خبرگزاری کار ایران

برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اعلام شد

برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اعلام شد
کد خبر : ۱۱۴۷۷۷

تربیت دینی و دین‌مداری طبق تعالیم عالی شرع مقدس اسلام باید خروجی کار وزارت آموزش و پرورش به‌گونه‌ای باشد تا دانش‌آموزان ما افرادی اخلاق‌مدار با صفات کریمه اخلاقی به دور از رذائل، پرشور و شاداب، مقید به نماز و حضور در جماعت، دارای تفکر بسیجی، اوج ادب و احترام، نسبت به خود، نسبت به خانواده باشند.

ایلنا: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت یازدهم برنامه‌های خود را با بیش از ۴۰ سرفصل اعلام کرد که از مهم‌ترین این برنامه‌ها می‌توان به بازنگری در اقتصاد آموزش و پرورش، اجرایی کردن سند تحول بنیادین، آسیب‌شناسی آموزش و پرورش، طراحی نظام جامع کیفیت و برقرار نظام انتصابات در این وزارتخانه اشاره کرد.

به گزارش ایلنا، برنامه‌های " علی اصغر فانی " به عنوان وزیر پیشنهادی دولت یازده، اعلام کرده است: تربیت دینی و دین‌مداری طبق تعالیم عالی شرع مقدس اسلام باید خروجی کار وزارت آموزش و پرورش به‌گونه‌ای باشد تا دانش‌آموزان ما افرادی اخلاق‌مدار با صفات کریمه اخلاقی به دور از رذائل، پرشور و شاداب، مقید به نماز و حضور در جماعت، اهل قرائت و درک و فهم و عمل کردن به دستورات قرآن، مقید به حجاب و عفاف، عاشق اهل بیت و عترت و الگوپذیری از سیره عملی آنان، تقویت روحیه ایثار و شهادت و اقتدا به سالار شهیدان حسین بن علی(ع)، دارای تفکر بسیجی، اوج ادب و احترام، نسبت به خود، نسبت به خانواده باشند.

برنامه‌های ارائه شده فانی به مجلس برای کسب رای اعتماد بدین شرح است:

بازنگری اقتصاد آموزش و پرورش

اجرایی کردن به سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش

لزوم آسیب‌شناسی آموزش و پرورش

بازمهندسی مدیریت آموزش و پرورش

طراحی نظام جامع کیفیت در آموزش و پرورش

برقراری نظام انتصابات در آموزش و پرورش

بازنگری علمی در ساختار تشکیلاتی آموزش و پرورش از مدرسه تا ستاد

بازنگری در نظام تصمیم‌گیری و تصمیم‌ساز در آموزش و پرورش

بازنگری پژوهشی در آموزش و پرورش

تغییر جایگاه آموزش و پرورش از بخشی به فرابخشی(سیستمی).

تغییر نگرش مسئولان نسبت به آموزش و پرورش در اولویت‌های آنان

تأسیس واحدهای تحقیق و توسعه

راه‌اندازی اتاق فکر در قسمتهای مختلف، حمایت و پشتیبانی از آن

تقویت و توسعه صندوق ذخیره فرهنگیان

تأسیس سازمان رفاه فرهنگیان حداقل در سه محور الف) مسکن - ب) مصرف - ج) درمان

افزایش حق عائله‌مندی جهت رفاه حال سرپرست خانواده‌ها

تأسیس شرکت یا سازمان بیمه دانش‌آموزان و بیمه کارمندان

اجرای دوره‌های مختلف آموزش‌های پودمانی در قالب‌های مختلف ازجمله دانشگاه فرهنگیان

تأسیس مراکز ارزیابی معلمان

اجرای طرح مدیریت آموزشگاهی و حرکت به سوی مدرسه‌محوری

تمرکززدایی از حوزه ستادی و تفویض اختیار به استان‌ها جهت هرچه عالیتر حرکت کردن به سوی مدرسه‌محوری و مدیریت مدرسه

تجدیدنظر و بازمهندسی مدارس خارج از کشور

‌مطالعه برای طراحی آموزش زبان انگلیسی و آموزش رایانه از دوره ابتدائی

تشکیل جلسات تعاملی با روسای سازمان‌ها و مدیران‌کل استان‌ها جهت تقریب نگرش‌ها.

نوسازی مدیریت در آموزش و پرورش

اجرای دقیق و حساب‌شده طرح تحول بنیادین

اجرای دقیق و حساب‌شده، بدور از تعجیل وشتاب نظام جدید آموزشی ۳-۳ - ۳-۳

اهمیت دادن به دوران ابتدایی خصوصاً پیش‌دبستانی

احیاء و حرکت پرتوان به سوی ورزش‌های همگانی و قهرمانی

احیاء فعالیت‌های فرهنگی هنری و برگزاری مسابقات در سطح عالی

تقویت تشکل‌ها ی دانش‌آموزی و ارتقاء کیفی فعالیتهای قرآنی و دینی در مدارس

تقویت بهره‌مندی از فضای مجازی و سایبری

تقویت و ارتقاء سطح کمی و کیفی اطلاع‌رسانی

فعال‌سازی گروه‌های آموزشی و پژوهشی در فضای مجازی و ارتقاء کیقیت پژوهش سرا‌های دانش آموزی

تقویت خبر گزاری آموزش و پرورش با محوریت معلمان، مربیان و دانش آموزان

هوشمندسازی مدارس براساس یک برنامه کیفی جامع ومستمر

طرح‌ها وبرنامه هادر خصوص همکاران محترم فرهنگی

بهبود وضعیت معیشتی معلمان

ارتقاء جایگاه معلمی در جامعه

تقویت بنیه علمی معلمان از طریق توسعه کمی وکیفی تشکل‌های وانجمن‌های علمی معلمان

احیاء حقوق از دست‌رفته معلمان در طی سال‌های گذشته

اجرای طرح نظام رتبه‌بندی معلمان بر اساس یک برنامه مدون

تقویت جایگاه دانشگاه فرهنگیان

اجرای دوره‌های پودمانی آموزش وپرورش و ضمن خدمت به‌طور مستمر برای فرهنگیان

تغییر شیوه‌نامه تشویق و انتخاب معلمان نمونه با استفاده از نظرات و مشارکت جمعی فرهنگیان

توسعه آموزشگاه‌های آزاد در قالب‌های مختلف، من جمله استفاده از شیفت مخالف مدارس

تقویت روحیه تحقیق و پژوهش و بهره‌مندی از تکنولوژی روز

آشنایی با سوابق تحصیلی، علمی و کاری دکتر علی اصغر فانی

علی اصغر فانی متولد ۱۳۳۳ - تهران، متاهل و دارای دو فرزند

تحصیلات

دیپلم ریاضی از دبیرستان دکتر هشترودی تهران

لیسانس و فوق لیسانس مهندسی راه و ساختمان از دانشکده فنی دانشگاه تهران

فوق لیسانس مدیریت دولتی از مرکز مدیریت دولتی

دکترای مدیریت منابع انسانی و رفتار سازمانی از دانشگاه تربیت مدرس تهران

سوابق کاری:

آغاز تدریس از سال ۱۳۴۹(از سن ۱۵ سالگی) در کلاس‌های شبانه

استخدام در آموزش و پرورش از سال ۱۳۵۹

معاون آموزشی منطقه ۱۶ تهران از شهریور ۱۳۵۹

رئیس آموزش وپرورش منطقه ۱۶ تهران از دی ماه ۱۳۵۹

مدیرکل آموزش وپرورش استان کردستان از دی ماه ۱۳۶۰

معاون آموزشی وزارت آموزش وپرورش از دی ماه ۱۳۶۴

معاون فرهنگی بنیاد شهید انقلاب اسلامی در سال ۱۳۷۲

معاون برنامه ریزی و نیروی انسانی وزارت آموزش وپرورش از سال ۱۳۷۶

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش از سال ۱۳۸۰

سرپرست وزارت آموزش وپرورش در سال ۱۳۸۴

رئیس کمیسیون تعلیم و تربیت و کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸

در حال حاضر عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس و سرپرست وزارت آموزش وپرورش در دولت تدبیر وامید در سال۱۳۹۲

عضویت در شورا‌ها و کمیسیون‌های تصمیم سازی و تصمیم گیری:

عضو شورای عالی آموزش وپرورش

عضو شورای تغییر بنیادین نظام آموزشی کشور

عضو و رئیس کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی

عضو و دبیر شورای تخصصی مهندسی فرهنگی

عضو شورای تخصصی تحول در نظام آموزشی کشور(شورای عالی انقلاب فرهنگی)

عضویت در هیئت امنای چندین دانشگاه و موسسه آموزشی عالی از قبیل دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، دانشگاه تربیت معلم سهند آذربایجان شرقی، آموزشکده‌های فنی، سازمان سمت و…

عضو شورای فرهنگ عمومی

عضو شورای اداری و استخدامی کشور

ارسال نظر
پیشنهاد امروز