دبیر کانون انجمنهای صنفی کامیونداران در گفتوگو با ایلنا:
تجار پاکستانی با کاهش قیمت نفت، بار ایران را پس زدند/ بار کامیونهای ایرانی تخلیه نمیشود
دبیر کانون انجمنهای صنفی کامیونداران کشور با بیان اینکه خسارت توقف هر روز کامیون 675 هزار تومان است، گفت: به طور مشخص مشکل کامیونداران و رانندگان در مرز میرجاوه این است که در این مرز بعد از توقف کامیونها با کاهش قیمت نفت، انگیزه تجار پاکستان برای خرید و تحویل بار با قیمت قبل از کاهش نرخ نفت کم شده است.
احمد کریمی در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره دلیل مشکلات ایجاد شده در مرز میرجاوه برای کامیونها ایرانی اظهار داشت: عمدهترین مشکل مرز میرجاوه و سایر مرزها به ناهماهنگی در روابط بین شرکتهای حمل و نقل، صاحبان کالا و حمل کنندگان برمی گردد. بارها از سازمان راهداری خواسته شده که شرح وظایف هر یک از آنها را مشخص و به آن ها تفهیم کند.
وی تاکید کرد: اگر در دستورالعملها قید میشد که دیرکرد به توقف کامیونها در مرز تعلق نمیگیرد، مسئولیت این توقف در مرزها بر عهده کامیون داران قرار میگرفت و گفته می شد که کامیون داران ریسک این شرایط را پذیرفتهاند اما امروز سازمان راهداری نمیتواند به شرکتها پرداخت خسارت توقف به کامیونداران را تکلیف کند این در حالی است که وقتی برای یک شرکت حمل ونقل بین الملی مجوز فعالیت صادر میشود نیازمند یک ضمانتنامه قوی است.
کریمی با بیان اینکه یکی از مهمترین دلایل وقوع این مشکلات برای کامیون داران در مرزها عدم هماهنگی بین سازمان و شرکتهای حمل و نقل و کامیونداران است، گفت: در حال حاضر براساس دستورالعملهای موجود خسارت توقف روزانه کامیونها 675 هزار تومان است که باید به کامیونداران و رانندگان این رقم پرداخت شود.
دبیر کانون انجمنهای صنفی کامیونداران کشور تاکید کرد: به طور مشخص مشکل کامیونداران و رانندگان در مرز میرجاوه این است که در این مرز بعد از توقف کامیونها با کاهش قیمت نفت، انگیزه تجار پاکستان برای خرید و تحویل بار با قیمت قبل از کاهش نرخ نفت کم شده است.
کریمی ادامه داد: به همین دلیل در شرایطی که مرز باز شده است اما شاهد آن هستیم که کامیونهای وارد شده به مرز هنوز بار خود را تخلیه نکردهاند که این خسارت تاخیر در تخلیه هم به زیان رانندگان و کامیون داران اضافه شده است.