خبرگزاری کار ایران

طی ابلاغیه‌ای در سال جدید

امور غیر حاکمیتی بیمه بیکاری به کاریابی‌های غیردولتی البرز واگذار شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز گفت: طی ابلاغیه‌ای در سال جدید همه کاریابی‌های غیردولتی استان مجاز به ارائه خدمات fi متقاضیان بیمه بیکاری هستند.

به گزارش ایلنا در البرز، اسماعیل خلیلی با اشاره به مزایای اجرای این طرح گفت: افزایش میزان رضایت‌مندی ارباب رجوع، کاهش تردد غیر ضرور مراجعان در استان، کاهش نرخ بیکاری، افزایش اشتغال مجدد مقرری‌بگیران، مهارت آموزی مقرری‌بگیران بیمه بیکاری، کمک به صندوق بیمه بیکاری و کاهش قابل توجه هزینه‌های دولت از مزایای واگذاری خدمات بیمه بیکاری به کاریابی‌هاست.

خلیلی افزود: واگذاری امور بیمه بیکاری به کاریابی‌های غیر دولتی در استان علاوه بر مزایای گفته شده، به دلیل تعدد کاریابی‌ها در استان، دسترسی بیشتر متقاضیان در محل سکونت و اشتغال آنان، جهت طی مراحل تشکیل پرونده و دریافت مقرری بیمه بیکاری را در پی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تسهیل فرآیند اداری در واگذاری امور بیمه بیکاری به کاریابی‌های غیردولتی استان‌ها، در سال جاری نرم افزار مرتبط با این خدمات توسط وزارت‌خانه متبوع، در اختیار ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها و کاریابی‌های غیردولتی کشور که بیمه بیکاری به آنان واگذار شده است قرار گرفت.

به گفته وی در ابتدای اجرای این طرح در استان البرز در سال گذشته، انجام امور غیر حاکمیتی بیمه بیکاری از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به ده کاریابی غیردولتی واگذار شد که پس از طی مراحل لازم و آماده شدن زیرساخت‌های نرم افزاری، تجهیزاتی و مکانی و نیروی انسانی این مراکز به همه کاریابی‌های غیردولتی مجوزدار در سراسر استان در سال ۱۳۹۵ واگذار شد.

کد خبر : ۳۶۱۱۹۸