خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان امور عشایر کشور:

۱.۵ میلیارد برای توسعه مناطق روستایی و عشایری توزیع می‌شود

۱.۵ میلیارد برای توسعه مناطق روستایی و عشایری توزیع می‌شود
کد خبر : ۴۵۷۷۶۸

رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: ۱.۵ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای توسعه مناطق روستایی و عشایری توزیع می‌شود.

به گزارش ایلنا، کرمعلی قندالی‌در همایش بزرگ ایلات و طوایف عشایر لرستان، اظهار کرد: ۱۵۰ میلیارد تومان برای تولید گوشت قرمز عشایر اختصاص داده شده است.

وی افزود: ۱.۵ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای توسعه مناطق روستایی و عشایری توزیع می‌شود که مناطق مرزی و کمتر توسعه یافته در اولویت قرار دارند.

رئیس سازمان امور عشایر کشور تصریح کرد: در صورت  تصویب مجلس شورای اسلامی ۱۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تولیدات عشایر در سال آینده اختصاص می‌یابد.

قندالی اضافه کرد: سال گذشته ۶۰۰ تن نهاده دامی بین عشایر توزیع کردیم و می‌خواهیم خدمات زیربنایی تولید را فراهم کنیم.

وی بیان کرد: عشایر کشور بیش از  ۱۰ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند که ۱۰۰۰ نفر از شهدای عشایر کشور  از استان لرستان بوده است.

رئیس سازمان امور عشایر کشور خاطرنشان کرد: از اوایل انقلاب میزان با سوادی در عشایر ۲۷ درصد بود ولی امروز بالای ۷۰ درصد عشایر از نعمت سواد برخوردار هستند.

قندالی افزود: میزان دسترسی مردم به جاده در قبل از انقلاب ۲۵ درصد بوده و امروز ۹۵ درصد عشایر از راه ارتباطی و دسترسی برخوردار هستند.

وی اظهارکرد: در اوایل انقلاب آب شرب برای عشایر در حد صفر بود ولی هم اکنون بالای ۵۰ درصد از آب سالم برخوردارند و در دولت تدبیر و امید یک اراده خاصی برای خدمت به عشایر وجود دارد.

قندالی تصریح کرد: سه طرح عظیم و بزرگ طی یک ماه گذشته برای عشایر مصوب شده و در سال ۹۶ اولین مراحل آن اجرایی می‌شود که شامل ارتقاء سطح سواد و بهداشت و درمان و سطح فرهنگی عشایر است.

رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار با سود ۴ درصد و با ضمانت زنجیره ای بین عشایر به عنوان وام مصوب شده که ۱۰۰ میلیارد تومان آن سال گذشته بین عشایر توزیع شده  و از این میزان ۶ میلیارد تومان آن سهم استان لرستان بود که در جنوب استان توزیع شد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز