مولاوردی مطرح کرد:
لزوم تجاریسازی و برندسازی در زمان تحریم
دستیار رئیسجمهور در امور حقوق شهروندی با بیان اینکه اصلاح نگرش باید از درون قدرت و شهروندان شکل بگیرد تا حقوق شهروندی محقق شود، تاکید کرد: در دوران تحریم باید از کالای استاندارد ایرانی حمایت کرد و به سمت تجاری سازی و برند سازی رفت.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، شهیندخت مولاوردی در مراسم روز ملی استاندارد و انقلاب چهارم صنعتی با اشاره به صحبتهای رییسجمهور گفت: رئیسجمهور حقوق شهوروندی را استاندارد جامعه ما میدانند.
وی با بیان اینکه قبل از میلاد تاکنون مطابق برخی اسناد معیار انسانیت مرد است، اظهار داشت: با اینکه این تفکرات از قبل از میلاد بوده اما همچنان ادامه دارد هر چند در انقلاب ۱۹۲۳ فرانسه به حقوق شهروندی اشاره شده است.
دستیار رئیسجمهور در امور حقوق شهروندی افزود: حقوق شهروندی به همه انسانها بدون توجه به سن و نژاد نگاه میکند در حقوق بشر سخن ما معطوف به انسانها است اما در حقوق شهروندی به نقش شهروند و وظایف آن پرداخته میشود و این تفاوت اساسی است.
مولاوردی اضافه کرد: مسئولیت اجتماعی در حوزه حقوق شهروندی نه تنها در برابر دولت است بلکه برابر دیگر شهرندان نیز مسئولیت دارند جامعهای که ادعای اسلامی بودن دارد و هدف ان تحقق احکام این دین است باید جدی گرفته شود. ما از یک حاکمیت مطلقه بی عنان به یک دولت مکلف رسیدیم، شهروندان باید در حکمرانی هم سهیم باشند.
وی با بیان اینکه اصلاح نگرش باید از درون قدرت و شهروندان شکل بگیرد تا حقوق شهروندی محقق شود، تصریح کرد: در دوران تحریم باید از کالای استاندارد ایرانی حمایت کرد و به سمت تجاری سازی و برند سازی رفت.
دستیار رئیسجمهور در امور حقوق شهروندی با بیان اینکه در مسئولیت قبلی برای استاندارد صنایع دستی زنان تلاشهای زیادی کردیم، خاطرنشان کرد: در این زمانه که انقلاب چهارم آغاز شده و مرزهای دنیای واقعیت و مجازی طی شده باید دید چگونه میتوان از این فنآوریها برای خودمان بهره لازم را ببریم.