خبرگزاری کار ایران

تشکیل قرارگاه اجتماعی با هدف محرومیت زدایی در البرز

تشکیل قرارگاه اجتماعی با هدف محرومیت زدایی در البرز
کد خبر : ۱۴۴۱۱۱۹

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز از تشکیل قرارگاه اجتماعی در استان به عنوان پایلوت خبر داد.

به گزارش ایلنا از البرز، محمدجواد کاظمینی در نشست با خبرگزاری های استان البرز در ارتباط با فعالیت قرارگاه اجتماعی استان البرز، اظهار داشت: البرز در سال ٨٩ در شرایطی مستقل شد که به عنوان استان غیر محروم از تهران جدا شد و این در حالیست که به لحاظ زیرساخت از سایر استان‌های کشور نیز عقب افتاده تر است.

وی افزود: استان البرز به لحاظ وسعت کوچکترین استان و به لحاظ جمعیت، پرتراکم‌ترین استان کشور است. با در نظر گرفتن ورود بیش از ١٠٠هزار مهاجر در سال، البرز رتبه اول نرخ مهاجرت را داراست.

کاظمینی گفت: استان البرز به رغم مجاورت با پایتخت اما در حوزه آموزش و پرورش از استان سیستان و بلوچستان نیز امکانات کمتری دارد و همچنین در حوزه بهداشت و درمان در آخرین رتبه کشوری قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز با اشاره به چگونگی شکل گیری قرارگاه اجتماعی به صورت پایلوت در البرز، گفت: استاندار البرز با عنایت به سیاست دولت سیزدهم در لزوم مردم‌داری، نسبت به محرومیت زدایی با جدیت تاکید کرد لذا قرارگاه اجتماعی با هدف مشارکت مردمی و حضور مردم در کنار دستگاه‌ها با فوریت تشکیل و به عنوان نمونه برای سایر استان‌ها، الگو شد.

کاظمینی با اشاره به ویژگی‌های قرارگاه اجتماعی تاکید کرد: این قرارگاه با ویژگی «مردم محور» بودن با حضور مردم تشکیل شد و به دلیل «محله محور» بودن در محلات فعال است. 

وی افزود: ویژگی دیگر قرارگاه اجتماعی «مساله محور» است و مسائل و مشکلات در محلات مطرح شد و به لحاظ «عدالت محور» بودن به دنبال تقسیم امکانات و برخورداری یکسان در جامعه است.

این مسئول در ارتباط با ساختار قرارگاه اجتماعی گفت: این قرارگاه از پیکره مردمی و دستگاهها و نهادهای حمایتی تشکیل شد و در این راستا امورات در خانه و محلات توسط مدیران و شهرداران محلی که همه از ساکنان همان منطقه بودند انتخاب شدند. 

کاظمینی تصریح کرد: با هدف محرومیت زدایی، ١٣ محله به عنوان خانه امداد تحت پوشش کمیته امدادقرار گرفتند و ٢٠٠ مرکز نیکوکاری مجوز فعالیت گرفتند.

وی با اشاره به دیگر فعالیتهای قرارگاه اجتماعی استان البرز به ساماندهی و جمع آوری معتادان و احداث کمپ ماده ١۶ در البرز اشاره کرد.

کاظمینی از تعطیلی زندان رجایی شهر با وسعت ۶٣ هکتار به عنوان مهمترین اقدام انجام شده در البرز یاد کرد و گفت برای تعطیلی زندان قزلحصار نیز اقداماتی انجام شده است.

وی گفت: مصوب شد ۵٠ زمین ورزشی با مشارکت آموزش و پرورش استان و شهرداری ساخته شود که خارج از زمان آموزش در اختیار محلات باشد. 

کاظمینی همچنین در ادامه نهضت مدرسه سازی تاکید کرد: پیش از این سالی ١٠ تا ١۵ مدرسه ساخته می‌شد اما در یکسال و نیم گذشته حدود ٩٠ مدرسه ساخته شده که اغلب توسط خیرین استان انجام شد. 

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد ۵۶ مدرسه در مناطق کم برخوردار در اختیار بانوان باشد که از فضای مدارس برای آموزش مشاغل و مهارت استفاده کنند.

این مسئول در ارتباط با کاهش طلاق در استان البرز گفت: طبق آمار ثبت احوال استان البرز، تعداد طلاق در سال ١۴٠١ نسبت به سال ١۴٠٠، حدود ٣/۵درصد کاهش پیدا کرده است و این حاصل تلاش و ترغیب فعالیت قرارگاه اجتماعی در حوزه حفظ تحکیم خانه و خانواده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز