خبرگزاری کار ایران

با هدف ایجاد ارتباط نزدیک و تعامل بین صنعت و دانشگاه:

اولین مرکز علمی کاربردی " شیر خشک و مکمل‌های غذایی " استان البرز راه اندازی شد

اولین مرکز علمی کاربردی " شیر خشک و مکمل‌های غذایی " استان البرز راه اندازی شد
کد خبر : ۲۰۷۹۰۲

علوم حسابداری، بازاریابی و علوم آزمایشگاهی غذایی و فرآوری شیرینی و شکلات، از رشته های تحصیلی مرکز جدید دانشگاهی ست.

با هدف ایجاد ارتباط نزدیک و تعامل بین صنعت و دانشگاه، مرکز علمی کاربردی گروه صنایع غذایی آی سودا در شرکت صنایع غذایی غنچه پرور افتتاح شد.

به گزارش ایلنا در کرج، نایب رئیس اتاق بازرگانی البرز در آیین افتتاحیه این مرکز دانشگاهی که با حضور رئیس دانشگاه علمی - کاربردی استان البرز، جمعی از مسئولان استانی و همچنین صاحبان صنایع استان البرز برگزار شد اظهار داشت: در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تشکیل شرکت های تولیدی و دانش بنیان، این واحد دانشگاهی در این واحد صنعتی شکل گرفته است.

رحیم بنا مولایی در ادامه گفت: متاسفانه بسیاری از دانشجویان فارغ التحصیل، فاقد دانش اولیه و اجرایی هستند و برگزاری این کلاس ها در کنار صنعت و آشنا شدن دانشجویان به صورت عملی با واحدهای تئوری بسیار دارای اهمیت است.

وی اظهار داشت: بومی کردن علم، استفاده بهینه از امکانات موجود برای ارتقا و توسعه اقتصادی کشور از اهداف مهم این مر کز علمی و آموزشی است.

وی، علوم حسابداری، بازاریابی و علوم آزمایشگاهی غذایی و فرآوری شیرینی و شکلات را از رشته های تحصیلی این دانشگاه نوپا برشمرد.

این فعال صنایع غذایی در ادامه خاطرنشان کرد: رشته های تحصیلی جدیدی با عنوان " شیر خشک " و " مکمل های غذایی و دارویی " در حال تدوین است که در صورت توافق با وزارت علوم به رشته های تحصیلی این دانشگاه اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به این نکته که باید با علم به ثروت دست یافت افزود: باید در سیستم آموزشی کشور راههای چگونگی به کار گیری علم برای ایجاد ثروت به دانش آموختگان آموزش داده شود.

بنا مولایی در ادامه افزود: باید به دانشجو آموزش داده شود که با توسعه تولیدات داخلی است که زمینه اشتغال در آینده برای آنها فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به دانشگاه های علمی کاربردی که در زمینه به کارگیری واحدهای عملی در کنار واحد های تئوری گام های موثری برداشته اند گفت: باید به این واحد های دانشگاهی بها داده شود و مورد تشویق قرار گیرند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز