خبرگزاری کار ایران

در سومین نشست کمیته افزایش تولید، صادرات و سرمایه‌گذاری مطرح شد؛

بررسی و احصاء مشکلات گمرک البرز با هدف افزایش صادرات از مبداء استان

بررسی و احصاء مشکلات گمرک البرز با هدف افزایش صادرات از مبداء استان
کد خبر : ۱۴۹۷۶۱۷

در سومین نشست کمیته افزایش تولید، صادرات و سرمایه‌گذاری قرارگاه جهش تولید با مشارکت مردم، احصاء مشکلات گمرک البرز با هدف افزایش صادرات از مبداء استان مطرح و بررسی شد.

به گزارش ایلنا از البرز، سومین جلسه کمیته افزایش تولید، صادرات و سرمایه‌گذاری ذیل قرارگاه جهش تولید با مشارکت مردم استان البرز با حضور مدیران و مسئولان بخش خصوصی و دولتی عضو این کمیسیون برگزار و در ابتدا مصوبات جلسات قبل بررسی شد. 

در ادامه مرتضی کوهنورد عضو هیات رئیسه دوره چهارم اتاق بازرگانی البرز با توجه به موضوع جلسه در زمینه بررسی و احصاء مشکلات گمرک استان در مسیر افزایش صادرات از مبداء استان گفت: در این مورد اگر پیشنهاد یا راهکار مهمی برای توسعه امکانات زیرساختی در راستای رشد و توسعه صادرات استان ارائه شود، از آن حمایت خواهیم کرد و در صورت نیاز به بررسی بیشتر موضوع را به قرارگاه افزایش تولید، صادرات و سرمایه‌گذاری ارجاع می‌دهیم.

وی عنوان کرد: گمرک نهادی اجرایی است و تقریب همه وزارتخانه‌ها، ارگان‌ها و سازمان‌ها با رعایت موارد قانونی لازم با این مجموعه کار می‌کنند، البته سازمان مرکزی گمرک کشور نیز مقررات مشخصی دارد که وظایف استانی را تعیین می‌کند؛ در نتیجه با توجه به اطلاعاتی که توسط گمرک استان در خصوص میزان سطح اختیارات قانونی این اداره‌کل در البرز پیش‌بینی شده است باید انتظارات خود را مطرح کنیم.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی البرز، برش استانی که از سوی وزارت‌خانه یا سازمان ارشد مطبوع خود در پایتخت برای این مجموعه‌ها لحظ شده را مشخص کرده و گزارشی در این خصوص نیز به کمیته افزایش تولید، صادرات و سرمایه‌گذاری ارائه کنند، از سوی گمرک البرز هم لازم است نیازهای زیرساختی به منظور توسعه ظرفیت‌های صادراتی استان در این بخش به کمیته افزایش تولید، صادرات و سرمایه‌گذاری اعلام شود.

در این نشست احمد غلامی دبیرکل اتاق بازرگانی البرز نیز بیان کرد: با توجه به افزایش رقم صادرات سالانه البرز در سال ۱۴۰۲ و ثبت عدد یک میلیارد دلاری در این زمینه، هدف‌گذاری برای افزایش دو برابری صادرات استان در پایان سال جاری نسبت به سال گذشته از سوی عبداللهی استاندار البرز تعیین و برای تحقق آن به نهادهای اقتصادی استان نیز تاکید شده است، برای رسیدن به این هدف نیاز است که مواردی مانند راه‌اندازی گمرکات تخصصی برای صادرات برخی از محصولات صنایع پایین دستی پتروشیمی و یا فرآورده‌های کشاورزی را پیگیری کنیم.

در ادامه این نشست امیرحسین قیطانی رئیس کمیسیون بازرگانی، حمل‌ونقل و گمرک دوره چهارم اتاق بازرگانی البرز نیز تاکید کرد: زیرساخت‌های حوزه لجستیک در البرز باید تقویت شود، با توجه به نقش فرودگاه بین‌المللی پیام در بحث صادرات از مبداء استان نیاز است که نماینده‌ای از این مجموعه نیز در جلسات کمیته افزایش تولید، صادرات و سرمایه‌گذاری شرکت کند.

قیطانی در بحث ضرورت پایش صادرات سالانه استان البرز گفت: باید مشخص شود چه میزان از صادرات سالانه البرز از مبداء استان انجام شده و منشاء این موفقیت مربوط به چه تولیداتی بوده است.

در این نشست، عبدالرضا اصل مرز کارشناس اداره‌کل گمرک البرز نیز با اشاره به ضعف زیرساخت‌ها برای صادرات از مبداء استان گفت: در این زمینه ایجاد پایانه صادراتی امری مهم است و برای پشیبرد آن به همکاری و حمایت بخش خصوصی و نهادهای دولتی همانند سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای نیاز است، همچنین پایش خدمات صادراتی در گروه‌های مختلف از جمله تولیدات صنعتی، خدمات فنی و مهندسی، فرآورده‌های کشاورزی و دیگر موارد ضرورت دارد.

در بخش دیگری از این نشست سایر حاضرین جلسه به بیان نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های خود در زمینه احصاء مشکلات حوزه گمرک البرز به منظور توسعه صادرات از مبداء استان پرداختند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز