خبرگزاری کار ایران

سرگروه داوری بخش تاریخ جشنواره کتابهای آموزشی رشد خبر داد؛

ضرورت ساماندهی محتوایی در حوزه کتاب‌های آموزشی

ضرورت ساماندهی محتوایی در حوزه کتاب‌های آموزشی
کد خبر : ۱۳۲۴۴۸

تناسب حجم کتاب، نوع سازماندهی محتوا، میزان تاثیر نویسنده در خصوص ارزش علمی کار و نوآوری در کتاب از جمله مواردی است که از سوی داوران بررسی شده و بر اساس پرسشنامه‌ای که در اختیار داوران است، کتاب‌ها نمره‌گذاری می‌شوند.

ایلنا: سرگروه داوری بخش تاریخ جشنواره کتابهای آموزشی رشد با اشاره به معیارهای مد نظر برای ارزیابی آثار، عنوان داشت: به نظر می‌رسد که بخشی از ناشران بر اساس سلیقه خود اقدام به انتشار کتابهای آموزشی می‌کنند اما ارزیابی آثار در جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد و رتبه بندی ناشران می‌تواند به ساماندهی این موضوع کمک شایانی داشته باشد.

به گزارش ایلنا، " مسعود جوادیان " با بیان اینکه داوران جشنواره بر اساس فرم ارزیابی به بررسی کتابهای رسیده به جشنواره می‌پردازند، ابراز داشت: روند داوری آثار به این گونه است که هر کدام از کتاب‌ها به صورت جداگانه مطالعه شده و فرم ارزیابی اثار بر اساس شناخت داوران از آثار پر می‌شود.

وی افزود: فرم ارزیابی آثار حاضر در جشنواره کتابهای آموزشی رشد شامل همه ابعاد کتاب از جمله جلد کتاب، کاغذ، فونت، تصاویر، چاپ، کیفیت چاپ و همچنین نکات مهم‌تر شامل ارتباط کتاب با برنامه‌های درسی، ارتباط با برنامه‌های مرتبط با نویسنده، میزان تناسب یا عدم تناسب مطالب با مخاطب اعم از دانش‌آموز، دبیر، دانشجو و… است.

به گفته جوادیان، تناسب حجم کتاب، نوع سازماندهی محتوا، میزان تاثیر نویسنده در خصوص ارزش علمی کار و نوآوری در کتاب از جمله مواردی است که از سوی داوران بررسی شده و بر اساس پرسشنامه‌ای که در اختیار داوران است، کتاب‌ها نمره‌گذاری می‌شوند.

سرگروه داوری بخش تاریخ جشنواره کتابهای آموزشی رشد با اشاره به مرحله مقدماتی داوری آثار، گفت: داوری اولیه آثار به اینگونه بوده است که کتاب‌های آموزشی که طی یک سال گذشته در بازار عرضه شده‌اند، ارزیابان مورد بررسی قرار گرفته و کتابهای منتخب در اختیار هیئت داوران قرار گرفته است.

جوادیان تاکید کرد: از کتاب‌های آموزشی برگزیده در بخش تاریخ، چهار کتاب حائز بهترین نمره دریافتی از سوی هیئت داوران شدند و از این میان نیز یک کتاب برای دریافت جایزه بر‌تر معرفی شده است.

این کار‌شناس مطالعات اجتماعی ادامه داد: ارزیابی هیئت داوران در بخش تاریخ به نوعی نتیجه گیری نهایی از کتابهای تعیین شده بود و این روند باعثشد تا در سال جاری داوری آثار به خوبی دنبال شود چرا که تمامی جزئیات آثار در اختیار هیئت داوران قرار گرفته بود.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز