رئیس مرکز پژوهش وزارت آموزش و پرورش:
باید جنبههای مثبت از تکنولوژی را دریافت کنیم
در تلاش هستیم تا قابلیتهای فضای مجازی در میدان تعلیم و تربیت را رصد کنیم و جنبههای مثبت را در فرآیند برنامهریزیها بکار بگیریم و جنبههای منفی را کنترل کنیم.
ایلنا: رئیس مرکز پژوهش وزارت آموزش و پرورش گفت: در نظام تعلیم و تربیت اسلامی باید جنبههای مثبت از تکنولوژی را دریافت و جنبههای منفی را با بحثهای کارشناسی دور کنیم.
به گزارش خبرنگار ایلنا؛ " مجید قدمی " در نشست خبری هشتمین همایش سالانه همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش با عنوان «تربیت اسلامی، فضای مجازی، چالشها و راهکارها» که امروز در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: شناخت نظریهها و دیدگاههای تربیت اسلامی در فضای مجازی، تبیین فرصتها و چالشهای فراروی تربیت اسلامی در فضای مجازی، بررسی اثرات و پیامدهای تربیتی فناوریهای نو، تعیین راهکارهای تحقق تربیت اسلامی در فضای مجازی، تبیین چگونگی تعاملات حوزه علمیه و آموزش و پرورش در بهرهگیری از فضای مجازی برای تربیت اسلامی محورهای همایش تربیت اسلامی و فضای مجازی انتخاب شدهاند.
وی خاطرنشان کرد: در نظام تعلیم و تربیت اسلامی باید جنبههای مثبت از تکنولوژی را دریافت و جنبههای منفی را با بحثهای کارشناسی دور کنیم.
قدمی با اشاره به اینکه مقوله فضای مجازی از مقولههای بحثانگیز تعلیم و تربیت جهان است، افزود: با استفاده از تکنولوژیهای جدید حتی سخن از حذف معلم به میان آمده است.
وی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا قابلیتهای فضای مجازی در میدان تعلیم و تربیت را رصد کنیم و جنبههای مثبت را در فرآیند برنامهریزیها بکار بگیریم و جنبههای منفی را کنترل کنیم.