خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد؛

لزوم راه اندازی واحد تحقیق و توسعه در سازمان نوسازی مدارس کشور

لزوم راه اندازی واحد تحقیق و توسعه در سازمان نوسازی مدارس کشور
کد خبر : ۱۴۱۰۹۱

بخشی از اعتبارات به تعمیر و نگهداری تخصیص یابد / به روز رسانی تجهیزات مدارس باید جدی گرفته شود / اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تکلیف، است.

ایلنا: وزیر آموزش و پرورش گفت: در سازمان نوسازی مدارس، واحد تحقیق و توسعه راه اندازی شود.

به گزارش ایلنا، " علی اصغر فانی " در نشست با مدیران و کار‌شناسان سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اظهار داشت: در سال‌های اخیر کار خوبی که در نوسازی انجام شده، ابتکار شناسایی و ایجاد منابع جدید در بودجه است که جای تقدیر ویژه دارد.

وی گفت: شاداب سازی مدارس یک بحثجدی است و تلاش کنید دانش آموز که داخل مدرسه می‌شود احساس شادابی و جذابیت کند.

فانی با اشاره به اینکه در خیلی از کشور‌ها مدارس بزرگ و شاداب ساخته می‌شوند، یادآور شد: در ژاپن منازل کوچک و مدارس بزرگ ساخته می‌شود و وقتی والدین قصد تنبیه دانش آموز را داشته باشند، می‌گویند فردا نمی‌گذاریم به مدرسه بروید.

وی در خصوص ایمنی مدارس گفت: بر اساس گزارش‌هایی که داشتیم، فضاهای آموزشی جدید در زلزله‌ها آسیبی ندیده‌اند و این خیلی خوب است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حادثه شین آباد گفت: ایمن سازی مدارس بسیار جدی است، بحثگرمایش و اتفاقات بدی که افتاده، جامعه را نسبت به آن حساس کرده است.

بخشی از اعتبارات به تعمیر و نگهداری تخصیص یابد

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بازدیدی که از یک مدرسه در پاریس داشته که قدمت آن ۴۰۰ سال بوده و هنوز پابرجا بوده است، تأکید کرد: بحثتعمیر و نگهداری موضوع بسیار مهمی است از همین الان باید بخشی از اعتبارات به آن اختصاص پیدا کند و برای این بحثباید سرفصلی از اعتبارات نوسازی یا آموزش و پرورش به آن اختصاص یابد.

وی افزود: می‌شود از ظرفیت بخش خصوصی برای تعمیر و نگهداری کمک گرفت و هر چند تعمیر و نگهداری هزینه‌ای دارد ولی به صرفه‌تر است.

فانی با اشاره به رابطه نوسازی و آموزش و پرورش افزود: باید بر مدارسی که خیرین می‌سازند حتما سازمان نوسازی نظارت کند تا رعایت مقاوم سازی شده باشد.

به روز رسانی تجهیزات مدارس باید جدی گرفته شود

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام توسط خیرین گفت: این حرکت به نفع آموزش و پرورش و خیرین می‌باشد.

وی متناسب سازی شرایط ساختمانی با شرایط زیستی منطقه را کاملا منطقی دانست و گفت: باید به دستاورد‌ها و تجارب مردم در طول تاریخ در ساخت و ساز‌ها هم توجه کرد و از جمع بندی آن با روش‌های علمی، شاهد ساخت مدارس بهتر باشیم.

فانی با تأکید به ایجاد واحد تحقیق و توسعه در سازمان نوسازی گفت: باید به سمتی برویم که ساخت مدارس به نحوی باشد که اگر زمانی احتیاج به آن مدرسه نبود امکان استفاده و جابجایی از اکثر مواد و مصالح در جایی دیگر باشد.

اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تکلیف، است

فانی با اشاره به دیدار اخیر خود با مقام معظم رهبری(مدظله العالی) اشاره کرد و افزود: «معظم له اولین چیزی که به بنده فرمودند: تاکید بر اجرای جدی سند بود».

وزیر آموزش و پرورش در پایان خاطر نشان کرد: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تکلیفی است که ما موظف به اجرای آن هستیم.

ارسال نظر
پیشنهاد امروز