خبرگزاری کار ایران

عضو کانون صنفی معلمان در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

هوشمندسازی کلاس‌ها ابزاری برای پول گرفتن از والدین

هوشمندسازی کلاس‌ها ابزاری برای پول گرفتن از والدین
کد خبر : ۲۰۶۰۹۸

هوشمند سازی کلاس‌های درس به شکلی که اکنون در مدارس رایج شده نه تنها هیچ ضرورتی ندارد و به بهبود آموزش نیز کمک چندانی نمی‌کند، بلکه به ابزاری برای دریافت پول از والدین تبدیل شده که ممکن است به تبعیض بین دانش آموزان نیز منجر شود.

یک عضو کانون صنفی معلمان معتقد است هوشمندسازی در مدارس به یک پرستیژ و ابزاری برای دریافت پول از والدین تبدیل شده است.

مهدی بهلولی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در رابطه با بحثهوشمند سازی مدارس در کشور، اظهار داشت: هوشمند سازی مدارس یک روند جهانی است اما این روند به پیش زمینه‌هایی نیز نیازمند است.

این عضو کانون صنفی معلمان با بیان اینکه پایه و بنیان هوشمند سازی کلاس‌های درس در کشور از ابتدا اشتباه بنا نهاده شده است، افزود: گذشته از مشکلات بودجه‌ای که در آموزش و پروش برای هوشمندسازی مدارس وجود دارد، این نکته را نیز باید در نظر گرفت که هوشمند کردن مدارس صرفا تجهیز کلاس‌های درس به ابزار و وسایل هوشمند نیست بلکه دانش استفاده از این وسایل نیز مطرح است.

بنابر اظهارات وی در مدارس برخی شهرستان‌ها به رغم تجهیز کلاس‌ها به وسایل هوشمند، برخی معلمان حتی دانش استفاده از این وسایل را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: در عین حال که هوشمندسازی را ابزار مناسبی می‌دانیم اما تاکید می‌کنیم که بهبود روند آموزشی کشور از مسیر رایانه‌ای شدن مدارس نمی‌گذرد.

بهلولی با بیان اینکه هوشمندسازی در مدارس به یک پرستیژ و ابزاری برای دریافت پول تبدیل شده است، افزود: متاسفانه آموزش و پرورش پولی شده است و پرورش فراگیر و همه جانبه استعدادهای دانش آموزان در نظر گرفته نمی‌شود.

این عضو کانون صنفی معلمان تصریح کرد: هوشمند سازی کلاس‌های درس به شکلی که اکنون در مدارس رایج شده نه تنها هیچ ضرورتی ندارد و به بهبود آموزش نیز کمک چندانی نمی‌کند، بلکه به ابزاری برای دریافت پول از والدین تبدیل شده که ممکن است به تبعیض بین دانش آموزان نیز منجر شود.

وی گرفتن پول از والدین دانش آموزان برای هوشمند سازی کلاس‌ها را مصداق «هراندازه پول بدهی به‌‌ همان اندازه هم آش می‌خوری» دانست و گفت: منطق مقابل این دیدگاه این است که کیفیت بالا در آموزش و پرورش را برای همه دانش آموزان به طور یکسان در نظر می‌گیریم، چون می‌خواهیم یک نسل را پرورش دهیم لذا در سه حیطه آموزش، بهداشت و امنیت نباید منطق «هراندازه پول بدهی به‌‌ همان اندازه هم آش می‌خوری» حاکم شود.

بهلولی با تاکید بر اینکه تبعیض در آموزش وپرورش باعثاز بین رفتن پرورش همه جانبه خواهد شد، افزود: فردی که از ابتدا در مدرسه با احساس تبعیض رشد می‌کند، در آینده به خوبی نمی‌تواند، از عدالت و برابری پشتیبانی کند.

ارسال نظر
پیشنهاد امروز