خبرگزاری کار ایران

برنامه‌های پرورشی سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان استثنایی اعلام شد

برنامه‌های پرورشی سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان استثنایی اعلام شد
کد خبر : ۱۰۴۷۸۳

تقویم اجرایی فعالیت‌های پرورشی مدارس استثنایی کشور در سال تحصیلی ۹۳-۹۲ تدوین شد / با شروع سال تحصیلی جدید و نواخته شدن اولین صدای زنگ، در و دیوار مدرسه، کلاس‌ها و حیاط آموزشگاه از خواب سه ماهه تابستان بیدار شده و ورود دانش‌آموزان را در دل خود، به فال نیک می‌گیرد.

ایلنا: فعالیت‌های پرورشی مدارس استثنایی کشور در سال تحصیلی ۹۳۹۲ اعلام شد.

به گزارش ایلنا، تقویم اجرایی فعالیت‌های پرورشی مدارس استثنایی کشور در سال تحصیلی ۹۳-۹۲ تدوین شد.

برپایی شورای مدرسه و برنامه‌ریزی برای برگزاری هر چه بهتر جشن شکوفه‌ها و شروع سال تحصیلی در جمع دانش‌آموزان و بزرگداشت هفته دفاع مقدس از جمله فعالیت‌های پایانی شهریور ماه است.

یا علی گفتیم و مهر آغاز شد؛ ماه شور و شوق و عشق آغاز شد

با شروع سال تحصیلی جدید و نواخته شدن اولین صدای زنگ، در و دیوار مدرسه، کلاس‌ها و حیاط آموزشگاه از خواب سه ماهه تابستان بیدار شده و ورود دانش‌آموزان را در دل خود، به فال نیک می‌گیرد.

تهیه و نصب تراکت برای معرفی مناسبت‌های این ماه، برگزاری برنامه‌های متنوع دانش‌آموزی همراه با ارائه احادیثو مباحثدینی و قرآنی، تقدیر از دانش‌آموزان و همکاران ناشنوا، برگزاری مسابقات متنوع، پیگیری جذب امام جماعت و تشکیل ستاد اقامه نماز همراه با برپایی زیارت عاشورا، شروع به کار کتابخانه و مشخص شدن اعضای انجمن اولیاء و مربیان از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های ماه مهر است.

علی آمد زمین را با صفا کرد؛ به هر جایی خدا را او صدا کرد

بپرسید او ز من، دادم جوابی؛ مرا او با خداوند آشنا کرد

برگزاری مراسم جشن و مولود خوانی، تجلیل از دانش‌آموزان و همکاران سادات، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهید محمد حسین فهمیده، سیاهپوش کردن مدرسه و برپایی نمایشگاهی از فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی دانش‌آموزان در ارتباط با محرم و هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر، در نظر گرفتن ایستگاه صلواتی و توزیع نذری در جمع آموزشگاه، معرفی صحیفه سجادیه و برگزاری مراسم عزاداری، آماده نمودن دانش‌آموزان برای شرکت در مراسم جشن تکلیف و تشکیل نمایشگاه کتاب و اهدای کتاب توسط دانش‌آموزان به کتابخانه مدرسه از دیگر فعالیت‌های کارآمد در ادامه سال تحصیلی، آبان ماه است.

نقص عضو مانع تلاش نیست، عاقلان برنده‌اند

از جمله دیگر فعالیت‌ها در ماه آذر، بزرگداشت روز جهانی معلولان، برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی و آموزشی و دعوت از مسئولان و مدارس عادی برای بازدید و آشنایی دانش‌آموزان با آئین‌های باستانی منطبق با اهداف نظام است.

سلام بر گل سرسبد باغ شهادت حسین بن علی(ع) و ساقی چشمه مهربانی حضرت ابوالفضل(ع)

برنامه‌ریزی برای اربعین حسینی، رحلت حضرت رسول اکرم(ص) شهادت حضرت امام حسن مجتبی، شهادت حضرت امام رضا(ع) و شهادت امام حسن عسکری(ع)، همچنین برگزاری جشن آغاز امامت حضرت مهدی(عج) و آغاز هفته وحدت از جمله کارهای دی ماه به شمار می‌آید.

برگزاری مراسم ویژه و متنوع بهمن به مناسبت بازگشت تاریخی امام به وطن و نواختن زنگ انقلاب، صحبت در خصوص شخصیت حضرت امام حسن عسگری(ع) و حضرت معصومه(س) و برگزاری اردوهای دانش‌آموزی از دیگر برنامه‌های این ماه محسوب می‌شود.

سلام بر صبور سرزمین آزادگی، بانوی استقامت، زینب کبری(س)

تقدیر از معاونان و مربیان پرورشی با عنوان زنگ سپاس، برپایی مراسم ویژه ولادت حضرت زینب(س) اجرای برنامه‌های مربوط به درخت کاری، استقبال از بهار و جشن سفره هفت سین از فعالیت‌های پایان سال است.

بهارا رسیدی شاخه‌ها را ناز کردی؛ لبان غنچه‌ها را باز کردی

تو وقتی آمدی گل‌ها دمیدند؛ گمانم بوی خوبت را شنیدند

آماده‌سازی فضای آموزشگاه به مناسبت ولادت پر شکوه دخت نبی مکرم اسلام حضرت زهرا(س) و تولد حضرت امام خمینی(ره)، تقدیر از همکاران خانم بر‌تر در عرصه‌های تربیتی و علمی به ویژه حجاب، اخلاق و نماز از جمله فعالیت‌ها در فروردین ماه است.

ای معلم!‌ای تو یک حس مدام! چشم‌هایم با تو بینا می‌شود

از تو می‌خوانم که رسمت عاشقی است؛ خدمتت روزی شکوفا می‌شود

بزرگداشت مقام شامخ معلم با ارائه برنامه‌های متنوع، مناسب‌سازی فضای آموزشگاه همراه با اجرای برنامه‌های دینی و مذهبی به مناسبت ولادت و شهادت ائمه(ع)، ارسال گزارش سالانه شورای دانش‌آموزی به آموزش و پرورش استثنایی از دیگر کارهای مربوط به ماه اردیبهشت است.

فضاسازی و نصب تراکت به مناسبت اعیاد و شهادت‌ها، اجرای برنامه‌های متنوع دینی و مذهبی توسط دانش‌آموزان به همراه صحبت در خصوص شخصیت این بزرگواران از فعالیت‌های پایان سال تحصیلی است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز