مدیرعامل منطقه آزاد قشم:
بلیت ۱۸۰ هزار تومانی هواپیما برای سفر به قشم ایده آل است
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد قشم با بیان اینکه به دلیل گران بودن سفر به قشم، در حال مذاکره برای راه اندازی یک خط هوایی برای این منطقه هستیم، گفت: در صورتی که قیمت بلیت هواپیما به ۱۸۰ هزار تومان یا کمتر کاهش یابد، برای سفر به قشم ایده آل است.
به گزارش ایلنا، حمیدرضا مومنی با بیان این که برای خرید هواپیما با شرکت های داخلی و خارجی در حال مذاکره هستیم، افزود: از آنجایی که سفر به قشم به دلیل بالا بودن نرخ بلیت هواپیما گران است، بدنبال راه اندازی یک خط هوایی هستیم.
وی با بیان اینکه در برخی از زمان ها بلیت هوایی سفر به کیش از تهران به ۲۰ هزار تومان کاهش می یابد، اظهار داشت: همه افراد می توانند به راحتی با هواپیما به کیش سفر کنند؛ از سوی دیگر تورهای سه روزه سفر به کشورهای همسایه مانند امارات و ترکیه بعضا بین ۴۰۰ تا ۵۵۰ هزار تومان است ولی قیمت سفر هوایی به قشم در نوروز بیش از ۸۰۰ هزار تومان بود.
مدیرعامل منطقه آزاد قشم با بیان اینکه برای ارزان تر شدن سفر به قشم چند راه وجود دارد، گفت: مذاکراتی با راه آهن برای آوردن مسافرین از تهران با قشم داشتیم که یا خودمان واگن چارتر کنیم یا واگن بخریم و از بندرعباس مسافرین را با شناور به قشم بیاوریم.
مومنی با بیان اینکه راه دیگر ایجاد یک ایرلاین است، افزود: در زمان هایی که قیمت بلیت هواپیما برای سفر به قشم گران می شود، برای توسعه گردشگری می توانیم از خط هوایی خودمان استفاده کنیم؛ قیمت مناسب بلیت برای سفر به قشم ۱۸۰ هزار تومان یا کمتر از آن است.
وی با بیان اینکه علاوه بر قشم ایر با سایر خطوط هوایی و همچنین شرکت های خارجی مذاکراتی داشته ایم، افزود: هواپیماهایی که تا ۱۰۰ نفر مسافر را حمل می کنند برای سفر به قشم مناسب هستند.
رئیس هیات مدیره منطقه آزاد قشم ادامه داد: خط هوایی که ما بدنبال آن هستیم مبدا و مقصد تمام پروازهای آن به قشم خواهد بود تا تاثیری مستقیم بر توسعه گردشگری این منطقه داشته باشد.
مومنی توضیح داد که اخذ مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری برای راه اندازی این خط هوایی در مراحل نهایی است و بعد از صدور مجوز، منطقه آزاد قشم هواپیماهای مورد نیاز خود را که الزاما جدید نیستند، خریداری خواهد کرد.
مدیرعامل منطقه آزاد قشم درباره پل خلیج فارس نیز گفت: نظرات مختلفی درباره تکمیل این پل وجود دارد زیرا در صورتی که قشم به سرزمین اصلی وصل شود، از حالت جزیره بودن خارج خواهد شد.
وی با بیان اینکه مذاکراتی با سازمان برنامه و بودجه درباره پل خلیج فارس انجام شده است، گفت: مساله محیط زیستی مشخصی درباره پل خلیج فارس نداریم اما بین مسئولین درباره تکمیل این پروژه اختلاف نظر وجود دارد؛ تاکنون بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان برای ساخت این پل هزینه شده و ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
مومنی خاطرنشان کرد که در صورت حل شدن اختلافات بین مسئولین، شرکت های چینی آمادگی دارند تا به صورت قرارداد BOT در این پروژه سرمایه گذاری کرده و آن را تکمیل کنند.
به گفته رئیس هیات مدیره منطقه آزاد قشم، پل خلیج فارس شامل ۹۸ کیلومتر اتوبان، ۸۶ کیلومتر راه، ۴ پست اسکله و راه آهن است که سرزمین اصلی را به جزیره قشم متصل می کند؛ همچنین ۲ هزار و ۴۰۰ متر از این پل بر روی آب خواهد بود.