خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی البرز در گزارش عملکرد ۶ ماهه مطرح کرد؛

١٣هزارو ٨٩٨ پرونده قضایی و نزاع خانوادگی در البرز/٨۶ درصد در کلانتری منجر به مصالحه شد

١٣هزارو ٨٩٨ پرونده قضایی و نزاع خانوادگی در البرز/٨۶ درصد در کلانتری منجر به مصالحه شد
کد خبر : ۱۵۳۸۸۵۲

فرمانده انتظامی البرز گفت: در ۶ ماه گذشته در حوزه مشاوره و مددکاری تعداد ١٣ هزارو ٨٩٨ پرونده قضایی با موضوعات خانوادگی، نزاع و درگیری‌های فردی و حقوقی به دوایر مشاوره که در کلانتری‌ها مستقر هستند و مددکاری ارجاع شده که ۱۱۷۱۰ پرونده، معادل ۸۶ درصد منجر به مصالحه و سازش شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، سردار هداوند در نشست خبری که به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد با ارائه گزارشی از عملکرد ۶ ماهه گذشته نیروی انتظامی استان البرز، اظهار کرد: در حوزه‌های مختلف اعم از کاهش سرقت، برخورد با سارقان، کشفیات مواد مخدر، جرائم سایبری و سایر موضوعات انتظامی، اقداماتی انجام شده است.

وی افزود: در حوزه پلیس آگاهی در ۶ ماهه اول سال جاری ۳۹ مورد طرح‌های مقابله با سرقت، انجام شده که این طرح‌ها اغلب بازدارنده‌ هستند که در فاصله دو هفته‌ای این طرح را اجرا کرده‌ایم که کارهای عقب افتاده را پیش ببریم.

فرمانده انتظامی البرز در ادامه اضافه کرد: طی ۶ ماه گذشته ۱۸۵ باند سرقت را متلاشی کرده‌ و ۴۳۱۳ نفر سارق دستگیر شدند که ۱۶۱ نفر مال خر اموال مسروقه نیز بازداشت شدند. بر اساس این نوع ماموریت و این طرح‌ها میزان کاهش سرقت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد کاهش داشته در کشف اموال سرقتی نیز ۲۶ درصد افزایش داشتیم که این نشان از بویایی خدماتی است که در نیروی انتظامی انجام می شود.

سردار هداوند در ارتباط با عملکرد پلیس امنیت اقتصادی در شش ماهه اول سال جاری، تصریح کرد: ۱۲ مورد طرح مقابله با جرائم تحت عنوان صابر انجام شده که در این راستا ۵۳۵ نفر متهم دستگیر شدند و ارزش ریالی این کشفیات حدود ۷ همت برآورد شده است. افزایش ۴ درصدی کشفیات در ۶ ماهه اول سال به مدت زمان مشابه اقدامات بسیار خوبی در پیش داشت.

فرمانده انتظامی البرز با اشاره به حوزه پلیس مبارزه با مواد مخدر در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۳، گفت: تعداد ۴ مورد طرح مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر تحت عنوان «صاعقه و آرامش» در شهر انجام شد که در این راستا ۲۸ باند مواد مخدر منهدم و ۳۸۸۰ نفر توزیع کننده مواد مخدر در این راستا دستگیر شدند. 
وی گفت: در مجموع، تعداد ۱۰۵۱۶ نفر از معتادان متجاهر را دستگیر کردیم. در راستای کشف مواد مخدر، سه تن و ۷۷۱ کیلو از انواع مواد مخدر را کشف کردیم.

سردار هداوند با اشاره به عملکرد پلیس فتا در ۶ ماه گذشته گفت: ۵ مورد طرح مقابله‌ای داشتیم که مجرمان سایبری و کلاهبرداران اینترنتی تحت عنوان ذوالفقار انجام شد. در این راستا ۴۲ باند تحت پوشش اسکیمر کلاهبرداری‌های اینترنتی و فیشینگ منهدم شدند و ۶۳۴ متهم دستگیر شدند.

وی از عملکرد  حوزه پلیس اطلاعات و امنیت و سازمان اطلاعات نیروی انتظامی البرز یاد کرد و گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری، ۵ مورد طرح مقابله با اراذل و اوباش گزارش شد که در این راستا ۳۲۱ نفر احضار شدند. از اراذل و اوباش ۷۲ نفر دستگیر شدند که در زمان‌های خاص درگیری‌های خیابانی داشته و مشکلات خاصی را انجام می‌دادند.

وی در ارتباط با اتباع غیرمجاز گفت: ٣۵٢۵٩ نفر اتباع غیرمجاز  ا در این ۶ ماه دستگیر کردیم و طرد کرده و از البرز به خراسان و مرز هدایت کردیم و این گردش عملیاتی هر روز انجام می‌شود که روزانه ۴۰ تا ۵۰ اتوبوس اعزام کنیم و هر روز تکرار می‌شود که همگی هزینه دارد.

این فرمانده استانی گفت: در حوزه پلیس راه در این ۶ ماهه اول سال ۱۳۲۱۵۱ مورد برخورد با تخلفات حادثه‌ساز انجام شد و با توجه به کوهستانی بودن حوزه‌های استحفاظی ۷۶۹۶ خودرو متخلف، توقیف شد. کاهش ۲۳ درصدی در تصادفات فوتی داشتیم.

سردار هداوند اظهار کرد: در حوزه پلیس راهنمایی و رانندگی نیز در ۶ ماهه اول امسال، ۸۵۰ هزار و ۴۳۱ مورد برخورد با تخلفات حادثه ساز، محقق شد که در این راستا ٣ میلیون و ۸۹ هزار و ۵١۴ خودروی متخلف اعمال قانون شدند. همچنین ۲۵ هزار ٩۴٩ خودرو توقیف و تعداد ۸۵۰ هزارو ٣٢٠ مورد خدمات شماره گذاری و صدور گواهینامه به شهروندان ارائه شده است.

وی گفت: در حوزه مشاوره و مددکاری تعداد ١٣ هزارو ٨٩٨ پرونده قضایی با موضوعات خانوادگی، نزاع و درگیری‌های فردی و حقوقی به دوایر مشاوره که در کلانتری‌ها مستقر هستند و مددکاری ارجاع شده که ۱۱۷۱۰ پرونده، معادل ۸۶ درصد منجر به مصالحه و سازش شد. این روند بسیاری از بار اقدامات قضایی را کاهش داد که پرونده‌ها به دستگاه قضا ارسال نشد و در مجموعه انتظامی البرز منجر به مصالحه شد.

سردار هداوند تصریح کرد: مشاوره تلفنی به شماره ٠٩۶۵٨٠  آماده ارائه خدمات رایگان هستند و مشاوره تلفنی می‌دهند. شماره تلفن ۱۹۷ نیز همواره آماده شنیدن نقطه نظرات انتقادات پیشنهادات نسبت به عملکرد پلیس در استان است و تلفن ۱۱۰ به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات مردمی در خصوص وقوع موارد مشکوک و جرائم صورت گرفته در استان است و ماموران در اسرع وقت به موضوع رسیدگی می‌کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز