ورود بازیهای رایانهای به بازار جهانی فرصتی برای انتقال فرهنگ ایرانی، اسلامی
اقتصادی مقاومتی در وزارت ارتباطات اظهار کرد: سیاست برونگرایی بهترین فرصت برای حضور بازی های رایانه ای در بازار جهانی است.
به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ مهندس خسرو سلجوقی، عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران در ارتباط با تغییر رویکرد بازیهای رایانهای در کشور بیان کرد: در گذشته تفکری مبنی بر اینکه بازیهای رایانهای متعلق به قشر خاص و محدود به پر کردن اوقات فراغت است وجود داشت که امروز با گسترش این حوزه در جامعه جهانی متوجه میشویم این بازیها نهتنها مربوط به رده سنی خاصی نیست بلکه در زمینههای مختلف از جمله گسترش فرهنگ، بهداشت و آموزش میتوان از آن استفاده کرد.
وی با بیان اینکه در زمینه بازیهای رایانهای توان چشمگیری در کشور وجود دارد اظهار کرد: برای تحقق شعار امسال باید از این ظرفیتها استفاده کرد، لذا در همین زمینه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز برنامهریزیهای مدونی انجام داده است که از این ظرفیتها برای تولید بیشتر در این حوزه استفاده شود.
عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران ضمن اشاره به سیاستهای اقتصاد مقاومتی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: یکی از سیاستهای اقتصاد مقاومتی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برونگرایی است، که تمرکز آن بر روی صادرات محصولات داخلی است.
سلجوقی در ادامه افزود: این سیاست بهترین فرصت است تا بتوانیم بازیهای رایانهای که توسط نخبگان داخلی طراحیشده یا میشود را در عرصههای بینالمللی معرفی کنیم و در کنار آن نیز به صادرات این بازیها بپردازیم.
عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات خاطرنشان ساخت: تولید بازیهای رایانهای بومی بینالمللی علاوه بر حضور در جوامع جهانی دیگر موجب ایجاد اشتغال و رونق بازیهای رایانهای در داخل کشور نیز خواهد شد.
وی در پایان ضمن بیان اهمیت جایگاه تبادل فرهنگ در جوامع بینالمللی در حوزه بازیهای رایانهای گفت: ورود به بازار جهانی در بازیهای رایانهای اگر بهصورت هوشمندانه اتفاق بیافتد بدون شک میتوانیم فرهنگ ایرانی - اسلامی را به کشورهای جهان معرفی کنیم و این خود یک توان مضاعفی در حوزه بازیهای رایانهای است.