ایران باید قطب نمایشگاهی منطقه شود / افزایش درآمد ناخالص ملی با توسعه صنعت نمایشگاهی
حسین زاده گفت:دبی و ترکیه را دو رقیب در صنعت نمایشگاهی برشمرد و افزود به دنبال آن هستیم که ایران قطب صنعت نمایشگاهی منطقه بشود، بویژه آنکه سایتهای نمایشگاهی استانهای مرزی می توانند محل مناسبی برای برگزاری نمایشگاههای مشترک با کشورهای همجوار باشند.
به گزارش ایلنا به نقل از شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ج.ا.ایران، بهمن حسین زاده در آستانه دومین نمایشگاه صنعت نمایشگاهی در مورد اهمیت این صنعت خاطر نشان کرد بخش عمده ای از بازاریابی و تجارت جهانی کالا مرهون برپایی بیش از 140 هزار نمایشگاه بین المللی و تخصصی در دنیاست و همه ساله در بیش از 5 هزار شهر دنیا نمایشگاههای تجاری برگزار می شود که آخرین دستاوردهای فناوری و تکنولوژیک را در معرض نمایش عموم قرار میدهد.
وی به سیر تحولات صنعت نمایشگاهی در ایران هم اشاره کرد و گفت: با آنکه بیش از 50 سال سابقه برگزاری نمایشگاه در کشورمان وجود دارد اما تا سال 79 فقط یک نمایشگاه بازرگانی تهران همه ساله در کشور برپا می شد اما طی 18 سال اخیر شاهدیم که تقریباً همه استانهای کشور سایت رسمی برپایی نمایشگاه دارند.
سرپرست شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ج.ا.ایران که سابقه نمایشگاههایی همچون تلکام و عرصه فناوری را در کارنامه کاری خود دارد این را هم گفت که هم اکنون 32 سایت نمایشگاهی در کشور در کنار نمایشگاه بین المللی تهران بیش از 500 عنوان نمایشگاهی و 80 رویداد اصلی را به عنوان یک برند در غرب آسیا و خاورمیانه هر سال برپا می کنند.
حسین زاده با اشاره به اینکه نمایشگاهها زمینه ای برای توسعه فضای کسب و کار و ارز آوری هستند تصریح کرد در کشورهای اروپایی سالانه 10 تا 20 درصد در آمد ناخالص ملی از محل برگزاری نمایشگاهها و رویدادهای تجاری تامین میشود که ما در ایران باید با بازنگری در استانداردهای نمایشگاهی این رقم را محقق کنیم، مضاف بر آنکه با توجه به دغدغه اشتغالزایی در کشور صنعت نمایشگاهی تاثیر بسزایی در این حوزه دارد.
وی تشکیل شورای هماهنگی نمایشگاهها را از سیاستهای جدید خود برای جلوگیری از موازی کاری و هدر رفت منابع عنوان کرد و گفت در کنار این به دنبال توسعه نمایشگاههای تخصصی و اختصاصی ایران در کشورهای خارجی بویژه کشورهای منطقه که بازار 400 میلیون نفری دارد هستیم.
سرپرست شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ج.ا.ایران بر این نکته تاکید کرد که برگزاری نمایشگاه چیدن و برچیدن کالا نیست بلکه باید به گونه ای برپا شود که با ارائه دستاوردهای تولید داخل و حضور بازرگانان خارجی و برگزاری جلسات تخصصی B2B و B2G در حاشیه هر نمایشگاه شاهد قراردادهای تجاری ارزآور باشیم.
این مدیر استراتژیک، دبی و ترکیه را دو رقیب در صنعت نمایشگاهی برشمرد و افزود به دنبال آن هستیم که ایران قطب صنعت نمایشگاهی منطقه بشود، بویژه آنکه سایتهای نمایشگاهی استانهای مرزی می توانند محل مناسبی برای برگزاری نمایشگاههای مشترک با کشورهای همجوار باشند.
بر اساس این گزارش با تغییر مدیریت شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ج.ا.ایران از دو ماه اخیر سیاستهای جدیدی برای پویاتر شدن صنعت نمایشگاهی کشور در دستور کار قرار گرفته است.
دومین نمایشگاه صنعت نمایشگاهی کشور از پنجشنبه 2 اسفند تا 5 اسفند آخرین دستاوردهای صنعت نمایشگاهی را با حضور غرفه سازان ، مجریان نمایشگاهی و سایتهای نمایشگاهی کشور برای علاقه مندان ارایه میکنند.