تاسیس شرکتهای جدید تعاونی روستایی در راستای ارتقای مناسبات تجاری
مدیرعامل سازمان تعاون روستایی ایران از تاسیس شرکتهای جدید تعاونی روستایی در راستای ارتقای مناسبات تجاری و بازاریابی خبر داد و در این باره خاطرنشان کرد: برای اجرای پروژههای بزرگ بازرگانی باید به سمت تولید واحدهای تجاری با ساختار حرفهای برویم.
به گزارش ایلنا، حسین شیرزاد امروز شنبه در سفر به استان فارس با حضور در شورای اداری این سازمان ضمن تصریح بر اینکه تشکیل شخصیتهای حقوقی جدید در کنار اتحادیهها که ذات بازرگانی و ماهیت خرید و فروش داشته باشند موجب تحرک در بخش بازرگانی خواهد شد، گفت: این تحرک باعث تشکیل یک شرکت سهامی خاص با مشارکت ۵۱ درصدی اتحادیهها و ۴۹ درصدی شرکتهای تعاونی و بخش خصوصی می شود.
وی که معتقد است نمیتوان با برندسازی در ساختار حقوقی اتحادیهها ورود کرد، گفت: شخصیتهای حقوقی جدیدی که در حوزه تعاونیها ایجاد می شوند باید قدرت تولید برندهای جدید را داشته باشند.
مدیرعامل سازمان تعاون روستایی ایران همچنین با تاکید مجدد بر این نکته که باید شخصیتهای حقوقی سهامی عام یا خاصی که ایجاد میشوند تنها بر حوزه برندسازی تمرکز کنند، افزود: برندسازی محصول تکامل بازار است و برای دستیابی به آنها باید وارد تعامل با حوزه بخش خصوصی شد و قوانین جدیدی را در این حوزه تعریف کرد.
شیرزاد با بیان اینکه تاسیس شرکتهای جدید زمینه تعامل اتحادیهها با بانکهای عامل را فراهم خواهد کرد، ابراز امیدواری کرد که اتحادیهها با آوردههای سهامی از بانکها، اهرمهای اجرایی قویتری برای شبکه تعاون روستایی ایجاد کنند.