خدمات ویژه ایرلاینها به زائران اربعین / پذیرش مسافران جا مانده توسط سایر ایرلاینها
معاون وزیر راه و شهرسازی از ارائه خدمات ویژه شرکت های هواپیمایی به زائران اربعین خبر داد و گفت: طبق قرارداد ایرلاین ها هر مسافری که از پرواز خود جا ماند می تواند از پرواز بعدی یک ایرلاین دیگر به صورت رایگان استفاده کند.
علی عابدزاده، رییس سازمان هواپیمایی کشوری در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به ارائه خدمات ویژه از سوی شرکتهای هواپیمایی داخلی در ایام اربعین گفت: برای این ایام، ایرلاینها قراردادی منعقد کردهاند که خدمات پشتیبان به یکدیگر ارائه دهند که یکی از این خدمات، پذیرش مسافران جا مانده از پرواز است.
وی افزود: این عرف بینالمللی است که ایرلاین ها با یکدیگر قرارداد منعقد می کنند که چه در پروازهای بین المللی و چه در پروازهای داخلی خدمات پشتیبانی به یکدیگر ارائه دهند.
عابدزاده با اشاره به این خدمات ویژه گفت: این خدمات می تواند تامین هواپیمای جایگزین و پشتیبان پرواز باشد و یا اینکه ایرلاین ها مسافران یکدیگر را در شرایط مختلف می پذیرند.
معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان این که این اقدام به سیاست های اقتصادی و رفاهی که شرکت ها برای مسافران در نظر می گیرند، بر میگردد، گفت: امیدوارم همه شرکت ها این قرارداد را با یکدیگر داشته باشند و در نهایت به مسافران سرویسهای بهتری ارائه دهند.