مجلات رشد جزء کیف دانش آموزان میشود
ادامه برنامههای تحولی به شکل نقطه به نقطه و ایستگاه به ایستگاه، تولید راهنماهای سه دوره تحصیلی، تولید راهنمای درسی در ۱۱ حوزه یادگیری، تولید بستههای آموزشی برای پایههای چهارم و پنجم، سرمایه گذاری بیشتر شبکه رشد و… است.
ایلنا: رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش با تشریح اقدامات انجام شده همزمان با اجرای سند تحول بنیادین گفت: سعی میکنیم مجلات رشد جز کیف دانش آموزان باشد.
به گزارش ایلنا، بهرام محمدیان در پنجمین گردهمایی معاونین پژوهش، برنامهریزی و نیروی انسانی، روسای گروه بررسی محتوای آموزش و پرورش و گروه تحقیق و پژوهش استانها که صبح چهارشنبه در باشگاه فرهنگیان تهران برگزار شد، گفت: ۲۲ بهمن امسال برای خیلی از داخلیها و خارجیها، شگفت انگیز بود و دلیل این شگفت انگیزی، ایمان رهبری انقلاب به هدف و ایمان به مردمش است و به همین خاطر ایشان قدرشناس این مردم هستند. مصداق تاریخی قابل اتکای آن، عاشوراست و در عاشورا هیچ یک از یاران، امام حسین(ع) را تنها نگذاشتند.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، یکی از دلایل اینگونه جلسات را رایزنی برای گسترش دامنه خدمات دانست وافزود: با اتکای به خرد جمعی میتوانیم کار بیعیب و نقص انجام دهیم.
وی افزود: همه سنگرها در آموزش و پرورش، سنگر خدمت است و نماد کلی دستگاه تعلیم و تربیت معلم است و همه حلقههای به هم پیوسته در آموزش وپرورش مهم هستند و ما نسبت به بقیه حلقههای دستگاه تعلیم و تربیت مسئولیت داریم و اگر بهتر حرکت نکنیم مانع حرکت بقیه قسمتها میشویم.
محمدیان گفت: در سال گذشته چند کار انجام دادیم، براساس تکلیف شورای عالی آموزش و پرورش تولید محتواهای جدید برای پایههای سوم و هفتم ابتدایی بود.
وی گفت: در اعتبار بخشی، همکاری استانها به ویژه اصفهان رضایت بخش بود و علاوه بر اعتبار بخشی، کار دیگر انتخاب مدرسان بود.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی افزود: سومین کار که بسیار با اهمیتتر بود آموزش نیروی انسانی بود که ۷۵ درصد از مدرسان در آموزشها شرکت کردند و از این مجموع ۷۷ درصد موفق به احراز نمره قبولی شدند.
وی با اشاره به اهمیت آمار دقیق و به موقع گفت: یکی از کارهای دیگری که کردیم جمع آوری آمار و اطلاعات لازم بود و باید تدبیری در استانها صورت گیرد که آمار به موقع و دقیق جمع آوری گردد.
محمدیان گفت: کار دیگری که سال گذشته انجام شد، ارزشیابی محتواها بود و امسال میباید اولویتهای پژوهش با محوریت سیاستهای اعلامی وزیر آموزش و پرورش مشخص شود.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی با اشاره به کاهش فاصله طرح و اجرا تاکید کرد: بحثسامان بخشی به محتواها باید در استانها صورت گیرد.
محمدیان در ادامه به برخی از رئوس برنامههای سال آینده اشاره کرد و گفت: ادامه برنامههای تحولی به شکل نقطه به نقطه و ایستگاه به ایستگاه، تولید راهنماهای سه دوره تحصیلی، تولید راهنمای درسی در ۱۱ حوزه یادگیری، تولید بستههای آموزشی برای پایههای چهارم و پنجم، سرمایه گذاری بیشتر شبکه رشد و… است.
وی در پایان گفت: سه زیر نظام برنامه درسی، توسعه و تحقیق و آموزش نیروی انسانی در معاونت پژوهش قرار دارد.