خبرگزاری کار ایران

براساس برنامه ریزی ستاد مردمی اربعین صورت گرفت؛

خدمات ویژه خانواده بزرگ وزارت اقتصاد به زائران اربعین حسینی

خدمات ویژه خانواده بزرگ وزارت اقتصاد به زائران اربعین حسینی
کد خبر : ۵۵۶۴۳۳

خانواده بزرگ وزارت امور اقتصادی و دارایی امسال نیز همچون سالیان گذشته، با ارائه خدمات ویژه بانکی، بیمه ای و گمرکی و انجام اقداماتی همچون پذیرایی، اسکان، توزیع اقلام فرهنگی و ... حضور و مشارکتی شایسته در مراسم اربعین حسینی در سالجاری داشت.

به گزارش ایلنا، پیرو تصمیمات و هماهنگی های بعمل آمده در جلسات ستاد مردمی اربعین حسینی وزارت اقتصاد جهت ارائه خدمات به زائرین حسینی و مشارکت در این مراسم باشکوه، ستاد وزارت امور اقتصادی و دارایی، معاونت ها، سازمان های زیرمجموعه و بیمه ها و بانک های کشور از 10 روز پیش از فرا رسیدن اربعین با استقرار در استان ها و گذرگاه های مرزی، به خدمات رسانی به زائران پرداختند.

این گزارش حاکی است، بانک های زیرمجموعه از جمله بانک قرض الحسنه مهر ایران، پاسارگاد، توسعه صادرات ایران، تجارت، کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن، سپه، ملت و سینا در مدت مذکور تعیین ده ها شعبه منتخب کشیک در استان های مرزی چون کرمانشاه، خوزستان و ایلام از ساعت هفت صبح الی 19 شب و نیز استقرار تعداد قابل توجهی شعب خودپرداز سیار در گذرگاه های مرزی همچون چزابه، مهران، شلمچه، قصر شیرین و نیز داخل خاک عراق، پس از کسب مجوز ها و انجام هماهنگی های لازم، نمودند.

ایجاد امکانات رفاهی جهت استراحت، تامین خوابگاه مجردی و خانوادگی، انجام پذیرایی از طریق توزیع خوراک گرم و سرد و توزیع بطری آب آشامیدنی، انجام قدامات فرهنگی از جمله توزیع ادعیه، کتب مذهبی، کلاه، چفیه، سجاده، ساک دستی و نقشه های راهنما از جمله دیگر اقدامات انجام گرفته از سوی بانک ها در ایام اربعین حسینی است.

همچنین، افزایش سقف برداشت نقدی از خودپرداز ها در استان های مرزی و استقرار تیم های کشیک به منظور سرویس دهی و رفع مشکلات احتمالی فنی خودپردازها با هدف خدمات رسانی هر چه مطلوب تر به زائرین از جمله دیگر اقدامات انجام شده از سوی بانک ها در این ایام است.

بنا بر این گزارش، انعقاد قرارداد بیمه درمان و حوادث شخصی مشتمل بر تامین پوشش بیمه ای زائران اربعین حسینی در خصوص پرداخت غرامت فوت تا سقف 170 میلیون تومان، پرداخت هزینه های درمانی بیمارستانی تا سقف 20 میلیون تومان از جمله اقدامات انجام شده توسط بیمه ایران در این خصوص است.

اعزام نیروها و مدیران مجرب در حوزه عتبات و امور امداد و پیگیری و مسلط به زبان عربی به عنوان عوامل و نیروهای اجرایی بیمه ای در کربلا، نجف، کاظمین و سامرا، سرکشی های مستمر از زائران بستری در بیمارستان های عراق و ایران، بکار گیری آمبولانس های دارای تجهیزات سی سی یو و آی سی یو برای حمل و نقل بیماران و حادثه دیدگان به مراکز درمانی و عقد قرارداد با بیمارستان مجهز "الکفیل" کربلا  به عنوان یکی از بهترین بیمارستان های عراق، افزایش بیمارستان های طرف قرارداد بیمه ایران در داخل کشور مثل "پیامبران"، "بهمن"، "عرفان"، "ابن سینا"، "تریتا" از جمله خدمات بیمه ای ارائه شده به زائران حسینی در مدت یاد شده است.

در بخش دیگری از این گزارش در خصوص خدمات خاص گمرک جمهوری اسلامی به زائران اربعین حسینی، اعزام نیروهای ارزیاب و نیروهای گارد و امور انتظامی از دیگر گمرکات کشور و استقرار آنان در محل گمرک خسروی، تامین 11 دستگاه ایکس ری چمدانی جهت کنترل و نظارت بر ورود و خروج کالا در محل پایانه  مهران، شلمچه، چذابه و خسروی، تامین مهمانسرا در شهرستان های مرزی جهت اسکان زائران و هماهنگی جهت ارائه خدمات به صورت 24 ساعته توسط پرسنل گمرک طی 3 شیفت هشت ساعته در زمان خروج زوار از مرز و بازگشت آنها مورد اشاره قرار گرفته است.

بنا بر این گزارش، همچنین ادارات کل استانی خوزستان، ایلام و کرمانشاه نیز به تبعیت از تصمیمات و   هماهنگی های بعمل آمده در جلسات ستاد مردمی اربعین حسینی وزارت امور اقتصادی و دارایی در ایام برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی، اقدام به راه اندازی موکب و ارائه خدمات رفاهی و پذیرایی از زائران حسینی نموده اند.

گفتنی است، خدمات خانواده وزارت امور اقتصادی و دارایی به زائران حسینی تا پایان بازگشت آنها به میهن ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز