وزیر نیرو در جمع مدیران مپنا:
صنعت برق باید در زمینه استانداردهای محیط زیستی سرمایهگذاری کند
وزیر نیرو گفت: صنعت برق کشور و گروه مپنا باید در طرحهای توسعه و تولیدات خود در زمینه استانداردهای محیط زیستی سرمایهگذاری کنند.
بهگزارش ایلنا، رضا اردکانیان، وزیر نیرو ظهر امروز در ادامه بازدید خود از گروه مپنا در جمع مدیران ارشد این گروه اظهار داشت: امروز در دنیا بحث حفاظت محیط زیست و رعایت استاندارهای آن بسیار مهم و از شاخصهای اساسی ارزیابی محصولات تولیدی شرکتهای بزرگ صنعتی دنیا در صنایع مختلف است و گروه مپنا و صنعت برق کشور نیز باید در طرحهای توسعه تولیدات خود در این زمینهها سرمایهگذاری کنند.
اردکانیان در ادامه با اشاره به لزوم ارتباط تنگاتنگ صنعت با دانشگاه، گفت: تجربه دنیا نشان داده وجود ارتباط سیستماتیک بین دانشگاه و شرکت های صنعتی و تولیدی می تواند بسترساز کارآمدی هر دو باشد.
وزیر نیرو با اشاره به لزوم حضور گروه مپنا در فناوری شیرین سازی آب دریا، اظهار داشت: در حال حاضر کشورهای حاشیه خلیج فارس با رعایت استاندارهای زیست محیطی سالانه حدود 12 میلیارد مترمکعب از آبهای شور دریا راشیرین و استفاده میکنند، ما نیز امیدواریم در سال های آتی بتوانیم بخش اعظمی از مصارف شرب و صنعت خود را با رعایت استاندارهای زیست محیطی از این طریق تامین کنیم.
وی در خصوص ظرفیتهای بزرگ گروه مپنا گفت: انتخاب منابع انسانی شایسته بسیار حساس تر و مهم تر از شاخت یک تکنولوژی صرف است.
اردکانیان افزود: بر اساس گفته مدیران ارشد مپنا حدود یکصد هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم با این گروه کار میکنند، این گروه برای اینکه اشتغال خود را موثر کنند، باید با درجه خلوص بالاتری کار خود را ادامه دهند.
وزیر نیرو تصریح کرد: هر قدر نیروهای این مجموعه کیفیتر باشند، مطمئنا به نفع صنعت برق کشور و این گروه خواهد بود.
اردکانیان با بیان اینکه در قبال به کار نگرفتن اموری که برای آن سرمایه های سنگینی در کشور هزینه شده است، مسئول هستیم، تاکید کرد: در دوران پساتحریم رقبای خارجی می توانند با عنوان یک متغیر پیونده دهنده برای صنعت داخلی ما به ویژه گروه مپنا ظاهر شوند.
وزیر نیرو ادامه داد: در واقع وجود رقیب می تواند محرک ما برای پویایی و تحرک بیشتر در بازارهای روز دنیا در این صنعت باشد.
اردکانیان تصریح کرد: امیدواریم نمایندگی های اقتصادی ما در سفارتخانه ها فعال تر شده و با روش های نوین دنیا بازاریابی خوبی را برای پتانسیل ها و ظرفیت های داخلی در بازارهای خارجی فراهم آورند.
وی در پایان با اشاره به لزوم تدوین برنامه های بلندمدت 20 ساله برای شرکت مپنا گفت: این مجموعه باید یک برنامه 20 ساله برای خود تهیه کند که معطوف به هدف گذاری های معین باشد؛ مطمئنا وجود چنین برنامه ای می تواند راهگشای افق های آینده این گروه برای حضور بیشتر و موثرتر در بازارهای داخلی و خارجی باشد.