خبرگزاری کار ایران

معاون شرکت ساخت در گفت‌وگو با ایلنا:

تشریح نحوه پرداخت الکترونیکی عوارضی آزادراه‌ها/ پرداخت عوارض تمام آزادراه‌های کشور تا تیرماه سال آینده الکترونیک می‌شود

تشریح نحوه پرداخت الکترونیکی عوارضی آزادراه‌ها/ پرداخت عوارض تمام آزادراه‌های کشور تا تیرماه سال آینده الکترونیک می‌شود
کد خبر : ۷۴۱۹۲۷

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان اینکه پرداخت عوارضی تمام آزادراه‌ها تا تیرماه سال آینده الکترونیکی می‌شود، گفت: با عبور خودروها از گیت عوارضی پیامک پرداخت عوارض به شماره تلفن همراه مالک خودرو ارسال می‌شود و راننده می‌تواند از طریق اپلیکیشن‌های مذکور نسبت به پرداخت عوارض اقدام کنند.

سید حسین میرشفیع در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره الکترونیکی کردن گیت‌های پرداخت عوارضی در آزادراه‌های کشور اظهار داشت: در حال حاضر در چهار آزاد راه تهران-قم،‌ قم- ساوه،‌ زنجان- قزوین و قزوین و کرج پرداخت عوارضی الکترونیکی شده است و تا پایان تیرماه هم تمام گیت‌های پرداخت عوارضی آزادراه‌ها الکترونیکی خواهند شد.     

وی با بیان اینکه برای پرداخت الکترونیکی عوارض نیازی به دریافت تگ و مراجعه به نهادی و ثبت نام در سامانه‌ای نیست، گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به سایت www.aaniro.com اپلیکیشن‌های مرتبط با پرداخت الکترونیکی عوارض را دانلود و بر روی تلفن همراه خود نصب کنند و از طریق آن عوارض را بپردازند.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ادامه داد: با عبور خودروها از گیت عوارضی پیامک پرداخت عوارض به شماره تلفن همراه مالک خودرو ارسال می‌شود و راننده می‌تواند از طریق اپلیکیشن‌های مذکور نسبت به پرداخت عوارض اقدام کند.

میرشفیع افزود:‌ همچنین در مجتمع‌های خدمات بین راهی دستگاه‌های پز مخصوص برای پرداخت عوارضی وجود دارد و مالکان خودرو از این طریق هم می‌توانند نسبت به پرداخت عوارض اقدام کنند.

وی با بیان اینکه با الکترونیکی شدن پرداخت عوارضی آزادراه‌ها شاهد تعدیل نیرو در این بخش‌ها نخواهیم بود، گفت: خدمات شرکت‌های اخذ عوارض در حال گسترش است و از نیروهایی که مشغول به اخذ عوارض بودند در بخش‌های مناسب‌تری استفاده خواهد شد.

عضو هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل درباره فواید استفاده از سامانه‌های اخذ عوارض الکترونیک تاکید کرد: کاهش زمان سفر، کاهش مصرف سوخت، صرفه‌جویی در استهلاک خودرو، پرداخت آسان عوارض، کاهش خرابی‌های روسازی آسفالتی در محل توقف دروازه‌های عوارض ناشی از ترمز در زمان توقف و شروع به حرکت وسیله نقلیه از جمله فواید این سامانه تلقی می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز