای سمی در محل منتشر شده که بر اثر آن اهالی محل و از جمله دانش‌آموزان چند مدرسه که در همان حوالی بودند، دچار مشکلات تنفسی شده‌اند.

یکی از مسئولان اداره آموزش و پرورش شهرستان زاهدان(استان سیستان و بلوچستان) از تعطیلی مدارس منطقه بابائیان زاهدان خبر داد.

«مسعود ایرندگانی» با اشاره به اینکه این مدارس بر حسب احتیاط تعطیل شده‌اند، گفت: به‌دلیل انتشار گاز در محله بابائیان شهر زاهدان، دانش‌‌آموزان و شماری از اهالی آن محل دچار مشکلات تنفسی شدند که سریعا‍ نیز به سه بیمارستان در زاهدان انتقال یافتند.

این مقام مسئول آموزش و پرورش زاهدان ادامه داد: مسئولان یک شرکت خصوصی اقدام به شست‌و‌شوی بشکه حاوی مواد شیمیایی کرده و با رهاسازی مواد به فاضلاب‌های شهری و ترکیب آن مواد با آب، گاز و بوهای سمی در محل منتشر شده که بر اثر آن اهالی محل و از جمله دانش‌آموزان چند مدرسه که در همان حوالی بودند، دچار مشکلات تنفسی شد‌ه‌اند.

وی ادامه داد: در روز نخست مدارس منطقه سریعاً تعطیل شد و دانش‌آموزان و اهالی محل که مشکلات تنفسی برایشان پیش آمده بود، به سه بیمارستان شهر زاهدان منتقل شدند که مسئولان بیمارستان همکاری خوبی در این زمینه داشتند.

ایرندگانی افزود: مسئولان بهداشت استان نیز با افزودن آهک به داخل فاضلاب‌ شهری منطقه نیز تلاش کردند تا از اثرات حاصل از انتشار بوی‌های سمی بکاهند.

وی همچنین از مرخص شدن شماری از دانش‌آموزان و اهالی محل از بیمارستان خبر داد.

لازم به یادآوری است؛ دیروز «محمودرضا میری‌بنجار» رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اعلام کرد این آلودگی ۴۰ هکتار از زمین و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت شهر را آلوده کرده است؛ مشخص شده که ماده مسموم کننده چه بوده اما برای تائید، تیمی از کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به زاهدان اعزام شده‌اند و برای جلوگیری از عوارض احتمالی و ابتلای سایر افراد به مسمومیت، تیم های درمانی روزانه به خانه مسموم شدگان اعزام می شوند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز