مدیرعامل ایلنا:
روابط عمومیها مانع از تبدیل مشکل به بحران شوند/از نقد رسانهها نهراسید
نشست مدیران روابط عمومی ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سراسر کشور با حضور روزبه کردونی (رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) و مسعود حیدری (مدیرعامل خبرگزاری کار ایران _ ایلنا) برگزار شد.
به گزارش ایلنا، مسعود حیدری در این نشست با اشاره به گستردگی وظایف روابط عمومی ها گفت: روابط عمومی ها در مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دلیل گستردگی ، وظایف سنگین تری دارند.
وی با بیان این که با توجه به شرایط کشور شفافیت بهترین نکته ای است که باید روابط عمومی ها مورد تاکید قرار دهند، تصریح کرد: اگر هر مجموعهای شفافیت داشته باشد قطعا از آسیب مصون خواهد بود.
حیدری در ادامه بر استفاده درست از ظرفیت رسانهها تاکید و اظهار کرد: روابط عمومیها باید در راهبری و مدیریت پیامها و اطلاعات ایفای نقش کنند چرا که درصورت ایجاد محدودیت ، زمینه های دسترسی به پیام به شکل دیگری وجود دارد.
مدیرعامل خبرگزاری ایلنا در ادامه تاکید کرد: به دلیل گستردگی خدمات وزارتخانه توقعات بیشتری هم از آن وجود دارد بنابراین روابط عمومی این مجموعه می تواند کمک رسان خوبی برای وزارتخانه باشد و میتوانند کاری کنند که مشکل تبدیل به بحران نشود.
حیدری معتقد است که رسانه ها در کنار روابط عمومی می توانند اطلاعات بهتر و بیشتری به مخاطب ارائه کنند ضمن این که روابط عمومی نباید از نقد رسانهها هراس داشته باشند و اشکالات را باید با کمک رسانههایی که منصفانه نقد می کنند برطرف کنند.
وی گفت: اگر رسانههای منصف نقد درستی نداشته باشند قطعا در اصلاح مسیرمان دچار اشکال خواهیم شد.
گفتنی است در این نشست یک روزه ، مدیران روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی یک گفت وگوی 4 ساعته با رییس مرکز روابط عمومی به بیان پار ه ای از دغدغه ها در حوزه روابط عمومی پرداخته و خواستار ارتقای روابط عمومی در سطح استان شدند و در پایان نظرات و پیشنهادات خود را نیز ارائه کردند.