مدیرعامل شرکت ملی نفتکش خبر داد:
رتبه اول شرکت ملی نفتکش در حمل انرژی/ پس از برجام نرخ فاینانس دریایی مناسب شد
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با بیان این که در دنیا حتی در زمان تحریم جایگاه اول در حمل محمولههای نفتی را داشتیم گفت: خوشبختانه پس از برجام نرخهای فاینانس در حوزه دریایی مناسب شد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علی اکبر صفایی در بیست و چهارمین همایش ارگانهای دریایی با اشاره به دستاوردهای برجام در حوزه دریایی گفت: پس از برجام امکان جذب فاینانسها با نرخ مناسب برای حوزه دریایی فراهم شد.
وی با بیان اینکه اصول اقتصادی و مباحث نرخگذاری در مجموعه لاینرها متفاوت است گفت: با وجود این شرایط ناوگان نفتکش در چارترهای خارجی موفقیتهای چشمگیری داشته است.
صفایی با اشاره به نرخ اجاره کشتیها و هزینههای بالای نگهدار و تعمیر ناوگان نفتکش گفت: در حال حاضر یک فروند کشتی Vlcc روزانه 28 هزار دلار هزینه اجاره دارد و همچنین نرخ اجاره کشتیهای MR حدود 13هزار دلار است. هزینه نگهداری و تعمیر ناوگان نفتکش بسیار بالا است و بسیاری از شرکتها توان پرداخت این هزینهها را ندارند.
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با اشاره به ظرفیت جا به جایی حمل محمولههای نفتی در ناوگان ملی نفتکش گفت: شرکت ملی نفتکش با دستیابی به ظرفیت 15.4 میلیون تن حمل محمولههای نفتی در زمان تحریم موفق شد جایگاه اول در جهان را کسب کند.
وی همچنین ادامه داد: در حال حاضر خوشبختانه 90 درصد سوخت ناوگان کشورمان از داخل تامین میشود.