خبرگزاری کار ایران

رئیس هیأت دوچرخه سواری شهرستان ساوجبلاغ منصوب شد

رئیس هیأت دوچرخه سواری شهرستان ساوجبلاغ منصوب شد
کد خبر : ۱۵۴۱۱۳۴

مهدی جمشیدی به عنوان رئیس هیأت دوچرخه سواری شهرستان ساوجبلاغ منصوب شد.

به گزارش ایلنا از البرز، مهدی جمشیدی با پیشنهاد رئیس اداره ورزش شهرستان ساوجبلاغ و با حکم رئیس هیأت دوچرخه سواری استان البرز به مدت ۴ سال به عنوان رئیس هیأت دوچرخه سواری شهرستان ساوجبلاغ منصوب شد.

جمشیدی در آئین معارفه خود که در محل اداره ورزش شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد به اهداف و برنامه های تدوین شده در زمینه ورزش دوچرخه سواری اشاره کرد و گفت؛ سه محور اصلی «جذب و سازماندهی»، «استعدادیابی و آموزش» و «همگانی کردن ورزش دوچرخه سواری» در دستور کار هیأت دوچرخه سواری شهرستان ساوجبلاغ خواهد بود.

وی با انتقاد از عدم تشکیل جلسات شورای عالی ورزش در سطح شهرستان به موضوع همکاری با سایر دستگاه‌های خدمات رسان دولتی و خصوصی در سطح شهرستان اشاره کرد و افزود: شهرستان ساوجبلاغ دارای ۴ شهر «هشتگرد، مهستان، کوهسار و گلسار» و حدود ۸۰ روستا است که برنامه ریزی برای تعامل و همکاری با فرمانداری، بخشداری، شورای شهر، شهرداری، شرکت عمران شهر مهستان، آموزش و پرورش، بسیج، فرماندهی انتظامی، پلیس راهور، اورژانس، هلال احمر با محوریت توجه به ورزش دوچرخه سواری صورت گرفته است.

رئیس هیأت دوچرخه سواری شهرستان ساوجبلاغ به موضوع «شهر دوستدار دوچرخه» نیز اشاره کرد و گفت؛ در اواخر تیرماه که به عنوان سرپرست هیأت مشغول فعالیت بودم، این موضوع را با مکاتبه و مذاکره پیگیری کردم که یک شهر و یک روستا در سطح شهرستان به عنوان شهر و روستای دوستدار دوچرخه با توجه به مولفه‌های تدوین شده انتخاب خواهد شد.

جمشیدی همکاری با آموزش و پرورش و مدارس را از اولویت‌های اصلی پیش رو عنوان کرد و ادامه داد؛ در نظر داریم تا تمام دانش آموزان پسر و دختر در هر سه مقطع تحصیلی که دارای دوچرخه هستند را به عضویت رسمی هیأت درآوریم تا با اختصاص «کد عضویت، کارت رسمی هیأت و بیمه ورزشی» بتوانیم پس از استعدادیابی، مراحل حرفه‌ای شدن آنان را با آموزش پیش ببریم.

وی به موضوع ورزش در مدارس نیز اشاره کرد و افزود؛ متاسفانه ضعف استعدادیابی در بین دانش آموزان به شدت مورد انتقاد والدین قرار دارد که در نظر داریم با همکاری مدیران و مربیان ورزشی مدارس به خصوص اعضا انجمن اولیا و مربیان به این مهم توجه ویژه داشته باشیم و پیشنهاد «نواختن زنگ دوچرخه سواری» در مدارس را ارائه خواهم داد تا در یک زنگ، تمام دانش آموزانی که دارای دوچرخه هستند با دوچرخه خود به مدرسه بیایند تا بتوانیم آموزش دانش آموزان را با حضور مربیان در دستورکار قرار داده و عملیاتی کنیم.

جمشیدی توجه به دوچرخه سواری بانوان را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: نگاه جنسیتی به ورزش دوچرخه سواری و هر ورزش دیگری ظلم به جایگاه بانوان ورزشکار است و نباید تعصب و سلیقه ای رفتار کرد چرا که بانوان نیز با پوشش مناسب و عرف جامعه حق دارند تا در معابر شهری از این وسیله حمل و نقل پاک استفاده کنند.

رئیس هیأت دوچرخه سواری شهرستان ساوجبلاغ با انتقاد از ضعف اطلاع رسانی در سطح هیأت های ورزشی استان و شهرستان گفت؛ درکنار انجام فعالیت های حرفه ای در هیأت های ورزشی، نگاه تخصصی و استفاده از افراد آشنا به امور رسانه ای و تبلیغات می تواند ضمن ایجاد تعامل سازنده با رسانه های محلی، استانی و ملی، خلا چندین دهه رویکردهای حرفه ای خبری و روابط عمومی را جبران کند.

وی گفت: همچنین از رسانه ها نیز درخواست دارم تا مطالبه گری ورزشی در سطح روستا، بخش، شهر، شهرستان و استان را در دستورکار تحریریه خود قرار دهند که با این رویکرد بتوانیم در آینده ای نزدیک شاهد شکوفایی رو به رشد ورزش در سطوح محلی باشیم. 

جمشیدی در پابان اشاره ای هم به همگانی کردن ورزش دوچرخه سواری کرد و گفت؛ با همکاری مدیریت شهری در ۴ شهر شهرستان ساوجبلاغ، تمام بوستان ها و معابری که مستعد مسیر ویژه تردد دوچرخه هستند را شناسایی خواهیم کرد تا بتوانیم «جمعه‌های دوچرخه سواری همگانی» را احیا و اجرایی کنیم. این رویکرد فرصت درکنار هم بودن خانواده بزرگ دوچرخه سواران را در سطح شهرستان فراهم می‌کند و باعث پویایی و نشاط جامعه نیز خواهد شد.

مهدی جمشیدی دارای مدرک کارشناسی ارشد برنامه ریزی و دکتری DBA مدیریت است و سابقه فعالیت در «هیأت سوارکاری استان تهران»، «هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی استان تهران» و «کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر تهران» را در کارنامه عملکردی خود دارد.

پایگاه اطلاع رسانی هیأت دوچرخه سواری شهرستان ساوجبلاغ به نشانی

http://savojbolagh-cycling.ir/

به تازگی راه اندازی و در دسترس قرار دارد و علاقه مندان به ورزش دوچرخه سواری در خصوص عضویت و همکاری با هیأت می توانند با مراجعه به آن اطلاعات بیشتری کسب کنند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز